Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در سه ماه نخست سال جاری بالغ بر ۷ میلیون تن کالا در بندر امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شده که ۲۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است. ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، محمد راستاد  امروز در حاشیه جلسه با وزیر امور اقتصادی و دارایی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، اظهار داشت: بندر امام خمینی(ره) دومین بندر بزرگ تجاری کشور محسوب می‌شود و با ظرفیت سالانه 50 میلیون تن، هاب غلات و کالاهای اساسی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سه ماه نخست سال جاری بالغ بر 7 میلیون تن کالا در بندر امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شده است که 26 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است که از این میزان بالغ بر 4 میلیون تن مربوط به کالاهای اساسی بوده، که نسبت به سال گذشته رشد 78 درصدی در میزان فعالیت منطقه ویژه اقتصادی به همراه داشته است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره هدف از سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی به بندر امام خمینی(ره) عنوان کرد: بررسی فرآیند عملیات بندری، ترخیص و نگهداری کالا و به صورت ویژه کالاهای اساسی از اهداف وزیر امور اقتصادی و دارایی به بندر امام خمینی(ره) به شمار می‌رود.

وی افزود: تمامی اسکله و تجهیزات در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در حال فعالیت شبانه‌روزی برای تخلیه کالاهای اساسی هستند و همزمان محموله‌های صادراتی در حال بارگیری بوده و کشتی‌ها هم به طور طبیعی در نوبت ورود به بندر امام خمینی(ره) هستند.

راستاد در ادامه تصریح کرد: با حداکثر توان از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) برای واردات کالاهای اساسی و تخلیه آنها استفاده می‎کنیم.

خبر خوب وزیر اقتصاد برای مردم ایران؛ واردات کالاهای اساسی افزایش یافتخوزستان|منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) شهر لجستیک غلات کشور می‌شودفعالیت شبانه‌روزی اسکله‌های بندر امام برای تخلیه کالاهای اساسی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردیدرباره جزئیات جلسه وزیر امور اقتصادی و دارایی که با حضور  استاندار خوزستان، مدیران استانی مرتبط با فرآیندهای دریایی و بندری و فعالان بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)برگزار شد،  اظهار داشت: این جلسه فرصتی به وجود آورد تا تمامی جزئیات فرآیند ترخیص کالا مورد ارزیابی دقیق قرار بگیرد و روش مناسب برای سرعت بخشیدن به فرآیندهای موجود انجام شود.

وی افزود: فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی دستورهای لازم را برای تسهیل فرآیند ترخیص کالا صادر کرد و قرار شد جلسه‌های تکمیلی برای بررسی موضوع‌ تسریع ترخیص کالا در تهران تشکیل شود.

راستاد در ادامه تصریح کرد: در حوزه عملیات ورود، تخلیه و نگهداری کالاها شاهد بالاترین استانداردها در بندر امام خمینی(ره) هستیم و در فرآیند ترخیص و بروکراسی مرتبط با آن نیز همه دستگاه‌های مرتبط به گونه‌ای عمل کنند که این فرآیند هم بتواند با حداکثر سرعت هم انجام شود.

انتهای پیام/ش

R41468/P/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۸۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در سردخانه‌های استان ذخیره‌ شده است.

سید عماد شاهرخی امروز (۱۶ اردیبهشت ماه) در جلسه تنظیم بازار استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه سال گذشته بویژه در روزهای پایانی سال نه‌تنها کمبودی در زمینه تامین کالاهای اساسی نداشتیم بلکه در بعضی کالاها مانند مرغ مازاد نیاز استان هم تولید داشتیم، اظهار کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه تا کنون دو میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است که پیش‌بینی می‌کنیم به چهار میلیون قطعه برسد که ۳۰  درصد نیاز استان است.

وی به موجودی کالاهای اساسی هم اشاره کرد و افزود: اکنون ۱۹۸۴ تن برنج، ۴۲۴ تن شکر، ۲۰ تن گوشت قرمز منجمد، ۱۵۰۰ تن گوشت مرغ منجمد، ۱۳ هزار تن ذرت وارداتی، ۲۴۰۰ جو وارداتی، ۵۰۰۰ تن کنجاله سویا وارداتی و ۶۲ هزار تن گندم موجودی کالاهای اساسی استان است.

شاهرخی بیان کرد: فروردین ماه امسال 8۷۱۷ بازرسی از نان و سایر اقلام در استان انجام و منجر به تشکیل ۸۶۰ پرونده شده است.

به گفته او، ارزش ریالی تخلفات انجام‌شده دو میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قیمت کالاهای اساسی؛ گوشت چند شد؟ +جدول
  • ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • تردد روان در محور بندر امام(ره)_آبادان
  • باز بودن محور بندر امام خمینی به آبادان
  • سقوط دکل‌های برق در شادگان بر اثر طوفان
  • بارش باران سیل آسا و آبگرفتگی معابر در بندر امام خمینی(ره) + فیلم
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است