Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-30@15:56:28 GMT

جزئیات تردد در محدوده زوج یا فرد + قیمت‌ها

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۴۲۰۴

خرداد؛ مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک شهرداری تهران در مورد نرخ تردد در محدوده طرح کاهش آلودگی هوا یا همان زوج یا فرد سابق که از اول تیرماه اجرایی می‌شود، توضیحاتی ارائه کرد.
عمار سعیدیان‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد بهای عوارض ورود به محدوده طرح کاهش آلودگی هوا یا همان زوج و فرد سابق در سال ۱۳۹۸ با بیان این‌که در طرح جدید داشتن معاینه فنی برتر و نداشتن آن در تعیین نرخ نهایی موثر است، اظهار کرد: اگر وسیله نقلیه چند بار در یک روز توسط دوربین‌ها مشاهده شود، اولین ورود و آخرین خروج ملاک محاسبه خواهد بود و براساس داشتن نوع معاینه فنی برتر یا عادی میزان پرداخت به ازای هر روز تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا یا همان زوج و فرد سابق اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی براین اساس اگر وسیله نقلیه چند بار در یک روز توسط دوربین‌ها مشاهده شود، در صورتی که ورودش بعد از ساعت ۱۰ و خروج قبل از ساعت ۱۶ باشد،چنانچه دارای معاینه فنی باشد مبلغ ۷۲۴۵ تومان برای وی محاسبه می‌شود و در صورتی که همین فرد با همین شرایط فاقد معاینه فنی برتر باشد مبلغ ۹۶۶۰ تومان برای وی محاسبه می‌شود.
مدیر واحد ساماندهی محدوده ها و طرح‌های ترافیک با بیان این‌که اگر وسیله نقلیه چندبار توسط دوربین‌ها در یک روز مشاهده شود در صورتی که ورودش قبل از ساعت ۱۰ و خروج‌اش قبل از ساعت ۱۶ باشد در صورتی که دارای معاینه فنی برتر باشد، مبلغ ۱۰ هزار و ۳۵۰ تومان و در صورتی که فاقد معاینه فنی برتر باشد مبلغ ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان برای وی محاسبه می‌شود، اظهار کرد: اگر خودرویی چندبار توسط دوربین‌ها دیده شود در صورتی که ورودش قبل از ساعت ۱۰ و خروج‌اش بعد از ساعت ۱۶ باشد در صورت داشتن معاینه فنی برتر مبلغ ۱۵ هزار و ۵۲۵ تومان برای وی محاسبه می‌شود و در صورتی که فاقد معاینه فنی برتر باشد مبلغ ۲۰ هزار و ۷۰۰ تومان برای وی محاسبه خواهد شد.
سعیدیان‌فر با بیان این‌که اگر وسیله نقلیه‌ای چندبار توسط دوربین‌ها در یک روز مشاهده شود با آنکه اولین ورود و آخرین خروج ملاک محاسبه خواهد بود، ادامه داد: اگر خودرویی ورود بعد از ساعت ۱۰ و خروج بعد از ساعت ۱۶ باشد اگر دارای معاینه فنی برتر باشد مبلغ ۱۰ هزار و ۳۵۰ تومان برای وی محاسبه خواهد شد و اگر فاقد معاینه فنی برتر باشد مبلغ ۱۳هزار و ۸۰۰ تومان برای وی محاسبه خواهد شد.
وی با بیان این‌که اگر وسیله نقلیه‌ای یکبار توسط دوربین‌ها در یک روز مشاهده شود، شرایط مالی متفاوت خواهد بود، گفت: ‌اگر این وسیله نقلیه قبل از ساعت ۱۰ ترددش توسط دوربین‌ها ثبت شود در صورتی که دارای معاینه فنی برتر باشد، مبلغ ۱۰هزار و ۳۰۵ تومان برای وی محاسبه خواهد شد و در صورتی که فاقد معاینه فنی برتر باشد ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان بابت تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا یا همان زوج و فرد سابق برای وی در نظر گرفته خواهد شد.
وی با بیان این‌که اگر وسیله نقلیه یکبار در روز تردد کند و اگر ترددش بعد از ساعت ۱۰ و قبل از ساعت ۱۶ باشد در صورت داشتن معاینه فنی برتر مبلغ ۷۲۴۵ تومان برای وی محاسبه می‌شود، تصریح کرد: اگر این خودرو فاقد معاینه فنی برتر باشد مبلغ ۹۶۶۰ تومان برای وی محاسبه خواهد شد.
مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک ادامه داد: اگر وسیله نقلیه یکبار در روز تردد کند و اگر ترددش بعد از ساعت ۱۶ باشد در صورت داشتن معاینه فنی برتر مبلغ ۱۰ هزار و ۳۵۰ تومان و در صورت نداشتن معاینه فنی برتر مبلغ ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان برای وی محاسبه خواهد شد.
سعیدیان‌فر با بیان این‌که طرح کنترل آلودگی هوا یا همان زوج و فرد سابق از ساعت ۶:۳۰ الی ۱۹ اجرایی می‌شود، اظهار کرد: براساس بررسی‌های انجام شده هر خودرو برای تردد در محدوده زوج و فرد سابق ۲۰ روز رایگان در هر فصل دارد و برای تردد در روزهای دیگر می‌بایست هزینه پرداخت کند.
وی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت "تهران من" در قسمت محاسبه عوارض تردد سال ۹۸، با پاسخگویی به چهار سوال چند گزینه‌ای از رقم دقیق عوارض تردد در محدوده ترافیک و کنترل آلودگی هوا آگاه شوند ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از اول تیرماه طرح زوج و فرد لغو شده و به جای آن طرح محدوده کنترل آلودگی هوا اجرایی می‌شود. برچسب ها: زوج یا فرد

