Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@13:08:46 GMT

نوآوری باید با فرهنگ و ارزش‌های اجتماعی هماهنگ شود

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۰۸۹۱

نوآوری باید با فرهنگ و ارزش‌های اجتماعی هماهنگ شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدخت بروجردی امروز در دومین رویداد ملی استارت آپ صنعت محصولات کنجدی اظهار داشت: این رویداد بر اساس پتانسیل و ظرفیت شهر اردکان برگزار شده و می‌توان آثار و نتایج مثبت آن را در آینده نزدیک مشاهده کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علمی و کاربردی کشور با اشاره به تحقیقاتی که در دهه ۶۰ میلادی در غرب صورت گرفته است، عنوان کرد: طبق این تحقیقات از ۱۰۰ مورد نوآوری، فقط ۱۰ مورد آن توسط مردم پذیرفته شده و ۹۰ مورد آن رد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طبق تحقیقات انجام شده، می‌توان هماهنگی میان نوآوری با فرهنگ و ارزش‌های اجتماعی را مهم‌ترین عامل پذیرش نوآوری دانست و باید در راستای تولیدات به آن توجه ویژه‌ای داشت.

بروجردی با اشاره به اینکه امروزه مردم به سهولت نوآوری جدید را می‌پذیزند، تصریح کرد: امروز در پذیرش نوآوری در نقطه مقابل دهه ۶۰ میلادی هستیم به گونه ای که مردم به راحتی هر نوآوری را حتی اگر به ضرر آنها باشد، خواهند پذیرفت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علمی و کاربردی کشور، پذیرش هر نوآوری را از دغدغه های اصلی دانست و یادآور شد: باید مردم به سمت تفکر عقلایی سوق داده شوند تا نوآوری‌های زیان بار را نپذیرند.

وی گفت: با استفاده از پتانسیل‌های موجود در شهر اردکان می‌توان نو آوری‌هایی را که متناسب با فرهنگ، ارزش‌های اجتماعی، بافت منطقه ای و … است، پدید آورد تا در صورت امکان بتواند جایگزین نوآوری‌های مضر شود.

بروجردی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پتانسیل دانشگاه‌ها برای افزایش نوآوری و ایده بیان کرد: باید در دانشگاه‌ها نوآوری و خلاقیت نهادینه شود و این امر نباید به صورت هدایت شده بلکه به صورت خودجوش به وقوع بپیوندد.

کد خبر 4640129

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد دانشگاه علمی کاربردی دانه روغنی کنجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۰۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است

رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان گفت: دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌روست و باید زیرساخت‌های لازم برای پذیرش دانشجو در استان را تامین کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام عباس توان صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان که با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان نیاز به یک مکان متمرکز و سایت متمرکز دارد که شأن دانشجو رعایت شود.

وی با بیان اینکه زمین ساخت مجموعه 37 هکتاری دانشگاه فرهنگیان آماده و طراحی آن انجام شده است، گفت: باید با استفاده از اعتبارات مالی متفاوت ساخت دانشگاه فرهنگیان کرمان انجام شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان با اشاره به اینکه طرح مولدسازی پیشنهاد شده است و چند ملک موجود داریم که وقفی هستند و ما امکان استفاده از این طرح را نداریم، افزود: نیاز است به هر طریقی، عملیات اجرایی ساخت ساختمان دانشگاه آغاز شود تا بعد بتوانیم از سایر منابع مالی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت پذیرش بیش از هزار نفر دانشجو معلم داریم اما اکنون فقط 500 نفر را پذیرش می‌کنیم چرا که جا کم داریم، گفت: یکسری ساختمان داریم که در اختیار سایر نهادها است و باید به دانشگاه فرهنگیان برگردد چرا که در حال حاضر نیاز جدی به این ساختمان‌ها داریم.

توان با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان نیاز معلم آموزش و پرورش را تامین می‌کند، افزود: امروز چاره‌ای نداریم و باید زیرساخت‌های لازم برای پذیرش دانشجو در استان را تامین کنیم.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به اینکه بحث استان جنوبی کرمان در میان است، وزارت آموزش و پرورش ما را موظف کرده که یک دانشگاه فرهنگیان در جیرفت و یک پردیس دانشگاهی در شهرستان کهنوج احداث شود.

مریم السادات طباطبایی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان در این جلسه، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرزندآوری و افزایش نسل را نجات کشور می‌دادند و آن را یکی از ضروری‌ترین فرایض عنوان می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش مهمترین دستگاه در حوزه جوانی جمعیت است، گفت: نیاز است آموزش و پرورش این دغدغه مقام معظم رهبری را هوشیارسازی و به جامعه آگاه‌سازی کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اینکه باید امر ازدواج تسهیل شود، چرا که مقدمه فرزندآوری ازدواج است، افزود: آموزش و پرورش در این زمینه وظیفه سنگینی دارد و قشر عظیمی از جامعه را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • پذیرش بیش از ۳ هزار دانشجو در دانشگاه های لرستان
  • حمله روزنامه جوان به تعطیلی شنبه : کم کم می خواهند شنبه را به روز اصلی تعطیل تبدیل کنند/ اینکه گفته می شود باید با دنیا هماهنگ شویم یک پیام پنهان دارد
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • مسئولین به صورت پیوسته همان چیزی را می گویند که رهبری فرموده اند، این چه بساطی است؟
  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم
  • پذیرش کمتر از ۳۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های لرستان
  • رقابت بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی
  • مشارکت مردم توسعه سیستان و بلوچستان را شتاب می‌بخشد
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