Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@22:51:12 GMT

تعقیب مجرم حق جامعه است

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۲۴۷۹

تعقیب مجرم حق جامعه است

به گزارش ایکنا از سمنان، محسن مظهری،مدیر کل دادگستری استان سمنان عصر روز گذشته 23 خرداد در مراسم معارفه دادستان جدید مرکز استان سمنان به میزبانی دادگستری سمنان با بیان اینکه دادستانی نقش کلیدی و محوری در عدالت کیفری دارد، گفت: دادستان مسندنشین جایگاه مدعی العمومی است و در قاطبه نظام‌های حقوقی مختلط دنیا که دادسرا در کنار محاکم پذیرفته شده، این نگاه حاکم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جرم یک پدیده اجتماعی و دارای عواقب اجتماعی است، که در این راستا تعقیب مجرم حق جامعه است و جامعه این حق خودش را از طریق نمایندگانش که دادسراها و دادستان‌ها باشد پیگیری می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه دادسراها به نمایندگی از جامعه، مجرم را تعقیب می‌کنند، اذعان کرد: دادسرا مسئولیت دفاع از جامعه و حق و حقیقت را بر عهده دارد، در قوانین سابق دادستان به عنوان وکیل عام و در محاورات وکیل عمومی یاد می‌شد و این ذکر دقیقاً به واسطه همین ماهیت ذاتی دادسرا است.

مظهری متذکر شد: وقتی قاعده رفتاری و هنجار رسمی جامعه، مورد اهتمام نظام بوده و حتی برایش ضمانت‌های کثیری وضع شده است، مورد تعرض قرار گیرد، حضور و اقدامات به هنگام، عادلانه، عالمانه، مدبرانه و شجاعانه دادستان است که اصل و اساسی محسوب می‌شود.

به گفته وی؛ برخی امور مربوط به حقوقی، مسائل مربوط به مهجوران، وظایف قانونی برخی سازمان‌های حاکمیتی در حوزه نظارت بر حسن انجام قوانین و ده‌ها و صدها رسالت دیگر بر دوش دادستان است که همواره باید در انجام آنها تلاش داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه برای دادستان وظایف بسیاری در قانون دیده شده است،اذعان کرد: حوزه فعالیت دادستانی متکثر و متعدد است و حتی برخی امور بین المللی چون استرداد زندانیان و مبادله محصوران نیز بر عهده دادستانی قرار دارد.

گفتنی است در این مراسم شریف ابراهیمی به عنوان دادستان جدید سمنان معرفی واز زحمات حیدر آسیابی دادستان سابق سمنان و دادستان کنونی شیراز قدردانی شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن مجرم تعقیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۲۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری محکوم متواری در گلوگاه

جانشین انتظامی استان مازندران از دستگیری متهم متواری تحت تعقیب نیابتی خراسان رضوی به اتهام کلاهبرداری به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گلوگاه به نقل از خبرگزاری پلیس، سردار سید موسی حسینی فرمانده انتظامی گلوگاه گفت: در پی اجرای حکم نیابتی فضایی مبنی بر دستگیری محکوم متواری 300 میلیاردی در شهرستان گلوگاه؛ ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه متهم یکی از کلاهبرداران متواری و تحت تعقیب استان خراسان رضوی بود، ادامه داد: ماموران این فرماندهی تحقیقات همه جانبه خود را برای دستگیری متهم تحت تعقیب آغاز کرده و موفق به شناسایی مخفیگاه وی در شهرستان گلوگاه شدند.

جانشین انتظامی استان مازندران تصریح کرد: ماموران پلیس پس از شناسایی مخفیگاه فرد تحت تعقیب و هماهنگی قضائی، وی را در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

سردار حسینی با بیان اینکه متهم به اتهام کلاهبرداری متعدد و صدور چک بلا محل تحت تعقیب پلیس خراسان رضوی قرار داشته است، گفت: متهم پس از دستگیری تحویل مرجع قضائی شد.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرتاب گاز اشک‌آور به سمت پلیس از سوی ۲ دزد در شهرک غرب
  • تنظیم بازار در تحقق ابر پروژه مردمی دولت سیزدهم تاثیر گذار است
  • دستگیری محکوم متواری در گلوگاه
  • انعقاد تفاهم‌نامه طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در سیستان و بلوچستان
  • تشکیل پرونده قضایی برای سریال افعی تهران
  • ۴۸ محکوم متواری در فلاورجان دستگیر شدند
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • بازدید دادستان تهران از دادسرای ناحیه ۳۸
  • کوتاه شدن مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها
  • شورای حل اختلاف فراجا در کرمان فعال شد