Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-29@17:33:53 GMT

شاناهان هم علیه ایران موضع گرفت

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۳۰۴۰

ساعت 24- بازار اتهام‌زنی علیه ایران در دولت آمریکا داغ است و کفیل وزارت دفاع این کشور نیز سعی دارد حمله به ۲ نفتکش در دریای عمان را به ایران نسبت دهد.

بعد از طرح اتهامات بی‌اساس علیه ایران از سوی مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، اکنون نوبت پاتریک شاناهان کفیل وزارت خارجه این کشور است که بدون هیچ سند و مدرکی، ایران را در حادثه انفجار ۲ نفتکش در دریای عمان مقصر جلوه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در یک رشته پیام توئیتری مدعی شد: تداوم حملات تحریک‌آمیز ایران در سطح منطقه تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی و هجمه‌ای علیه آزادی کشتیرانی در دریای آزاد است.

شاناهان در ادامه ادعاهای خود می‌افزاید: اگرچه به دنبال درگیری نیستیم، وزارت دفاع آمریکا از نیروها و منافع این کشور در سراسر جهان دفاع خواهد کرد. ما (آمریکا) از تجارت جهانی حراست کرده و از آزادی کشتیرانی دفاع می‌کنیم.

گفتنی است صبح دیروز پنجشنبه، منابع خبری از حمله به ۲ نفتکش در دریای عمان خبر دادند؛ هر چند کارکنان و خدمه از محل حادثه خارج شده و در سلامت به سر می‌برند.

ساعاتی بعد، پمپئو با طرح اتهامات تکراری خود، ایران را مسئول حملات اخیر معرفی کرد!

مهر

منبع: ساعت24

کلیدواژه: آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۳۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران

به گزارش صدای ایران از انتخاب،بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».

ایلنا: وزیر خارجه آمریکا رهبران کشور‌های خلیج فارس را به یکپارچگی دفاعی بیشتر فراخواند.

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه ایالات متحده، خطاب به رهبران کشور‌های حوزه خلیج فارس گفت که رویارویی ایران و اسرائیل نیاز به یکپارچگی دفاعی بیشتر را نشان می‌دهد.

بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».


دیگر خبرها

  • خاندوزی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی با نرخ ترجیحی تأیید شد
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است