Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@17:41:55 GMT

آتش سوزی باغ های آبدان مهار شد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۸۹۲۰

آتش سوزی باغ های آبدان مهار شد

سید عبدالرسول حسینی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این آتش سوزی ساعت ۱۴:۴۵ بعد از ظهر روز پنجشنبه در باغ انتهای خیابان مسجد جامع شهر آبدان رخ داد که با همکاری مردم و تلاش آتش نشانان شهر های آبدان و دوراهک و تانکر آبرسانی مردمی پس از سه ساعت مهار شد و از سرایت آتش به واحدهای مسکونی، باغ ها و اراضی کشاورزی منطقه جلوگیری به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: نیروهای آتش نشانی و مردمی هم اکنون در آماده باش کامل در منطقه بسر می‌برند که به محض بروز حادثه دیگر در این مکان وارد عملیات اطفای حریق شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبدان افزود: علت حادثه توسط کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است.

وی تامین یک دستگاه خودرو مجهز آتش نشانی برای شهرداری ابدان را ضروری دانست و افزود: با توجه به وسیع بودن منطقه، شورای اسلامی شهر درخواست تامین یک دستگاه آتش نشانی مجهز و مدرن داده اما تاکنون در این زمینه اقدامی نشده است.

حسینی بیان کرد: منطقه آبدان با داشتن ۳۵ درصد از سطح کل باغ های شهرستان دیر یکی از مهمترین مکان‌ها از لحاظ گردشگری است.

شهر آبدان از توابع شهرستان دیر در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب بوشهر قراردارد.

۷۲۰۷/‏۶۰۴۳

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۸۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال بودجه شهرداری اراک ۶ هزار میلیارد تومان است

ایسنا/مرکزی رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: امسال بودجه شهرداری اراک ۶ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است در حالی که در ابتدای فعالیت شورای ششم این بودجه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود.

داوود قربانی ۱۲ اردیبهشت ماه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته شوراهای اسلامی با اشاره به آلودگی هوای اراک افزود: بیش از ۱۳۰ اتوبوس برقی و گازی تهیه شده و اخیرا نیز توسط شهرداری تاکسی‌های برقی در حال تهیه است.

وی با بیان اینکه بازی‌های هیجانی در پارک نورالشهدا نصب خواهد شد و جانمایی پارک آبی نیز انجام شده، از بررسی احداث  فرهنگسراها در سطح شهر خبر داد و با تاکید بر اهمیت تامین امنیت در منطقه گردشگری نورالشهدا گفت: قرار نیست این منطقه به پاتوق تبدیل شود و مردم باید به این مهم توجه کنند.

ابرچالش شهرداری های کشور نبود نیروی متخصص است

سید وحید میرنظامی، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی نیز با بیان اینکه اراک جزو شهرهای نسبتا فقیر در حوزه سرانه مراکز تفریحی و گردشگری است، ادامه داد: سال گذشته ۱۴ میلیارد تومان و سال جدید همین رقم برای موزه تنوع زیستی در نظر گرفته شده است‌. برای دره نورالشهدا نیز نباید معطل زمین و مباحث حقوقی بیهوده ماند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی اضافه کرد:  ابرچالش شهرداری‌های کشور نبود نیروی متخصص است و اگر با همین فرمان حرکت کنیم شهرداری‌ها تهی از نیروی کارآمد می‌شوند.

حق اراکی‌ها از محل عوارض آلایندگی به طور کامل پرداخت نمی‌شود

عباس خسروانی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز در این جلسه با اشاره به راه‌اندازی مثلث حسابرسی در شهرداری بیان کرد: حسابرسان داخلی در شهرداری در راستای جلوگیری از تخلفات داخلی فعالیت می‌کنند، همچنین حسابرسی مستقیم نیز از سوی شورا انجام می شود. اصلاح حساب‌های ۱۰ ساله از دیگر اقدامات شاخص است.