منبع: خرداد

کلیدواژه: زوج یا فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۴۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مرکز معاینه فنی سنگین در پایانه شرق ایجاد می شود

توسعه مراکز معاینه فنی در پایتخت با توجه به افزایش روزافزون تعداد وسایل نقلیه یکی از مهم ترین نیازهای تهران محسوب می شود. در همین رابطه سیدمحمدمهدی میرزایی قمی، سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در گفت‌وگو با همشهری آنلاین از رایزنی با سازمان پایانه‌ها برای ایجاد یک مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در پایانه شرق و همچنین ایجاد دست‌کم یک مرکز معاینه فنی سبک در یکی از مناطق از مناطق ۴، ۵ یا ۲۲ تا پایان امسال خبر داد.

میرزایی قمی در تشریح برنامه‌های امسال ستاد معاینه فنی در زمینه توسعه مراکز و نوسازی تجهیزات گفت: بالغ بر ۱۵ سال است که مراکز معاینه فنی شهرداری تهران به لحاظ کمی، کیفی و توسعه‌ای تغییری نداشتند، به این معنا که نه تعداد مراکز افزایشی داشته و نه تجهیزات مراکز بعد از ۱۵ سال نوسازی و اورهال شده است. به همین دلیل امسال دو برنامه در دست داریم؛ یکی برنامه توسعه مراکز است و موضوع بعدی خرید و نوسازی تجهیزات تمام مراکز معاینه فنی که تا پایان امسال اجرا خواهد شد.

او با اشاره به اقدامات انجام شده برای توسعه مراکز معاینه فنی، توضیح داد: در این زمینه از یک سو رایزنی اولیه با مناطق مختلف شهرداری انجام دادیم تا زمین‌های مستعدی را که از لحاظ متراژ، دسترسی و موقعیت قرارگیری، با ضوابط مراکز معاینه فنی‌ مطابقت دارد انتخاب کنیم و از سوی دیگر در تلاشیم که خرید خطوط معاینه فنی چه سبک و چه سنگین انجام شود تا توسعه خطوط را دست‌کم به تعداد یک مرکز معاینه فنی سبک تا پایان سال داشته باشیم.

او به نتایج مثبت رایزنی‌ها با مناطق ۴، ۵ و ۲۲ اشاره کرد و افزود: حداقل در یکی از این مناطق تا پایان سال یک مرکز معاینه فنی سبک احداث خواهد شد.

مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در پایانه شرق

سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در توضیح برنامه‌های امسال ستاد به ایجاد یک مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین اشاره کرد و گفت: به منظور ایجاد یک مرکز معاینه فنی سنگین رایزنی با سازمان پایانه‌ها انجام شده که در صورت امکان بخشی از فضای پایانه شرق برای این منظور در اختیار ستاد معاینه فنی قرار گیرد.

او، ساخت این مرکز معاینه فنی را باعث ایمنی بیشتر سفرهای برون‌شهری دانست و ادامه داد: پایانه شرق، یک پایانه برون شهری است و اکثر ترددها در این پایانه مربوط به وسایل نقلیه سنگین و برون‌شهری است. به هیمن دلیل در صددیم در پایانه شرق یک مرکز معاینه فنی ایجاد کنیم که تامین زمین آن با سازمان پایانه‌ها و در پایانه شرق باشد و تجهیز و ایجاد خط معاینه فنی سنگین هم توسط ستاد معاینه فنی انجام شود.

نوسازی تجهیزات مراکز

میرزایی قمی، برنامه دیگر ستاد معاینه فنی برای امسال را به‌روزرسانی تمامی تجهیزات مراکز معاینه فنی عنوان کرد و افزود: بنا داریم بعد از ۱۵ سال تمامی تجهیزات مراکز کنونی را با تجهیزات جدید شامل دستگاه‌های تست مربوط به ایمنی و دستگاه‌های تست آلایندگی به روزرسانی کنیم.

کد خبر 848167 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها شهردارى تهران معاينه فنى خودرو

دیگر خبرها

  • یک مرکز معاینه فنی سنگین در پایانه شرق ایجاد می شود
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • چطور درصد حساب کنیم؟
  • پایان تاخت و تاز موتوری‌ ها در محدوده بازار | طرح ترافیک ویژه موتورسیکلت سواران در محدوده بازار اجرا می شود
  • گلایه متقاضیان آزمون آموزگاری از نحوه محاسبه نمرات بومی
  • بازگشت قریب الوقوع بیت کوین به ۳۰ هزار دلار
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی
  • زیر پوست بازار «رحم اجاره‌ای» در ایران
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث