Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیدند که جنگ اقتصادی که علیه ملت ایران به راه انداخته‌اند، دیگر کارساز نیست، برای همین وارد بحث نظامی شدند که آن را هم کارساز ندیدند، لذا اکنون وارد بحث مذاکره اقتصادی شده‌اند.

وی افزود: امروز فضای اجماع جهانی هم به نفع ایران در حال تغییر است، لذا به نظر می‌رسد تصمیمی که در شورای امنیت ملی- درباره کاهش تعهدات برجامی ایران- گرفته شد، واکنش اروپایی‌ها را در پی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر همین اساس اضافه کرد: با این حال جمهوری اسلامی ایران با کسی تعارف ندارد و منافع خود را از همه کشورها بالاتر می‌داند.

وی با اشاره به حمایت قاطع مجلس از مصوبه شورای عالی امنیت ملی گفت: ابتکار عمل جمهوری اسلامی ایران، اروپایی‌ها را به دست و پا انداخته تا راهکارهای اقتصادی پیدا کنند و این مسئله منجر به گشایش‌های اقتصادی برای ایران خواهد شد.

پور ابراهیمی عنوان کرد: هر چه این گشایش‌ها بیشتر باشد، حتی اگر به نتایج مشخصی هم نرسند، عوامل روانی مخرب اقتصادی کشور را تضعیف خواهند کرد.

وی تصریح کرد: ایران از گردنه تحریم عبور کرده است و هر چه تأثیر منفی که قرار بود از این ابزار فشار به ایران وارد شود، وارد شده و از این به بعد ایران است که می‌تواند منافع خود را ایجاد کند.

پور ابراهیمی با اشاره به سفر وزیر امور خارجه آلمان و نخست وزیر ژاپن به ایران تصریح کرد: با مشروح مذاکراتی که از وزیر خارجه آلمان دیدیم، به نظرم می‌رسد آنها با دست خالی به ایران آمده‌اند و انتظار دارند با دست پر برگردند، در حالی که جمهوری اسلامی ایران دیگر به این شیوه تعامل تن نخواهد داد.

وی یادآور شد: نخست وزیر ژاپن اگر بتواند با پیشنهادات اقتصادی گشایشی در اجرای تعهدات برجامی جامعه بین الملل ایجاد کند، می‌توانیم همکاری‌های آینده را داشته باشیم، در غیر اینصورت حضور نخست وزیر ژاپن هم نفعی برای ما نخواهد داشت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین با اشاره به تصویب توافقنامه همکاری‌های تجاری با منطقه اوراسیا در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها دنبال این هستند که ما هیچ مراوده اقتصادی با دیگر کشورها نداشته باشیم. اما موافقت نامه گمرکی با ویتنام که دیروز در صحن تصویب شد، یا موافقت نامه همکاری اقتصادی با اوراسیا، نشان می‌دهد ما علی رغم خواسته آمریکا در حال گشایش‌های اقتصادی هستیم.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران از حدود هفت سال پیش با منطقه اوراسیا در حال مذاکره بود که امروز در شرایطی که در تحریم به سر می بریم این موافقتنامه به سرانجام رسیده است و می‌تواند کمک مناسبی برای اقتصاد کشور باشد.

پور ابراهیمی با بیان اینکه روش‌های جدید برای مقابله با تحریم‌ها ایجاد شده است، اظهارداشت: اقداماتی درحال انجام است که می‌تواند برای ما راهگشا باشد. هرچند این اقدامات در گام‌های ابتدایی هستند اما مهم این است که این تحولات آغاز شده است.

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۲۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کل غزه را نابود کنید | از حالا به بعد باید با موشک و بمب با حماس صحبت کنیم

به ژزارش همشهری آنلاین، «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم اسرائیل این خواسته را شامگاه (پنجشنبه) با انتشار چند پیام در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) مطرح کرد.

وزیر دارایی اسرائیل نوشت: «زمان آن رسیده که موساد آنچه را آموزش دیده -حذف سران حماس در سراسر جهان و نه مذاکره غیرمسئولانه که به امنیت اسرائیل ضربه می‌زند- انجام دهد.»

منابع اسرائیلی می‌گویند اسموتریچ این اظهارات را بعد از انتشار گزارش‌هایی درباره طرح تل‌آویو برای تبادل اسرا با حماس بیان کرده است.

وزیر دارایی اسرائیل در ادامه هرگونه مذاکره با حماس را در کرد و گفت: «از حالا به بعد باید با موشک و بمب با حماس صحبت کنیم.»

بزالل اسموتریچ در عین حال خواست حمله به رفح (جنوب نوار غزه) «با تمام سرعت و با قدرت هر چه تمام انجام شود و این روند در سراسر نوار [غزه] ادامه یابد تا این منطقه به طور کامل ویران شود.»

او در این باره گفت: «این برای امنیت اسرائیل ضروری است و همچنین این تنها شانس بازگردانی ربوده‌شدگان است. وقت تلف کردن و سرگشتی دیگر بس است.»

کد خبر 847224 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه رژيم صهيونيستى فلسطین

دیگر خبرها

  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • بر قطع روابط اقتصادی و دانشگاهی با اسرائیل اصرار داریم
  • مردم پایه اقتدار حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • فیلم/ بدون تعارف با پاکبان معروفِ شب حمله ایران به اسرائیل
  • کل غزه را نابود کنید | از حالا به بعد باید با موشک و بمب با حماس صحبت کنیم
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است