Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@01:20:13 GMT

ضریب نفوذ اینترنت در ایران بیش از ۹۰ درصد شد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۸۱۳۴

ضریب نفوذ اینترنت در ایران بیش از ۹۰ درصد شد

تعداد مشترکان اینترنت تا پایان سال ۱۳۹۷ به بیش از ۷۴ میلیون رسیده و ضریب نفوذ اینترنت را به بیش از ۹۰ درصد رسانده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، تعداد مشترکان اینترنت پهن‌باند طبق آخرین آمار منتشرشده در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا پایان سال ۹۷، ۷۴ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۵۹۵ است که شامل ۶۴ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۱۱۲ مشترک اینترنت پهن‌باند سیار و ۱۰ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۴۸۳ مشترک اینترنت پهن باند ثابت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این در حالی است که تعداد مشترکان اینترنت پهن‌باند ثابت در سال ۱۳۹۵، بیش از ۳۳ میلیون در بخش پهن‌باند سیار و بیش از ۹ میلیون در بخش پهن‌باند ثابت بود و در سال ۹۶ این آمار به بیش از ۵۳ میلیون برای مشترکان پهن‌باند سیار رسیده و مشترکان پهن باند ثابت هم با افزایشی بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مواجه بودند

همچنین مطابق این آمار، ضریب نفوذ اینترنت پهن‌باند تا پایان سال ۹۷، ۹۰.۷۸ درصد است که ۷۸.۱۴ درصد آن مربوط به ضریب نفوذ اینترنت پهن‌باند سیار و ۱۲.۶۵ درصد ضریب نفوذ اینترنت پهن باند ثابت است. این در حالی است که سال ۹۶، ضریب نفوذ اینترنت پهن‌باند در سال ۹۵، بیش از ۵۳ درصد و در سال ۹۶، بیش از ۷۸ درصد بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ضریب نفوذ اینترنت تعداد مشترکان اینترنت سرعت اینترنت پهنای باند شینزو آبه حیات شبانه ژاپن نزار زاکا دریای عمان مصطفی دنیزلی سازمان همکاری شانگهای اینستکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۸۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکته حائز اهمیت در حمله کوادکوپترهایی که به سخره گرفته شدند

محمدحسین واحدی؛  حتی خود صدا و سیما نیز در گزارش خود گفت که این کواد کوپتر‌ها از داخل شروع به پرواز و حمله کردند، تا بتوانند حواس پدافندهای ایرانی را پرت کنند و  حمله اصلی خود را به خوبی شکل بدهند؛ که به یاری خدا آن طور که می‌خواهند نتوانستند و طبق گفته رسانه‌های عراقی ۶ تا از موشک‌های آن‌ها در عراق رهگیری و ساقط شدند. علاوه بر این آن کواد کوپتر‌ها هم در آسمان اصفهان توسط پدافند سپاه نابود شدند.

اما با این حال چیزی که بیش از همه ذهن من را مغشوش کرده به پرواز  این کواد کوپتر‌ها از داخل ایران است. برد این کواد کوپتر‌ها از یک کیلومتر فراتر نمی‌رود یعنی اینکه از داخل مرکز ایران به پرواز در آمده اند نه اینکه از شهر‌های مرزی شروع به پرواز کرده باشند. پرسشی که اینجا مطرح می‌شود این است که چه کسی یا چه گروه‌هایی این‌ها را از داخل ایران به پرواز در آورده اند و اینکه چطور به داخل ایران این افراد مخرب صهیونیست نفوذ کرده اند.

این نکته‌ای که ما باید در نظر داشته باشیم، این جریان نفوذ همیشه پاشنه آشیل ما بوده در طول تاریخ و باید از این نظر کشور را آسیب شناسی کرد. تا بتوانیم تمام این ریشه جریان‌های نفوذی را در داخل خشک و نابود کنیم. تا اینکه این‌ها را به مسخره بگیریم و کم اهمیت جلوه بدهیم.

همین بی اهمیتی‌ها و مسخره گرفتن‌ها باعث می‌شود که ما از‌جریان نفوذ غافل بشویم. علاوه بر این نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی ما باید سعی کنند بیشترین تمرکز خود را به جریان نفوذ و عملکرد دیگر کشور‌های متخاصم بگذارند، تا بهتر بتوانند آن‌ها را شناسایی کنند. البته سیستم‌های اطلاعاتی مانند موساد بیشتر از پروکسی یعنی افراد داخل آن کشور‌ نیروی اطلاعاتی جذب می‌کند. هرگز موساد و سازمان‌های اطلاعاتی قدرتمند مانند سیا از نیرو‌های خود زیاد بهره نمی‌گیرند، تا موفق‌تر بتوانند نفوذ کنند.

دیگر خبرها

  • قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است
  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در فارس
  • ۹۵ درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند
  • اینترنت در زمان برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ قطع نمی‌شود
  • اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود
  • نکته حائز اهمیت در حمله کوادکوپترهایی که به سخره گرفته شدند
  • اینترنت فردا قطع می‌شود؟
  • اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی باران به بناهای تاریخی سیستان وبلوچستان
  • اینترنت اختصاصی  یا اختلالی؟