Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@15:42:25 GMT

میزان سیگاری‌های کشور افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۳۰۴۸

مشاور وزیر بهداشت با بیان اینکه هدف طرح بسیج ملی کنترل فشارخون سلامت مردم است گفت: متأسفانه میزان سیگاری‌های کشور از ۱۱ به ۱۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، محمد اسماعیل اکبری در همایش خادمان سلامت استان که در سالن همایش‌های بین‌المللی باقرالعلوم یزد برگزار شد اولین عامل فشارخون را نمک دانست و اظهار داشت: اگر در مصرف نمک دقت نظر شود بدون شک می‌توان از ابتلا به فشارخون جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور وزیر بهداشت با بیان اینکه سال گذشته ۹۷ هزار نفر بر اثر فشارخون فوت کردند گفت: خانواده‌ها باید نسبت به مصرف نمک توجه داشته باشند، چون بیماری خطرناکی است.

وی با اشاره به اینکه نکته اصلی در طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا در سطح کشور که به خوبی در حال اجرا است، مردم هستند افزود: خوشبختانه مردم بازهم در خصوص بیماری‌های مختلف، سخنان پزشکان را قبول دارند و برای رفع مشکلاتشان از آن‌ها مشاوره می‌گیرند که امیدواریم در خصوص فشارخون هم به سخنان پزشکان عمل کرده و نسبت به جلوگیری از ابتلا به این بیماری اقدامات لازم را انجام دهند.

اکبری خاطرنشان کرد: افرادی که در طرح بسیج ملی کنترل فشارخون شناسایی می‌شوند باید روش‌های مراقبت را آموخته و نباید به حال خود رها شوند، چون در غیر این صورت هیچ خروجی مثبتی نخواهد داشت.

مشاور وزیر بهداشت در ادامه با تأکید بر اینکه بحث پیشگیری در مسئله فشارخون بسیار جدی و مهم است عنوان کرد: فشارخون با ژنتیک ارتباط مستقیم دارد، ولی اینکه فرد در چه سالی به آن مبتلا می‌شود هم مهم است.

وی اضافه کرد: در کشور بیان می‌شود که سیگار نکشید، ولی به راحتی در دسترس و با بسته بندی‌های شیک و ارزان به مردم عرضه می‌شود که این کار یک دروغ است، چون سبب شده میزان سیگاری‌های کشور از ۱۱ درصد به ۱۵ افزایش یافته که آن هم دلیلش این است که دولت‌ها از این طریق پول در می‌آورند.

اکبری با اشاره به اینکه برای کاهش بیماری‌هایی نظیر فشارخون می‌توان از سبزیجات و میوه استفاده کرد افزود: متأسفانه میوه و سبزیجات به شکلی است که در کشور با قیمت‌های متفاوت و بالا در اختیار مردم قرار می‌گیرد و نباید به این شکل باشد که یک سرپرست خانوار مقدار زیادی از بودجه خود را برای مصرف میوه و سبزیجات اختصاص دهد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: وزارت بهداشت مصرف سیگار فشار خون سلامت شینزو آبه حیات شبانه ژاپن نزار زاکا استراماچونی دریای عمان مهدی رحمتی مصطفی دنیزلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۳۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام از افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران در سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

سید زاهدین چشمه خاور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، با اشاره به ترانزیت دو میلیون و 17 هزار و 976 تن کالا از پایانه مرزی شهید حاج قاسم سلیمانی مهران در سال گذشته، اظهار داشت: از این میزان 64 هزار و 626 تن به صورت تخلیه در مرز و 18 هزار و 621 تن به صورت ترانزیت صادراتی (حمل یکسره) بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام، افزود: 22 هزار و 257 تن نیز از این میزان کالا به صورت ترانزیت خروجی بوده است.

وی با اشاره به اینکه این میزان ترانزیت خروجی و تخلیه در مرز توسط 79 هزار و 935 دستگاه کامیون انجام شده است، گفت: همچنین در این بازه زمانی بیش از یک میلیون و 912 هزار تن ترانشیپمنت نیز از این مرز انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل (1401) افزایش 22 درصدی  داشته است.

چشمه خاور تصریح کرد: این افزایش از مرز مهران نشان‌دهنده رونق تجارت و بازرگانی بین ایران و کشورهای همسایه و همچنین ثبات و امنیت در منطقه است.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • پایش سلامت روان در کشور؛ دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟
  • پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ وضعیت افسردگی در کشور
  • اعلام رسمی نتایج «پیمایش ملی سلامت روان» در ابتدای تابستان
  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران
  • سرکوب دستمزد کارگران و لطمات بزرگی که به کشور تحمیل شده