Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از ارجاع ۱۰۰ پرونده زمین‌خواری از مجلس به قوه قضائیه خبر داد. ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

داود محمدی رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه گزارش این کمیسیون درباره بحث زمین‌خواری اخیراً تدوین و تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شده است، گفت: در زمانی که گزارش از سوی کمیسیون تدوین می‌شد نیز مستنداتی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت تا آنها نیز به موازی کمیسیون این موضوع را پیگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر رانت‌خواری نمایندگی‌های خاص فروش خودرو ثابت شود، کمیسیون اصل 90 ورود خواهد کرد

 

وی با بیان اینکه شکایات این پرونده  از نهاد‌هایی همانند وزارت جهادکشاورزی، سازمان ثبت و اسناد،  سازمان محیط زیست وبرخی اشخاص حقیقی به کمیسیون اصل واصل شده است، افزود: حدود 100 پرونده به قوه قضائیه ارجاع شده که به همین میزان نیز پرونده در قوه قضائیه تشکیل شده است و افرادی نیز در همین زمینه بازداشت شده‌اند.

نماینده مردم قزوین در مجلس با بیان اینکه برخی از این پرونده‌ها در قوه قضائیه منجر به صدور حکم شده است، ادامه داد: برخی از زمین‌های که به صورت غیرقانونی تصرف شده بودن نیز به بیت المال بازگشته شده است.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: بخش عمده این پرونده‌ها که در اختیار قوه قضائیه و کمیسیون قرار دارد مربوط به استان‌های شمالی کشور، تهران و دماوند  است که بررسی‌های کمیسیون اصل نود موجب شد چندهزار هکتار آن از تصرف خارج شود.

انتهای پیام/

R1455/P/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط کمیسیون اصل نود

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون اصل نود کمیسیون اصل نود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۲۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ بهرامی با اشاره به اهمیت رسیدگی به موقع به پرونده‌های کمیسیون پزشکی گفت : متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی استان در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۰ روز بود.

این مسوول همچنین از جمله اقدامات انجام شده برای کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها را استفاده از سیستم‌های الکترونیکی اعلام کرد و گفت: ثبت‌نام و نوبت‌دهی به‌صورت الکترونیکی انجام، و کلیه مدارک و مستندات به‌صورت الکترونیکی تبادل می‌شود.

وی افزود: برگزاری جلسات کمیسیون به‌صورت منظم از آیتم‌های تاثیرگذار در روند رسیدگی به پرونده هاست که در این راستا تمامی جلسات به‌طور منظم و با حضور همه اعضا برگزار می‌شود.

رئیس اداره کمیسیون‌های پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه بررسی پرونده‌ها با کاهش تشریفات اداری به حداقل رسیده است، از بیمه‌شدگان و کارفرمایان خواست، در صورت نیاز به طرح درخواست در کمیسیون پزشکی از طریق سامانه‌های الکترونیکی و یا مراجعه به کارگزاری تامین اجتماعی اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب
  • امام جمعه شیراز : در مجلس ختم و فاتحه، موسیقی می‌نوازند / شراب‌خواری و قماربازی ضرر دارد / یک دانشمند گفته اگر نصف شراب‌فروشی‌ها تعطیل شود، به نصف بیمارستان‌ها نیاز نداریم
  • کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان
  • کمیسیون اصل ۹۰، مرجع رسیدگی به شکایت‌های مردم
  • کنایه علی جنتی به افشای زمین خواری در حوزه علمیه ازگل/ نادیده گرفتن تخلفات صدیقی نوعی دهن کجی به مردم است
  • جلوه های تعارض منافع در قوه قضائیه / ارجاع گزینشی، آسیب جدی در رسیدگی به پرونده های ملی
  • حاکمیت باید کارگران را با حقوق خود آشنا کند
  • رئیس قوه قضائیه: پرونده‌های اموال تملیکی تعیین تکلیف شود
  • تاکید سخنگوی قوه قضائیه بر تسریع پیگیری و حل پرونده‌های مردمی
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