Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@14:30:19 GMT

پشت پرده حملات نفتی چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۸۷۸۵

پشت پرده حملات نفتی چیست؟

به نقل از اسکای نیوز، انفجار در این دو تانکر حامل نفت در آب‌های دریای عمان باعث رشد ۴درصدی قیمت نفت گردید.

سخنگوی نخست وزیر انگلیس در این باره می‌گوید: " انگلیس فورا حقایق را افشا می‌کند و نیروی دریایی سلطنتی انگلستان در حال تحقیق بر روی موضوع اند. "

حمله به تانکر‌های حامل نفت ژاپن درست زمانی رخ داد که «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن برای دیدار با حسن روحانی و آیت الله خامنه‌ای و ایجاد روابط دوستانه با ایران به ایران آمده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این گزارش آمده است که حتی کلمه مشکوک هم اتفاق پیش آمده را توصیف نمی‌کند و باید فهمید که امروز صبح دقیقا چه اتفاقی در آب‌های عمان افتاده است. عبارتی با این معنا را ظریف، وزیر خارجه ایران نیز در توصیف انچه رخ داده، توییت کرده است. اتفاقات امروز صبح در تغییر قیمت نفت در بازار جهانی بی تاثیر نخواهد بود همانگونه که تاکنون قیمت نفت ۴درصد رشد پیدا کرده است.

نیروی دریایی امریکا نیز درحال آماده سازی برای امداد رسانی به خدمه این دو کشتی است و این حملات را " هشداری برای هشیاری " نامیده است.

تحلیل خبرگزاری اسکای نیوز از اتفاق امروز این است که حملاتی که به تانکر‌های حامل نفت شده است می‌تواند به دنبال حملاتی باشد که در بندر فجیره در ماه گذشته به چهار نفتکش شده بود.

قیمت نفت بالا پرید

حالا بازار جهانی نفت که مدتهاست تحت تاثیر بحران ناشی از تحریم ایران از سوی آمریکا و تحولات ونزوئلا و ... قرار دارد، با شرایط ویژه تری روبرو شده است. افزایش قیمت نفت در بازار‌های جهانی امروز قابل توجه بود و تحلیلگران و ناظران بین المللی بر این اعتقادند که احتمال افزایش دوباره قیمت‌ها در روز‌های آتی بالاست.

همه چیز حالا بستگی به وضعیت پیش رو دارد، افزایش تنش‌ها یا کاهش آن. باوجودی که قیمت نفت‌خام سبک شیرین آمریکا در پایین‌ترین محدوده پنج ماه اخیر خود در نوسان بود، پس از این حادثه با جهشی قابل توجه به ۵۲ دلار و ۲۵ سنت رسید. هربشکه نفت‌خام برنت دریای شمال نیز با افزایشی ۲.۴ درصدی به ۶۱ دلار و ۳۷ سنت رسیده است. افزایش قیمت نفت فشاری مضاعف بر اقتصاد جهانی وارد خواهد ساخت. پیش از این صندوق بین المللی پول در گزاارشی اعلام کرده بود که رشد اقتصادی جهان کمتر از انتظارات است. رئیس صندوق بین المللی پول گفت: «پس از دو سال توسعه بی وقفه، رشد اقتصاد جهان آهسته‌تر از حد انتظار شده و خطرات رو به افزایش است». افزایش قیمت نفت و تداوم تنش‌ها می‌تواند زمینه تشدید این خطرات را فراهم نماید.

به گزارش خبرگزاری گاردین، تنش‌های ایجاد شده در دریای خلیج فارس و عمان با توجه به فشار‌هایی که امریکا به ایران آورده است روز به روز در حال افزایش است و در حال حاضر به حداکثر خود رسیده است.

سخنگوی دولت انگلیس درباره اتفاق امروز صبح گفته است: " ما کاملا در جریان اتفاقاتی که در دریای عمان در حال رخ داده است هستیم و با مقامات این ناحیه برای تحقیقات بیشتر در ارتباطیم. "

ایران بار‌ها گفته است که تکنولوژی غنی کردن انرژی هسته‌ای را در اختیار ندارد و دستور حمله به هیچ کشتی‌ای در دریا‌های عمان و خلیج فارس را صادر نمی‌کند. نخست وزیر ژاپن که به ایران آمده است روابط نسبتا خوبی با امریکا دارد و همزمان یکی از طرفداران محکم توافق هسته‌ای است که امریکا از آن خارج شد وی هنگام آمدن به ایران تاکید کرد که هیچ پیغامی از طرف امریکا نیاورده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، حمله به نفتکش‌های حامل نفت در دریای عمان درست در فردای روز حملاتی که در فرودگاه عربستان سعودی اتفاق افتاد رخ داده است، حملاتی که موجب مجروح شدن ۲۰تن شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: نفتکش انفجار دریای عمان حادثه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۸۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار

به گزارش «تابناک»، سید حمید حسینی، دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در گفت وگو با مهر گفت: زمانی که شوک یا تنش سیاسی در کشور رخ می‌دهد مردم نه از روی نیاز بلکه به علت نگرانی از افزایش قیمت دلار در آینده اقدام به خرید ارز می‌کنند، درگیری‌های سیاسی ایران و منطقه خاورمیانه باعث افزایش موقتی نرخ دلار شد؛ البته این موضوع به ایران محدود نمی‌شود بلکه درگیری سیاسی در هر کشوری باعث ایجاد التهاب در بازارهای مالی آن کشور می‌شود.

وی افزود: رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی به عملکرد بانک مرکزی ارتباط چندانی ندارد؛ چون این بانک بیشتر بر رفع نیازهای قانونی از طریق مرکز مبادله ارز و طلای ایران تمرکز دارد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به این موضوع که افزایش نرخ دلار صرفاً سیاسی است و به عملکرد اقتصادی دولت و بانک مرکزی مرتبط نیست، اظهار داشت: از گذشته تاکنون بازارسازی و فضاسازی وجود داشته به طوری که عده‌ای با سواستفاده از شرایط ایجاد شده اقدام به نرخ سازی می‌کنند و با دامن زدن به التهابات منافع بسیاری به دست می‌آورند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که برای آینده دلار چه چشم‌اندازی را تصور می‌کنید، بیان کرد: در کنار مسائل سیاسی ایجاد شده، درآمدهای ارزی نیز نقش مهمی در کنترل نرخ ارز دارند؛ چون در سال گذشته نیز وضعیت درآمدهای ارزی دولت خوب بود؛ درواقع بازار ارز سال ۱۴۰۲ را نسبتاً با ثبات طی کرده و اگر دولت امسال نیز بتواند درآمدهای ارزی پایدار نسبتاً خوبی داشته باشد احتمال دارد نوسانات نرخ ارز به حداقل برسد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در پایان تاکید کرد: بانک مرکزی نیاز واردکنندگان را با نرخ نیما پاسخ می‌دهد؛ بنابراین به طور طبیعی نباید افزایش نرخ در بازار غیررسمی اثری بر قیمت‌ها داشته باشد و از بُعد دیگر دولت کالابرگ الکترونیک را راه اندازی کرده تا یارانه به مصرف کننده نهایی برسد و نوسانات نرخ دلار روی قیمت کالاهای اساسی اثری نگذارد.

دیگر خبرها

  • ریزش سنگین ارز/احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزاری تقویت شد
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای/ دلار چند شد؟
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • احتمال بازگشت قیمت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان چقدر است؟
  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • (ویدئو) روایت تلخ فریدون زندی از افزایش قیمت نجومی دلار در ایران
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها