Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@20:21:35 GMT

چراشب‌ها بایدبنشینیم‌وآب بخوریم؟

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۰۷۷۳

درباره نحوه صحیح نوشیدن آب، دستورالعمل‌های خاصی در طب سنتی ذکر شده و اهمیت این مسئله تا جایی است که در کلام ائمه نیز احادیثی در این باره ذکر شده که در ادامه دو حدیث درباره نحوه نوشیدن آب آمده است. ناطقان: از نظر علمی نوشیدن آب به صورت ایستاده باعث ایجاد ضربه شدید به انتهای مری شده و در طولانی مدت اسفکتر انتهای مری و ابتدای معده شل و سفت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که پدر یا مادر یا قدیمی‌تر‌ها در هنگام نوشیدن آب به شما بگویند که بنشینید و آب بخورید.

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که پدر یا مادر یا قدیمی تر‌ها در هنگام نوشیدن آب به شما بگویند که بنشینید و آب بخورید. از آن جایی که این مساله برای خود من هم اتفاق افتاده! تصمیم گرفتم تا از نظر علمی صحت و سقم این قضیه را بررسی کنم هر چند که ذره‌ای امید نداشتم که خطر ایستاده آب خوردن جدی باشد.

چرا شب‌ها باید بنشینیم و آب بخوریم؟ ایستاده آب خوردن چه مضراتی دارد؟ حالا با ما باشید تا جواب آن‌ها را به شما بگوییم.

درباره نحوه صحیح نوشیدن آب، دستورالعمل‌های خاصی در طب سنتی ذکر شده و اهمیت این مسئله تا جایی است که در کلام ائمه نیز احادیثی در این باره ذکر شده که در ادامه دو حدیث درباره نحوه نوشیدن آب آمده است.

حضرت علی علیه السلام فرمودند: «از ایستاده آب خوردن بپرهیزید که باعث دردی می‌شود که درمان ندارد مگر اینکه خدای عزوجل بهبودی ببخشد.» (علل الشرایع ۴۶۵)

امام صادق علیه السلام با تفکیک میان نوشیدن آب در شب و روز در حقیقت سخن حضرت امیرالمومنین علیه السلام را تفسیر کرده و می‌فرمایند: «ایستاده آشامیدن آب در روز، غذا را گوارا می‌سازد و ایستاده آشامیدن آب در شب، زرداب می‌آورد.»

همچنین در جایی نیز می‌فرمایند: «آشامیدن آب در روز، مایه قدرت افزون‏تر و تن‏درستی بیشتر است.» (الکافی ج. ۶ ص. ۳۸۳)

خطر جدی در کمین من و همه کسانی است که عادت به ایستاده آب خوردن دارند. از نظر علمی نوشیدن آب به صورت ایستاده باعث ایجاد ضربه شدید به انتهای مری شده و در طولانی مدت اسفکتر انتهای مری و ابتدای معده شل و سفت می‌شود. در نهایت این اتفاق منجر به یک بیماری به نام GERD (بیماری رفلکس مری) می‌شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: شب ها ، آب ، نشستن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: شب ها آب نشستن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۰۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عادت های به ظاهر بی ضرری که با آن ها ندانسته به سلامت خود صدمه می زنیم

چیزهایی که به آن ها عادت داریم همیشه به آن سادگی که به نظر می رسند، نیستند. بعضی از آن ها مضرند و برخی دیگر ممکن است حتی واقعاً خطرناک باشند.

به گزارش روزیاتو، در ادامه از کارهای عادی ای خواهیم گفت که می توانند به سلامت ما صدمه بزنند.

۱- پا روی پا انداختن

پژوهش های متعدد نشان داده نشستن در حالت پا روی پا (روی صندلی یا زمین) باعث بالا رفتن فشار خون، واریس و وارد شدن صدمه به عصب ها می شود.

۲- استفاده از عینک های آفتابی ارزان قیمت

بسیاری از تولیدکنندگان عینک های آفتابی برای کاهش هزینه ی تمام شده، از پلاستیک ارزان قیمتی به عنوان عدسی استفاده می کنند که از چشم ها در برابر پرتوهای فرابنفش خورشید محافظت نمی کند و در نور شدید خورشید می تواند منجر به سوختگی شبکیه ی چشم بیانجامد.

عدسی عینک باعث می شود مردمک چشم ها گشاد شود و پرتوهای فرابنفش بیشتری وارد آن شود، امری که به مراتب از عینک نزدن خطرناک تر است. پرتوهای فرابنفش در میزان زیاد می توانند باعث آب مروارید، آسیب های چشمی یا حتی سرطان شوند.

