Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@06:53:24 GMT

محور سخنان ائمه جمعه استان کرمان

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۴۷۷۷

محور سخنان ائمه جمعه استان کرمان

جیرفت:
به گزارش ایرنا امام جمعه جیرفت در خطبه‌های این هفته گفت: در جدال با شیاطین بخصوص استکبار جهانی و آمریکا، نباید از دشمن تأثیر پذیرفت.
حجت الاسلام رضا سعادت فر افزود: در جنگ نرم بسیاری دچار خطای محاسباتی می‌شوند لذا همه باید در زمینه تهدیدات و تطمیع‌های دشمن مراقب باشند.
وی بیان کرد: ایمان و تقوا نقطه مقابل دشمن است چرا که شهید حججی با این روحیه به مقابله با دشمن پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خطیب جمعه جیرفت اظهار داشت: تهدیدات دشمن باعث ناامیدی افراد سست عنصر و دلبستگان غرب می‌شود و این مساله هیچ تأثیری در افراد با ایمان ندارد.
وی به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با نخست وزیر ژاپن اشاره کرد و گفت: آمریکا قابل اعتماد نیست و ایران در مقابل تهدیدات دشمن در اوج قدرت قرار دارد.
حجت الاسلام سعادت فر ادامه داد: روزنامه واشنگتن پست وقتی می‌نویسد ترامپ هشت هزار دروغ می‌گوید پس نمی‌توان به این کشور اعتماد کرد.
وی بیان کرد: بهشت آمریکایی، کشور افغانستان و عراق است لذا باید از این کشورها درس گرفت.
خطیب جمعه جیرفت گفت: طبق گفته امام خمینی (ره) انقلاب ما انقلاب شکم نبود لذا انقلاب اسلامی برای صبح ظهور تلاش می‌کند.
وی ضمن انتقاد از تفکر غربی گفت: افراد صاحب این تفکر نمی‌توانند واقعیت‌های انقلاب را درک کنند.
امام جمعه جیرفت ادامه داد: این افراد مشتاق ارتباط با آمریکا و عاشق تسلیم شدن در مقابل مذاکرات هستند ولی ملت انقلابی هرگز به گزینه مذاکره با آمریکا فکر نمی‌کند.
وی ادامه داد: ملت انقلابی بهترین پاسخ به مذاکرات را سخنان رهبری معظم انقلاب در مقابل نخست وزیر ژاپن می‌دانند.
حجت الاسلام سعادت فر اظهار داشت: سخنان مقام معظم رهبری در مورد پیشنهاد مذاکره با آمریکا نشان از اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

کرمان:

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه در این چهار دهه برکات و خیرات امامت جامعه را به وضوح دیده و می بینیم گفت: بخصوص آنجا که شرایط حساس تر می شود ظهور و جلوه های زعامت رهبری در جامعه کاملاً محسوس و افتخارآمیز است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر کرمان افزود: در زمان غیبت، ولایت و زعامت جامعه بر عهده فقیه عادل جامع الشرایط یعنی ولایت فقیه است.

وی اظهار داشت: ما بروز و ظهور ولایت فقیه را به صورت روشن و آشکار قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در خدمت امام عظیم الشان و تاکنون که چهار دهه از پیروزی انقلاب می‌گذرد تجربه کرده‌ایم.

امام جمعه کرمان گفت: جریان امامت جامعه آن‌هم با پاکی، صداقت، شجاعت و افتخارآمیز در حوزه‌های مختلف مشهود است به طوری که امام خمینی (ره) با امامت و رهبری جامعه توانست یکی از بزرگترین دیکتاتورهای زمان را با حمایت مردم از کشور بیرون و بستر بروز و ظهور جمهوری اسلامی را با انتخاب خود مردم فراهم کند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: لذا در اوایل پیروزی انقلاب که جنگ هشت ساله را بر ما تحمیل کردند امام به بهترین وجه ممکن جامعه را فرماندهی و هدایت کرد و ما از این جنگ تحمیلی با پیروزی عبور کردیم و تحت فرمان ولی فقیه زمان اجازه ندادیم کشور دچار آسیب بشود.

وی گفت: در سه دهه بعد از دوران امام و در زمان امام دوم جامعه باز جلوه‌های امامت و ولایت را زیاد می‌بینیم بخصوص در سه بخش به صورت جدی تر این برکات دیده می‌شود.

