Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز، علیرضا زاکانی در بخش نسل دیروز برنامه "نسل امروز" که روز جمعه ۲۴ خردادماه با موضوع "عدالت خواهی، شعار یا واقعیت" به روی آنتن رفت، حضور یافت.

وی درباره تفاوت فضای دانشگاهی امروز نسبت به سال های گذشته اظهار کرد: اگر به موضوع عدالت دقت نشود و در مسیر تحقق آن تعریف درستی نداشته باشیم محصول آن بی عدالتی می شود اما به اسم عدالت از آن یاد می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زاکانی ادامه داد: باید مبنای درست عدالت مشخص شود و به صورت جامع به موضوع پرداخته شود. باید به جمیع ارزش ها و به عدالت در میان تمامی ارزش ها توجه ویژه‌ای شود.

وی تصریح کرد: حضرت علی(ع) درباره عدالت می فرمایند نشاندن هر چیزی در جای خودش امکانی را به ما می دهد که درباره خودمان دچار افراط و تفریط و در مورد دیگران نیز دچار بی عدالتی نشویم.

زاکانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اجرای عدالت تا کجا باید دنبال شود که مسیر دچار انحراف نشود؟ گفت: اگر مسیر تحقق عدالت مبتنی بر علم و دانش دقیق باشد و دچار خشکی و ظاهرنگری صرف نشود، هرگز دچار سرخوردگی نخواهد شد و این مسیر انتها نخواهد داشت.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چگونه سره یا ناسره را در حوزه عدالت خواهی تشخیص داده شود ؟ بیان کرد: اگر دقت ها مبنایی باشد و آبروی افراد رعایت شود و قبل از اجرای عدالت و آبروبری باید دقت کنند این اقدام در مسیر دیگری قابل پیگیری هست و یا خیر. در واقع اطمینان از صحت موضوعات اهمیت دارد.
زاکانی گفت: برخی ها حس ماجراجویی دارند و به اسم عدالت خواهی کار های شان را تمام می کنند و این بسیار مذموم است. در واقع کاستی‌های خودشان را با خنج کشیدن روی صورت مردم جبران نی کنند.
وی ادامه داد: ممکن است عدالت و آزادی برای برخی ها دوکان باشد. در حقیقت خودشان در زمان مسئولیت شان دیکتاتور بودند و الان ترویج آزادی و عدالت خواهی می کنند.
زاکانی تاکید کرد: در حال حاضر نباید آزادی خواهی، استقلال طلبی و عدالت خواهی را سرکوب کرد. اینها ویژگی های ممتازی هستند که در کنار هم معنا پیدا می کنند و جامعه از آن منتفع می شود.
وی افزود:وقتی صحبت از عدالت می شود یعنی هر کسی به اقتضای شرایط خود باید فرصت کسب کند و همه باید در پایه ای از فرصت های برابر قرار گیرند.
زاکانی گفت:در مسیر فرصت های برابر ممکن است فردی اقتضائات و توان بیشتری داشته باشد از این رو باید میدان برای رشد و بروز آن ویژگی های خاص فراهم شود که این را عدالت می گویند.
وی در پایان با اشاره به اینکه باید هر فرد به اندازه توان خود حرکت کند، گفت :رهبر معظم انقلاب در پیام شان به جنبش دانشجویی در آبان سال 81 عدالت را به عنوان بزرگترین آرمان جوانان نام می برند و مصادیق آن را نیز ذکر می کنند و اینکه جوانان تا کجا باید معترض و مطالبه گر عدالت باشند.

برنامه نسل امروز باموضوعات فرهنگی اجتماعی جمعه ها ۱۰.۳۰صبح به سردبیری امیرابراهیم رسولی ازشبکه ۵پخش میشود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: علیرضا زاکانی برنامه تلویزیونی نسل امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۷۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاکانی: تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است

شهردار تهران گفت: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودرو‌ها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، استفاده از وسایل نقلیه برقی می‌تواند راهکاری بسیار مؤثر در مسیر رفع و کاهش چالش‌های حیاتی و دارای مزایای زیست محیطی، کاهش وابستگی به سوخت‌های تجدیدناپذیر فسیلی و بهبود کیفیت هوا باشند. از این رو تغییر سبک حمل و نقل از سنتی بنزینی به برقی اهمیت ویژه‌ای‌دارد. در این راستا شهرداری تهران برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی را دنبال می‌کند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران پیرامون آخرین وضعیت تاکسی‌های برقی اظهار کرد: تاکسی‌های برقی شامل دو دسته خودمالکی و شرکت مالکی می‌شوند. رانندگان تاکسی در بخش شرکت مالکی، سهامدار آن شرکت خواهند شد.

وی افزود: تعدادی خودرو توسط خودروسازان وارد شده است و در بخش خودمالکی قرارداد‌ها در حال بسته شدن است، به زودی واگذاری خودرو به مالکین صورت خواهد گرفت.

زاکانی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودرو‌ها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

گفتنی است یکی از نکات حائز اهمیت برای رانندگان تاکسی، قیمت خودرو‌های برقی است که نیازمند ارائه تسهیلات ویژه است. به گفته شهرداری تهران قیمت این خودرو‌ها قابل رقابت با خودرو‌های بنزینی خواهد بود.

علاوه بر این شهرداری تهران برای راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ این خودرو‌ها پیش از این ۴۰۰۰ نقطه را در سطح شهر تهران در ۲۲ منطقه شناسایی کرده است و بنا دارد تا پایان سال ۱۴۰۳ تعداد ایستگاه‌های اعلامی را احداث و مجهز کند.

دیگر خبرها

  • کنایه معنادار آذری جهرمی به زاکانی و رئیسی؛ نان در «اتوبوس»!
  • (ویدیو) تعبیر خواب شهرداری زاکانی برای پارک‌های تهران
  • جنجال قرارداد میلیارد دلاری زاکانی با چینی‌ها در شورا
  • ببینید | سوال معنادار عضو زن شورای شهر تهران علیه ادعای زاکانی با چاشنی پارک لاله!
  • ببینید | قابل توجه زاکانی و دوستان؛ وضعیت خطرناک پله برقی متروی میدان ولیعصر تهران!
  • ببینید | نگاه زاکانی رو به دوربین صداوسیما در هنگام سخنرانی رئیسی سوژه شد!
  • مسیر افزایش طول عمر دندان هموار شد/ تبدیل دندان پوسیده به دندان سالم
  • قراردادهای سفر زاکانی به چین محرمانه است
  • تنیس روی میز انفرادی گرند اسمش | ماجراجویی ادامه دار نوشاد عالمیان در عربستان
  • زاکانی: تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است