۳- نوشیدن زیاد آب

بله درست متوجه شدید؛ نوشیدن زیاد آب هم به همان اندازه ی کم نوشیدن آب مضر است. محققان می گویند میزان آب مورد نیاز بدن در هر فرد با دیگری متفاوت است. اگر تحرک زیادی دارید و ورزش می کنید، بیشتر آب بنوشید. اما اگر مشکلات کلیوی یا قلبی عروقی دارید، کمتر آب بنوشید.

در هر حال، بهترین راه برای فهمیدن نیاز روزانه تان به آب، احساس تشنگی است. اگر احساس تشنگی نداشتید، خود را مجبور به نوشیدن آب نکنید.

۴- استفاده از کیسه آب گرم

استفاده از سرما یا گرما روش رایجی برای تسکین درد است، اما برای کنترل بسیاری از مشکلات پزشکی نیازی به استفاده از کیسه آب گرم نیست، از جمله خونریزی، التهاب شدید در ناحیه ی شکم (آپاندیسیت، کله سیستیت یا التهاب حاد کیسه صفرا و پانکراتیک یا التهاب ناگهانی پانکراس) و ساعات و روزهای ابتدایی پس از رگ به رگ شدگی یا ضرب دیدگی. استفاده از کیسه آب گرم در روند درمان سرطان هم مضر است.

۵- درست کردن پاپکورن مایکروفری

مشکل نه نحوه ی درست کردن پاپکورن، بلکه محتویات بسته ی پاپکورن است. خطر اصلی در ماده ی شیمیایی ای به نام دی استیل است که روغنی مصنوعی و طعم دهنده است. این روغن بعد از حرارت دیدن بخار می شود و می تواند وارد ریه ها شود و به آن آسیب بزند. برای کاهش ریسک این مسأله می توانید صبر کنید پاپکورن خنک شود و سپس آن را بخورید.

۶- غذا خوردن پشت میز کار

همه ی محیط های کاری مانند هم نیستند اما بسیاری از آن ها فضای مناسبی برای غذا خوردن ندارند و بدتر آنکه مملوء از باکتری هایی هستند که مسلماً برای سلامتی مضرند. به علاوه، بوی غذای شما هم می تواند همکاران تان را اذیت کند. جدا از این ها، وقتی پشت میز کار غذا می خورید، معده نمی تواند غذا را به درستی هضم کند، چون مغز نمی تواند روی آن تمرکز کند.

۷- پوشیدن کفش جلوباز

پوشیدن لباس های باز و خنک برای دوام آوردن در تابستان ضروری است، امری که در مورد کفش ها هم صدق می کند. اما مشکل اینجا است کفش های جلوباز احتمال آسیب دیدگی پا، از زخم شدن و عفونت کردن گرفته تا گزش حشرات را بالا می برند.

۸- نوشیدن شیر بدون چربی

با دیدن عبارت هایی مثل «شیر کم چرب» یا «شیر بدون چربی» شاید تصور کنید با همان نوشیدنی شیر مواجه هستید، تنها با این تفاوت که چربی کمتری دارد یا فاقد چربی است. اما این نوع شیرها از لحاظ فایده و خاصیت هیچ شباهتی به شیر معمولی ندارند.

با حذف چربی شیر، ویتامین های آن هم از میان می رود و به جای آن مواد مصنوعی ای به شیر افزوده می شود که اصلاً برای سلامتی خوب نیستند. بسیاری از تولیدکنندگان برای تولید شیرهای کم چرب یا بدون چربی از پودر شیر استفاده می کنند که ممکن است کلسترول درون شیر را اکسیده کند. پژوهش های صورت گرفته بر روی حیوانات نشان داده مصرف کلسترول اکسیده باعث تجمع پلاک در رگ ها می شود، امری که ریسک حمله ی قلبی را بالا می برد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برای تقویت حافظه چی بخوریم بهتر است؟
  • عادت های به ظاهر بی ضرری که با آن ها ندانسته به سلامت خود صدمه می زنیم
  • شاید باور نکنید اما نوشیدن جوش شیرین این خواص را دارد!
  • بادامکی: نباید دقایق 97 و 122 گل بخوریم!
  • بهترین زمان نوشیدن شیر برای کاهش وزن
  • به مایلی‌کهن زنگ زدم و گفتم بیا با هم فالوده بخوریم ! | میانجیگری میان محمد مایلی کهن و امیر قلعه نویی فایده دارد؟
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم؟
  • خواص باور نکردنی نوشیدن جوش شیرین
  • جایگاه هشتم نماینده ایران در جام جهانی پاراتیراندازی
  • نوشیدن آب هنگام خوردن مفید است یا مضر؟ + فیلم