Web Analytics Made Easy - Statcounter

خدابنده گفت:مسیر توسعه پایدار و پیشرفت و تکامل هر کشوری از آموزش و پرورش می گذرد و اگر قرار است به رشد و توسعه برسیم حتما باید به آموزش و پرورش توجه ویژه ای داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «قاسمعلی خدابنده» امروز(۲۳ خرداد) در همایش خیرین مدرسه ساز استان در که تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، با بیان اینکه مسیر توسعه پایدار و پیشرفت و تکامل هر کشوری از آموزش و پرورش می گذرد و اگر قرار است به رشد و توسعه برسیم حتما باید به آموزش و پرورش توجه ویژه ای داشته باشیم و تربیت نیروی انسانی متخصص، متعهد و متدین در مدارس انجام می شود و پرداختن به مقوله تعلیم و تربیت امری بسیار مهم و حیاتی است، گفت:برای ایجاد یک تربیت کیفی و اثرگذار سه پارامتر اساسی نیروی انسانی، فضا، تجهیزات و امکانات و محتوای آموزشی و پرورشی وجود دارد و توجه به هر سه عامل بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: معلمین و فرهنگیان ما از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون نشان داده اند بیشترین میزان اعتماد در جامعه در بین اقشار مختلف جامعه به قشر فرهنگیان اختصاص دارد و کلیه توفیقاتی که در حوزه های مختلف آموزش و پرورش حاصل شده به همت و تلاش معلمین صورت گرفته است که جای تقدیر دارد و در این بین اگر قرار است عدالت آموزشی محقق شود و فرصت یادگیری برای همه لازم التعلیمان ایجاد شود باید فضا و تجهیزات مناسب و کافی داشته باشیم که برای تحقق این موضوع کمک خیرین بسیار مهم است.

 

وی اظهار کرد: بیش از ۳۵ درصد مدارس استان خراسان رضوی توسط خیرین نیک اندیش این استان ساخته شده است که جای تقدیر و سپاسگزاری دارد، ضمن اینکه قریب به ۳۰ درصد مدارس استان از استحکام و مقاومت بنای کافی برخوردار نیستند که توجه به این موضوع مهم است.

 

خدابنده ادامه داد: با توجه به اینکه رویکرد آموزش در دنیا به سمت کارآفرینی، تولید و اشتغال تغییر کرده است، در این بین ما نیز باید در ساخت و سازها به سمت افزایش کمی و کیفی هنرستان ها و کارگاه ها گام برداریم و تجهیز این هنرستان ها نیز امری مهم است تا هنرجویان آن ها با فراگرفتن دانش فنی و مهارتی به سمت تولید و اشتغال زایی حرکت کنند و در راه رسیدن به این هدف مشارکت و اجتماعی نمودن امور آموزش و پرورش بسیار موثر است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در استان خراسان رضوی بیش از ۴ هزار انسان نیک اندیش و خیر در مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی ثبت نام کرده و عضو هستند و حضور جوانان خیر در این مجمع نشان از نهادینه شدن فرهنگ خیرخواهی و مشارکت در امور عام المنفعه را دارد همچنین در حال حاضر قریب به ۵۰۰ پروژه در آموزش و پرورش استان در حال ساخت است که از میان آن ها ۱۸۶ پروژه توسط خیرین مدرسه ساز استان ساخته شده است.

 

وی عنوان کرد: میانگین سرانه فضای آموزشی استان به ازای هر دانش آموز ۴/۲ مترمربع است در حالی که این میانگین در کشور به ازای هر دانش آموز ۵/۲ مترمربع است ضمن اینکه میانگین سرانه فضای آموزشی دنیا هشت مترمربع است و اگر قرار است استان خراسان رضوی به این میانگین کشوری برسد باید قریب به یک میلیون و ۲۳۰ هزار مترمربع به فضای آموزشی استان اضافه کنیم که این کار بزرگ و مهم جز با توجه بیشتر دولت و مسئولین و تلاش و همت خیرین مدرسه ساز استان محقق نخواهد شد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس اردبیل خبرگزاری شبستان وهابیت روزنامه مریم داوری دانشگاه آزاد اسلامی نیروی انتظامی فارس مسجد استان بوشهر خیرین مدرسه ساز توسعه پایدار آموزش و پرورش خراسان رضوی همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۷۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۹۱ هزار و ۳۲۶ خراسانی در کنکور سراسری۱۴۰۳

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در این استان ۲۷ شهرستان مجری برگزاری نوبت اول کنکور سراسری و کنکور دانشگاه فرهنگیان خواهند بود که در این رقابت ۹۱ هزار و ۳۲۶ نفر شرکت می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد ،حسین فاطمی‌نژاد در جمع خبرنگاران گفت: در خراسان رضوی 27 شهرستان مجری برگزاری نوبت اول کنکور سراسری و کنکور دانشگاه فرهنگیان خواهند بود که در این رقابت 91 هزار و 326 نفر شرکت می‌کنند که از این تعداد 57 هزار و 309 نفر زن و 34 هزار و 17 نفر مرد هستند.

وی افزود: نوبت اول آزمون سراسری و کنکور دانشگاه فرهنگیان همزمان با سراسر کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه 6 و 7 اردیبهشت در خراسان رضوی برگزار می‌شود.

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: همزمان با سراسر کشور کنکور گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه و گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی عصر پنجشنبه 6 اردیبهشت و گروه آزمایشی علوم تجربی نیز در صبح جمعه 7 اردیبهشت برگزار خواهد شد.

فاطمی‌نژاد اضافه کرد: کارت ورود به جلسه آزمون از دوشنبه 3 اردیبهشت ماه از طریق درگاه الکترونیکی سازمان سنجش قابل دریافت بوده که لازم است متقاضیان پس از دریافت کارت ورود به جلسه مشخصات و مندرجات کارت ورود به جلسه را بررسی و در صورت وجود اشکال احتمالی به باجه های رفع نقص که از امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت در شهرستان‌ها مستقر است می‌توانند مراجعه کنند.

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: 13 شهرستان جغتای، جوین، چناران، خلیل آباد، رشتخوار، درگز، زاوه، سرخس، کلات، مه ولات، خواف و میان جلگه مجری برگزاری نوبت اول کنکور ادارات آموزش و پرورش خواهند بود.

وی بیان کرد: متقاضیان پذیرش به عنوان دانشجومعلم موظف هستند علاوه بر دفترچه‌های سوالات هر گروه آزمایشی به سوالات یک دفترچه اختصاصی که شامل تعلیم و تربیت اسلامی و هوش و استعداد معلمی شامل 40 سوال  است در زمان 60 دقیقه پاسخ دهند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • داورزن خراسان رضوی هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد
  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد
  • آغاز مسابقات کشوری کشتی با چوخه گرماب
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد
  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود
  • جاده‌های خراسان رضوی بارانی است
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • ریل پیشرفت استان سمنان از مسیر تدوین پیوست فرهنگی می‌گذرد
  • رقابت ۹۱ هزار و ۳۲۶ خراسانی در کنکور سراسری۱۴۰۳
  • روند تکامل هوش مصنوعی... از اصول اولیه تا نوآوری‌های مختلف