Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@11:57:58 GMT

اولویت امروز، فعال کردن واحدهای تعطیل شده است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۷۶۷۸

اولویت امروز، فعال کردن واحدهای تعطیل شده است

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر فغفوری ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید مدیرعامل شرکت راه‌آهن از کارخانه واگن سازی در اراک، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال رونق تولید باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که واحدهای تعطیل‌شده دوباره به چرخه تولید بازگشته و سهم ارزنده‌ای در رونق تولید داشته باشند، افزود: در همین راستا و با رایزنی‌های صورت گرفته توانستیم چند شرکت بزرگ تولیدی را به چرخه تولید بازگردانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با یادآوری اینکه یکی از افتخارات استان در حوزه صنعت این است که اجازه نداده‌ایم هیچ شرکتی در سال‌های اخیر تعطیل شود، تصریح کرد: بازگرداندن واحدهای تولیدی راکد به چرخه تولید یکی از ضرورت‌های اهتمام به رونق تولید است که این مهم در استان زنجان با جدیت دنبال شده و تا به امروز و طی چند سال اخیر اجازه تعطیلی به هیچ‌یک از واحدهای صنعتی را نداده‌ایم.

این مسئول در پاسخ به سؤالی مبنی بر واگذاری شرکت ایران‌ترانسفو، ادامه داد: در حال حاضر سهام‌داران این شرکت علاوه بر بخش خصوصی، بانک ملی و وزارت دفاع هستند، به همین خاطر اگر قرار باشد واگذاری نیز صورت گیرد، این موضوع در مورد سهام‌داران بخش خصوصی اتفاق خواهد افتاد که فارغ از این واگذاری‌ها، مهم‌ترین موضوع در این زمینه برای استان، بحث امنیت شغلی کارگران است که باید حفظ شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در مورد شرکت کالسیمین و آخرین وضعیت این شرکت نیز اظهار کرد: خوشبختانه این شرکت تا به امروز به تعهدات خود مبنی بر خرید مواد اولیه در سطح بالا انجام داده و مهم‌تر از همه اینکه روند تولید شمش این شرکت نیز روند افزایشی داشته و از ۹۰ هزار تن در سال گذشته به ۱۳۰ هزار تن در سال جاری هدف‌گذاری شده است.

فغفوری در ادامه، گریزی به آخرین وضعیت شرکت روغن نباتی جهان زد و بابیان اینکه تولید ۱۳۰۰ تن روغن تکلیفی است که به سرمایه‌گذار این شرکت داده‌شده است، افزود: خوشبختانه طی روزهای اخیر شاهد حمل و تزریق روغن در این شرکت هستیم و معتقدیم برای اینکه دوباره مشکلات سابق گریبان گیر این شرکت و کارگران آن نشود، باید با همه توان و ظرفیت در عرصه تولید فعالیت داشته باشد.

وی با یادآوری اینکه یکی از رویکردهای مهم سال جاری، بازگردان واحدهای تولیدی راکد به چرخه تولید است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در عمل نیز توانسته‌ایم تا حدود زیادی به این مهم دست‌یابیم که نمونه بارز آن بازگردان شرکت تعطیل‌شده ماد بافت ابهر به چرخه تولید و نیز واگذاری شرکت چینی هیس و آغاز به‌کار آن از آذرماه امسال است.

کد خبر 4639955

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت و معدن راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۷۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به شتاب‌گیری روند جمع‌آوری گازهای همراه و مشعل در سال ۱۴۰۳، گفت: تا پایان امسال بخشی از مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با جدیت بیشتری راهبرد جمع آوری گازهای مشعل را در دستور کار قرار داده است، اظهار کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی متعهد شده است که تا پایان امسال بخشی از مشعل های گازی در واحدهای پتروشیمی جمع آوری شوند.

وی تصریح کرد: بخش دیگری از مشعل های گازی که خوراک واحدهای پتروشیمی را تامین می کنند، تا سه سال آینده مهار می شوند. 

وی با تاکید بر نقش سوپاپ اطمینان بودن مشعل های گازی، یادآور شد: فرآیند واحدهای پتروشیمی به گونه ای است که مشعل ها در شرایط اضطرار و برای جلوگیری از وقوع حادثه روشن و در شرایط پایدار، مهار می شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، اظهار کرد: در سال جهش تولید، طرح ها و پروژه ها در صنعت پتروشیمی یکی پس از دیگری شکوفا می شود.

شاهمیرزایی با اشاره به وجود ذخایر عظیم هیدروکربوری در منطقه پر برکت پارس و نامگذاری سال 1403 با عنوان "سال جهش تولید با مشارکت مردم" توسط مقام معظم رهبری، گفت: خداوند این منابع پر برکت را برای ایرانیان به ودیعه گذاشته است و امسال شاهد افتتاح طرح های مختلف خواهیم بود. 

معاون وزیر نفت با اشاره به  بهره برداری دو پروژه الفین و MEG پتروشیمی بوشهر تا پایان امسال، خاطر نشان کرد: امسال 12 طرح از طرح های پتروشیمی وارد مدار تولید می شوند که علاوه بر ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی، در بحث ارزآوری نیز نقش آفرین خواهند بود. 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ضمن دعوت از سرمایه گذاران برای حضور در فعالیت های مولد در بخش صنعت پتروشیمی، خاطرنشان کرد: صنعت پتروشیمی با ایجاد ارزش افزوده پایدار، پیشانی و شاگرد اول اقتصاد کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • چرخه اقتصادی کشور وابسته به قشر کارگر است
  • خراسان رضوی در تولید نان کامل در کشور پیشرو است
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است