وی اضافه کرد: حدود ۶۰۰ سند در خصوص املاک و دارایی‌های شهرداری وجود داشت که اکنون با وجود این مثلث، سه هزار و ۸۰۰ ملک شهرداری در اراک شناسایی شده است.

خسروانی بیان کرد: پروژه بزرگ ممیزی املاک نیز راه اندازی شده که املاک شهرداری را شناسایی و در یک سامانه بارگذاری می کند و به شدت از تخلفات شهری جلوگیری خواهد کرد ضمن اینکه یک منبع درآمد بسیار پایدار و پاک برای شهرداری خواهد بود.

وی با بیان اینکه امسال ۱۲۲ میلیارد تومان بودجه برای تجهیز ناوگان شهرداری اختصاص یافته گفت: اجرای طرح استخرهای لندفیل بهداشتی در مرکز شهر اراک، خرید بیش از ۱۸۰۰ سطل زباله مکانیزه در اراک، آغاز طرح هدایت آب های سطحی شهر، اتمام طرح مطالعاتی طرح جامع مدیریت پسماند، لایروبی قنوات، تخصیص اعتبار ۴۸ میلیاردی برای کشتارگاه اراک، اجرای دیوار ساحلی در رودخانه خشکه اراک و ... از دیگر اقدامات بوده است.

خسروانی عوارض آلایندگی پرداختی در سال گذشته را ۱۲۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون عنوان کرد و گفت: در اراک همه صنایع آلاینده شناسایی نشده‌اند و همه صنایع آلاینده، عوارض پرداخت نکرده‌اند و در واقع حق مردم اراک از محل عوارض آلایندگی به طور کامل پرداخت نمی شود.

ایجاد پارک‌های تخصصی در دستور کار شورای اراک

پیمان عین‌القضاتی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز اظهار کرد: بیش از ۱۲ هکتار از پروژه گردشگری، تفریحی و ورزشی نورالشهدا با مساحت ۱۶۰ هکتار به مراکز خدماتی و تفریحی تعلق می‌گیرد که سند آن نیز به نام شهرداری صادر شده و مشکل حقوقی ندارد و منتظر حضور سرمایه‌گذار برای توسعه منطقه هستیم.

وی از عقد قرارداد برای تله سیژ به طول ۱۱۶۰ متر و احداث زیپ لاین با طول ۴۳۰ متر در این منطقه خبر داد و گفت: ساخت در حوزه ایجاد پارک‌های تخصصی، پارک شطرنج، اولین پارک تخصصی تریال ویژه دوچرخه سواری و اولین زمین تخصصی ساحلی ویژه فوتبال و والیبال به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس کمسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اراک در ادامه، با بیان اینکه مشکل بازار تاریخی اراک، سقف و طرح جامع مرمت و احیا نیست، گفت: مشکل اینجاست که ضابطه در این حوزه حاکم است و اجازه نمی دهد کسبه نفس بکشند و کاروانسراهای در حال تخریب احیا شوند.

عین القضاتی همچنین با اشاره به اجرای طرح محله محوری مسجد بنیان در ۵۵ محله گفت: بخش دوم خانه محسنی خریداری شده و در حال مرمت است و در شهریورماه آماده بهره برداری می شود.

به گزارش ایسنا در حاشیه این نشست دفتر خبرگزاری ایمنا نیز افتتاح شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امسال بودجه شهرداری اراک ۶ هزار میلیارد تومان است
  • آتش سوزی خودروی پراید در جایگاه سوخت آستارا
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • آتش سوزی در جایگاه سوخت سی ان جی آستارا
  • آتش سوزی کامیون حامل بیسکویت در محور فهرج ـ زاهدان
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شده‌اند
  • تسریع روند راه‌اندازی سامانه راهبردی ناوگان آتش‌نشانی تبریز
  • آتش‌سوزی در لنج صیادی چابهار
  • مهار تمساح با دستان خالی!
  • آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد