Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری رویترز، سلال یکی از چهره‌های نزدیک به رئیس جمهوری مستعفی الجزایر، پیش از این سمت نخست وزیر و ریاست ستاد انتخاباتی بوتفلیقه را در پرونده دارد. وی پیشتر به خاطر هدر دادن اموال عمومی مورد بازجویی قرار گرفته بود.

تلویزیون رسمی الجزایر بدون پرداختن به جزئیات بیشتر، اعلام کرد که علاوه بر السلال، «عماره بن یونس» وزیر تجارت دولت بوتفلیقه نیز در برابر دیوان عالی این کشور حاضر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بن یونس و سلال از آوریل ۲۰۱۵ (فروردین / اردیبهشت) ۹۴ تا ژوئیه ۲۰۱۵ (تیر / مرداد ۹۵) در دولت الجزایر کرسی وزارت داشتند.

یونس همچنین یکی از رهبران حزب جنبش مردمی الجزایر و از احزاب حامی دولت بوتفلیقه بود.

به گزارش این تلویزیون، پلیس الجزایر «مراد عولمی» رئیس شرکت خصوصی «سوفاک»؛ شریک الجزایری شرکت خودروسازی «ولسواگن» آلمان را نیز بازداشت کرده است.

این شرکت، در استان غلیزان در غرب الجزایر مشغول به کار بوده و قطعات خودرو مونتاژ می کرد.

سوفاک و ولسواگن سال ۲۰۱۶ قراردادی به ارزش ۱۷۰ میلیون دلار برای تأسیس یک شرکت مشترک مونتاژ خودرو تأسیس کردند که شرکت الجزایری بیشتر سهام آن را در اختیار داشته است.

تلویزیون الجزایر همچنین اعلام کرد: قضات دیوان عالی گذرنامه «عبدالغنی زعلان» وزیر حمل و نقل و مشاغل عمومی پیشین را مصادره و از وی خواسته‌اند که در ماه یکبار در دادگاه حاضر شود. منابع الجزایری روز چهارشنبه از دستگیری زعلان خبرداده بودند.

دیوان عالی الجزایر روز چهارشنبه «احمد اویحیی» دیگر نخست وزیر این کشور را به جرم دست داشتن در مسائل فساد و اتهام اعطای امتیازات غیر قانونی و هدر دادن اموال عمومی بازداشت کرد.

بوتفلیقه ۸۱ ساله دوم آوریل (۱۳ فروردین ماه) گذشته در نتیجه فشار ارتش از منصب ریاست جمهوری استعفا کرد.

علاوه بر بازداشت وزیران سابق کابینه بوتفلیقه، سعید برادرش و دو تن از رئیسان پیشین دستگاه اطلاعاتی پیشین الجزایر نیز به اتهام لطمه زدن به قدرت ارتش و توطئه علیه حاکمیت دولت» بازداشت شدند.

برخی از بازرگانان سرشناس و نزدیک به بوتفلیقه نیز تحت محاکمه قرار گرفته‌اند.

تظاهرات در الجزایر همچنان ادامه دارد و مردم خشمگین این کشور خواستار برکناری «عبدالقادر بن صالح» رئیس جمهوری موقت و «نور الدین بدوی» نخست وزیری هستند که از زمان انقلاب الجزایر از فرانسه در سال ۱۹۶۲ به نحوی در قدرت حضور دارند.

مقام‌های الجزایری انتخابات ریاست جمهوری این کشور را که قرار بود، ۴ ژوئیه (۱۳ تیرماه ۹۸) برگزار شود به خاطر کافی نبودن نامزد، به تاریخ نامشخص دیگری موکول کرده‌اند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۱۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس

به گزارش صدای ایران به نقل از خبرگزاری آنادولی،شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و رئیس مشترک کمیسیون شناسایی خط مرز بین ارمنستان و آذربایجان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: گروه‌های کارشناسی دو کشور در حال کار بر روی تعیین مختصات با توجه به اندازه‌گیری‌های ژئودسیک (پیمایشی) در مرز بوده و در نتیجه برای اولین بار سنگ مرزی در مرز دو کشور قرار گرفت.

گفتنی است هشتمین نشست کمیسیون‌های تعیین مرز در ۱۹ آوریل ماه جاری به ریاست شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و مهر گریگوریان معاون نخست‌وزیر ارمنستان در مرز دو کشور برگزار شد.

آیهان حاجی‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری خود رد شبکه اجتماعی ایکس درباره این نشست اعلام کرد: کمیسیون‌های آذربایجان و ارمنستان در مورد برخی مسائل به توافق رسیده‌اند.

حاجی‌زاده نوشت: «رویداد تاریخی مورد انتظار. ارمنستان موافقت کرد ۴ روستای آذربایجان را که از اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی اشغال کرده بود، بازگرداند».

دیگر خبرها

  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس
  • نخست وزیر اسپانیا به دلیل پرونده فساد مالی همسرش در آستانه استعفا قرار گرفت
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • بلینکن وارد چین شد
  • نخست‌وزیر سابق فرانسه مجرم شناخته شد
  • درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!
  • لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
  • رئیسی با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی خانه ملت می‌شوند