Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@20:57:07 GMT

ناوشکن ماسون امریکا عازم خلیج فارس شد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۱۵۷۵

ناوشکن ماسون امریکا عازم خلیج فارس شد

به گزارش خبرگزاری اسپتنیک، فرماندهی مرکزی ایالات متحده گفت که ارتش این کشور آماده دفاع از منافع آمریکا از جمله آزادی عملیات های دریایی است و واشنگتن هیچ علاقه ای به دخالت در جنگ جدید در خاورمیانه ندارد.

در همین رابطه آمریکا برای حفاظت از منافع خود در خلیج فارس اعلام کرد که ناوشکن ماسون برای کمک به تانکرهای آسیب دیده عازم دریای عمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ارل برون» سخنگوی نیروهای سنتکام آمریکا در کنفرانس خبری گفت، ایالات متحده و شرکای ما در منطقه اقدامات لازم برای دفاع از خود و منافع ما انجام خواهند داد. حملات دیروز (پنجشنبه) تهدید روشن برای آزادی بین المللی ناوبری و آزادی تجارت به حساب می آید.

شبکه المیادین صبح پنجشنبه از حمله به دو نفتکش بزرگ سنگاپوری و نروژی حامل نفت خام در دریای عمان خبر داد. این کشتی‌ها در آب‌های خلیج عمان دچار حادثه شدند و در پی آن انفجارها و آتش سوزی‌هایی در این دو نفتکش رخ داد.

محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران عصر پنجشنبه در حساب کاربری خود در توئیتر در واکنش به این حادثه تصریح کرد: حملات گزارش شده به تانکرهای مرتبط با ژاپن، زمانی اتفاق افتاد که نخست‌وزیر آبه شینزو برای گفت وگوهای گسترده و دوستانه در حال دیدار با آیت‌الله خامنه‌ای بود.

وی در این یادداشت آورده است: مجمع گفت وگوی منطقه‌ای پیشنهادی ایران ضروری است، مشکوک بودن برای توصیف آنچه که احتمالاً صبح پنجشنبه اتفاق افتاده، کفایت نمی‌کند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۱۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش علمی خلیج فارس هویت ملی و تاریخی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، معاون فرهنگی واجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش از برگزاری رویداد‌های متنوع فرهنگی، علمی وهنری گرامیداشت روز خلیج فارس در کیش خبر داد.

علیرضا فاطمیان پور گفت: همایش علمی خلیج فارس هویت ملی و تاریخی با حضور پیروز مجتهد زاده یکی از صاحب نظران بین المللی حوزه خلیج فارس، فردا یکشنبه نهم اردیبهشت در مرکز همایش‌های بین المللی کیش برگزار می‌شود.

وی افزود: جشن خانوادگی روز ملی خلیج فارس به همراه آیین اختتامیه جشنواره کیش بهشت خانواده ها نیز ساعت ۱۹ دوشنبه دهم اردیبهشت در یکی از کشتی های تفریحی اجرا خواهد شد.

 علیرضا فاطمیان پور افزود: پخش زنده ویژه برنامه تلویزیونی روز ملی خلیج فارس از ساعت ۸ صبح به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه سه سیما و از ساعت ۱۳ تا ۱۳:۴۵ دقیقه از شبکه دو سیما، اجرای رزمایش دریایی از ساعت ۸ صبح و برگزاری اجتماع دانش آموزی به همراه اجرای برنامه‌های روز ملی خلیج فارس در اسکله تفریحی از برنامه‌های در نظر گرفته شده دوشنبه دهم اردیبهشت است.

پخش نماهنگ اجرای اثر هنری خوشنویسی زیرآب هنرمند کیش حسین ابارشی و رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره تئاتر کافه و ساحل کیش از دیگر برنامه‌های روز ملی خلیج فارس است.

دیگر خبرها

  • همایش علمی خلیج فارس هویت ملی و تاریخی
  • واکنش مفتی عمان به تظاهرات دانشجویی در آمریکا و اروپا
  • حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • پرواز پاراگلایدرها در آستانه روز ملی خلیج فارس
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • نوعدوستی کارمند یزدی برای آزادی زندانیان
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی + جزئیات ۳عملیات دیگر