Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@13:43:43 GMT

امنیت مرزهای ایران و ترکیه همواره پایدار بوده است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۹۷۰۹

امنیت مرزهای ایران و ترکیه همواره پایدار بوده است

سلیمان آلبان/Suleyman Alban/ روز پنجشنبه در هشتاد و نهمین نشست کمیته فرعی امنیتی ترکیه و جمهوری اسلامی ایران که به منظور بررسی مسائل امنیتی مرزی دو کشور در شهرستان چالدران برگزار شد، با قدردانی از نیروهای مرزبانی ۲ کشور افزود: همکاری‌های سیاسی و اقتصادی به منظور حفظ امنیت پایدار در مرزهای جمهوری اسلامی ایران و ترکیه افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: امیدواریم نتایج هشتاد و نهمین جلسه کمیته فرعی و امنیتی ۲ کشور نیز همچون سال‌های گذشته مایه آسایش و آرامش هر چه بهتر مردم ایران و ترکیه و کاهش فعالیت‌های تروریستی در مرزهای ۲ کشور باشد.

حسین عباسی فرماندار ماکو نیز در این جلسه گفت: برای ادامه امنیت و آرامش در مرزهای کشور مسؤولان ایرانی تلاش زیادی می‌کنند و در سایه این تلاش تاکنون مساله خاص امنیتی در مرزهای بین ۲ کشور به وجود نیامده است.

فرماندار چالدران نیز در این جلسه گفت: تجربه‌های گذشته نشان داده که همراهی، همدلی و تلاش فرمانداران و والیان شهرهای مرزی همجوار به عنوان مسؤولان سیاسی مناطق در جهت تسهیل در تردد و مبادلات مرزی بسیار نتیجه بخش بوده و مصوبه‌های جلسه کمیته فرعی و امنیتی منجر به توسعه روابط سیاسی و اقتصادی ۲ کشور ایران و ترکیه شده است.

حسن محمدزاده اضافه کرد: این ملاقات‌های دوستانه و صمیمی در گسترش روابط برادرانه و همچنین افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی ۲ کشور بسیار موثراست.

به گزارش ایرنا، هشتاد و نهمین نشست کمیته فرعی امنیتی ترکیه و جمهوری اسلامی ایران جهت بررسی مسائل امنیتی مرزی ۲ کشور در شهرستان چالدران برگزار شد.

در ادامه این نشست بین فرماندار شهرستان ماکو و رئیس هیات ایرانی و سلیمان آلبان استاندار آغری و رئیس هیات ترکیه تفاهم نامه همکاری‌های امنیتی و تجاری امضا شد.

این تفاهم نامه مبتنی بر حسن همجواری و استفاده از تمام ظرفیت‌های ۲ کشور به منظور افزایش همکاری‌ها در مسائل سیاسی، اقتصادی و مبارزه با قاچاق کالا، انسان، مواد مخدر و گروهک‌های تروریستی است که به امضای طرفین رسید.

کمیته فرعی امنیتی ایران و ترکیه هر سه ماه یک بار به میزبانی ایران و ترکیه برگزار می‌شود.

۸۱۳۷/‏۲۰۹۳

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۹۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدخواهان همواره از ارتباطات ایران با آژانس ناخرسند هستند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی، امروز در اصفهان در نشست خبری مشترک با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار کرد: در این سفر گفت‌وگوهای سازنده و رو به جلویی با آقای گروسی داشتیم.

وی ادامه داد: ما در اسفند گذشته در تهران، بیانیه‌ای را به صورت مشترک منتشر کردیم که اگرچه بدخواهان جمهوری اسلامی ایران همواره از ارتباطات ایران با آژانس ناخرسند هستند، اما گروسی و من اعتقاد داریم که آن بیانیه، مبنای خوبی برای تعاملات آژانس و سازمان انرژی اتمی است و به عنوان نقشه راه خود بر آن تاکید کردیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش توسعه مسیر ترانزیتی ریمدان در رقابت گوادر-چابهار چیست؟
  • دباغ : در سفر بارزانی درباره هماهنگی‌های امنیتی رایزنی شد
  • بدخواهان همواره از ارتباطات ایران با آژانس ناخرسند هستند
  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • ترکیه : حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت
  • ترکیه: حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت/ اگر کشور مستقل فلسطین برپا نشود، ممکن است جنگ ها و فجایع دیگری در غزه تکرار شود
  • وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است