امام جمعه کرمان ادامه داد: یکی از این بخش‌ها زمانی بود که کشور دچار فتنه شد لذا در فتنه ۸۸ برخی افرادی که انتظار نداشتیم دچار لغزش شدند و راه را بد انتخاب کردند و امام جامعه در برابر فتنه‌ها مانند کوه ایستاد و یک قدم عقب نشینی نکرد و جامعه را از دچار شدن در فتنه‌ها نجات داد.

خطیب جمعه کرمان اظهار داشت: بخش دوم، انحرافی بود که در بدنه مسئولیت‌ها اتفاق افتاد لذا جریانی منحرف داشت جامعه را با شعارهای رنگارنک به سمت دیگری می‌برد و رهبری با قدرت و قاطعیت ایستادند و فرمودند "تا زنده باشم اجازه نمی‌دهم کشور دچار انحراف شود. "

وی ادامه داد: بخش سوم را در روزهای اخیر شاهد هستیم، جنگ روانی که دشمن در رأس آن آمریکا علیه ما آغاز کرده و هر روز رسمی و غیر رسمی افرادی را می‌فرستد تا ما را پای میز مذاکره بکشاند و اینجا نیز شجاعت، قدرت و قاطعیت رهبر معظم انقلاب را در روزهای اخیر دیدیم و شاهد بودیم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: افتخار بزرگی که نصیب کشور ما شد این بود که ولایت فقیه از نفوذهای احتمالی کشور جلوگیری کرد، جلوی انحرافات را گرفت و نقشه دشمنان را خنثی کرد و رسماً بخشی از افراد که ضد انقلاب هستند اعتراف کردند که درایت، شجاعت، تیزهوشی و فهم رهبر معظم انقلاب اسلامی این توطئه‌ها را خنثی کرد.

وی تاکید: نخست وزیر ژاپن به محض اینکه اعلام کرد پیام دارد و رهبری با صراحت صحبت کرد و این افتخارات تاریخ ایران اسلامی است که نمونه ندارد.

۷۴۵۰/۷۴۲۹/‏‬ ۳۰۲۹/‏‬ ۵۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستانها استان کرمان نماز جمعه ایرنا سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۴۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین جعفر قدیانی، ظهر پنجشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس جدید نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری کرمان گفت: کرمان مزین به نام سیدالشهدای جبهه مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است و امروز اگر نیروهای مسلح ما در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند به برکت خون این شهید والامقام و هزاران شهید دیگر است.

وی به عملیات غرور آفرین سپاه و نیروهای مسلح علیه رژیم غاصب صهیونیستی اشاره کرد و افزود: در تاریخ اسلام و پس از حیات امامان معصوم (ع) شیعه هیچ وقت به اندازه امروز عزت نداشته است، این نعمتی که است که به برکت انقلاب اسلامی، اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) و رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی) تحقق یافته و شیعه به این جایگاه رسیده است.

حجت الاسلام قدیانی، خطاب به قضات جوان گفت: خوب است گاهی به گذشته خود مراجعه کنیم و جایگاه کشورمان در سطح جهانی و بین المللی و وضعیت آن زمان را با پیشرفت‌های اکنون مقایسه کنیم، بیش از ۴۵ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و تعداد زیادی از جمعیت کشور جوانانی هستند که قبل از انقلاب را ندیده اند و کسانی که قبل از انقلاب را دیده اند نیز گاهی یادشان می‌رود، قبل از انقلاب کجا بوده ایم و الان کجا هستم.

این مقام عالی قوه قضائیه گفت: در دل تحریم‌ها نیروهای مسلح ما موفق به ساخت مدرن ترین موشک‌های کروز و بالستیک نقطه زن شده اند و باید بپذیریم که علیرغم همه مشکلات و سختی‌ها، کشور رو به پیشرفت است.

دادستان انتظامی قضات کشور گفت: حفظ شأن و جایگاه قضات و همچنین معرفی قضات شجاع، مؤمن و متعهد به جامعه در دستور کار دادستانی انتظامی قضات کشور قرار دارد و قدردان زحمات شبانه روزی قضات و کارمندان پرتلاش در دستگاه قضائی هستیم.

گفتنی است در این آئین از خدمات غلامعباس مبشری تقدیر و مختار شمس الدین، مستشار دادگاه تجدیدنظر استان کرمان به سمت رئیس جدید نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری کرمان منصوب شد.

کد خبر 6088548

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند
  • فیلم| سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره حادثه طبس
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است
  • تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل