Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@13:49:59 GMT

امسال 160 بانوی خراسانی به اردوهای تیم ملی دعوت شدند

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۹۴۸۹

امسال 160 بانوی خراسانی به اردوهای تیم ملی دعوت شدند

معاونت ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال 160 نفر از بانوان استان خراسان به اردوهای تیم ملی دعوت شده‌اند.

فهیمه سروری به خبرنگار ایلنا در نیشابور درباره اعتبارات تخصیص داده شده به بانوان چنین عنوان کرد: سال 97 کل اعتبارات ورزشی بالغ بر 2میلیارد تومان در اختیار توسعه ورزش بوده است و از این محل به هئیت های ورزشی تخصیص پیدا کرد و امیدواریم در سال 98 این مبلغ افزایش داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امسال اعتبارات در حوزه همگانی تخصیص یافت و در حوزه قهرمانی بسیار اندک اختصاص پیدا کرده است. 

سروری در این خصوص اظهار کرد: رویکرد اداره کل ورزش و جوانان و مدیر کل مبنی بر این است که کل اعتبارات ورزشی جذب شده در حوزه آقایان و بانوان باید به حالت تساوی تقسیم شود و هراعتباری که به  هئیت های ورزشی اختصاص داده شد، جدا از آن  اعتبارات تخصصی باید 50 درصد برای بانوان باشد. 

وی با اشاره به تعداد باشگاه های خصوصی در کل استان خراسان عنوان کرد: در سطح استان بالغ بر 1200 باشگاه خصوصی فعال است که از این تعداد در حوزه مشترک بانوان و آقایان بیش از 800 باشگاه به بانوان مجوز داده شده است و با استقبال انجام شده تا پایان سال رشد 15درصدی خواهیم داشت. 

وی در خصوص جایگاه زنان در ورزش کشور گفت: علت گاهی کم رنگ شدن این مسئله، وجود زیر ساخت ها در گذشته بوده است و کم توجهی به حوزه ورزش بانوان بلکه در هر حوزه ای ورزش محجور واقع شده بود اما اکنون خوشبختانه با کسب عناوین بسیار خوب نگاه مسئولین را به سمت ورزش بانوان بیشتر سوق داده است. 

وی با تاکید بر سلامت زنان در جامعه چنین عنوان کرد: با توجه به زندگی ماشینی و تغذیه نادرست زنان در جامعه تهدید می‌شوند، نیمی از جامعه بانوان هستند و اگر بانوان زمانی از وقت خود را در ورزش بگذرانند فضای سالم و ایمن تری را در خانواده برای خود و اعضا خانواده ایجاد خواهند کرد.

  وی ادامه داد: اگر قبل به ورزش بانوان توجهی نمی شد به خاطر این بوده که سلامتی مطرح و مد نظر نبوده است و این باعث شده اکنون ورزش بانوان مورد توجه بیشتری واقع شود و خوشحالیم در حال حاضر در اعزام ها به مسابقات تفاوتی بین زن و مرد قائل نمی‌شوند.

حمید گرمابی نماینده مردم شهرستان‌های نیشابور و فیروزه نیز گفت: ورزش بانوان در کشور ایران سال ها مظلوم واقع شده است.

وی افزود: اگر سرمایه گذاری درست در حوزه ورزش بانوان انجام می‌شد  بانوان بیش از این در مسابقات می درخشیدند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه بانوان با وجود تمام کمبودها همچنان مدال آور و افتخار آفرین هستند و هر ریالی که در ورزش بانوان هزینه شود قطعا از هزینه های بهداشت و درمان کم خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی تغذیه تیم ملی خانواده قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۹۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قول پاداش ویژه برای ملی‌پوشان هاکی زن

به گزارش ورزش‌سه ، سیدمحمد شروین اسبقیان معاون  توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با حضور در هشتمین و آخرین اردوی تیم ملی هاکی سالنی بانوان کشور به میزبانی سالن فتح دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات، از روند تمرینات تیم بازدید بعمل آورد. در این دیدار که با حضور بهرام قدیمی ریاست فدراسیون هاکی همراه بود، اسبقیان با اشاره به روند پیشرفت رشته هاکی در کشور گفت: حضور دکتر قدیمی برای جامعه ورزش کشور بطور اعم و در فدراسیون هاکی بطور اخص باعث افتخار و مباهات است و از زمان حضور ایشان شاهد اتفاقات بسیار خوبی در فدراسیون هاکی بوده‌ایم.

معاون وزیر ورزش افزود: نگاه وزیر محترم ورزش یک نگاه یکسان به تمامی رشته های ورزشی است و به امید خدا در صورت کسب سکو توسط تیم ملی هاکی بانوان که برای نخستین بار خواهد بود ، پاداش درنظر گرفته خواهد شد.

وی در ادامه تمرینات تیم ملی را بسیار جدی و با کیفیت ارزیابی نمود و برای تیم ملی هاکی بانوان آرزوی موفقیت در مسابقات آسیایی پیش رو کرد.  بهرام قدیمی رییس فدراسیون هاکی نیز ضمن تشکر از حضور معاون وزیر ورزش در این اردو گفت: حضور جناب اسبقیان معاون محترم وزیر ورزش و جوانان را در این اردو باید گرامی بداریم . ایشان از جنس ورزش هستند و سابقه قهرمانی رشته دومیدانی را دارند و پیشینه درخشان در ورزش کشور دارند. 
 
قدیمی افزود: ما امیدواریم تیم ملی هاکی سالنی بانوان با بهره گیری از سرمربی چینی- آمریکایی خانم جون کنت ول و تلاش بی وقفه بازیکنان و کادر فنی تیم بتواند برای نخستین بار در مسابقات آسیایی تایلند روی سکو برود.  گفتنی است رقابت های هاکی سالنی قهرمانی آسیا انتخابی جام جهانی بانوان از ۲۴ لغایت ۲۷ اردیبهشت در تایلند برگزار خواهد شد و تیم ملی بانوان کشورمان ۲۰ اردیبهشت راهی این رقابت ها میشوند.

دیگر خبرها

  • اسامی دعوت شدگان به اردوی تیم ملی فوتسال بانوان
  • دعوت بانوی فوتبالیست خوزستان به اردوی تیم ملی
  • دعوت بانوی خوزستانی به اردوی تیم‌ملی فوتبال
  • بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتسال بانوان مشخص شدند
  • دعوت بانوی خوزستانی به اردوی تیم ملی فوتبال
  • پاداش برای تیم هاکی بانوان در صورت کسب سکو قهرمانی آسیا
  • اسبقیان: حضور قدیمی در فدراسیون هاکی باعث افتخار است
  • اسبقیان: بانوان هاکی در صورت کسب مدال، پاداش می‌گیرند
  • قول پاداش ویژه برای ملی‌پوشان هاکی زن
  • واکنش تند درویش به درگیری سپاهانی‌ها با بانوان