Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر آیت الله سیستانی مرجع عالی دینی عراق به مناسبت پنجمین سال صدور فتوای تشکیل حشد شعبی و جهاد کفایی برای مبارزه با گروه تروریستی داعش بیانیه‌ای صادر کرد.به گزارش بلاغ،به نقل از شبکه الفرات، در بیانیه دفتر آیت الله سیستانی آمده است اگر عراقی‌ها با هم متحد نمی‌شدند و صفوف خود را یکپارچه نمی‌کردند و گروه‌های سیاسی هم اختلافات خود را کنار نمی‌گذاشتند و نیز اگر همکاری کشورهای دوست و برادر نبود، پیروزی (بر داعش) محقق نمی‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد الصافی نماینده آیت الله سیستانی بیانیه دفتر مرجع عالی دینی را در خلال خطبه های نماز جمعه امروز در کربلای معلی قرائت کرد که در این پیام آمده است: در روز سیزدهم ژوئن ۲۰۱۴ یعنی پنج سال پیش، از این مکان مقدس، ندای مرجعیت عالی دینی و فتوای مشهور ایشان مبنی بر وجود دفاع کفایی صادر شد و خواستار آن شد که عراقی‌هایی که قادر به حمل سلاح هستند به نیروهای امنیتی برای دفاع از عراق و ملت و مقدساتش در برابر هجمه تروریست‌های داعشی بپیوندند، داعشی‌هایی که بخش‌های وسیعی از استان‌ها را اشغال کردند و بغداد پایتخت و برخی استان‌های دیگر را هم تهدید کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: مردان شجاع و قهرمان عراق اعم از پیر و جوان و از طیف‌های مختلف پس از این دعوت (فتوا) با شور حماسی و عزم غیر قابل توصیف به میادین نبرد شتافتند و وارد دهها نبرد سخت به مدت بیش از سه سال با عزم و اراده راسخ شدند که طی آن دهها هزار شهید و دهها هزار مجروح و مصدوم برای نجات وطن عزیز و در راستای فداکاری برای عتبات مقدسه تقدیم کردند تا اینکه خداوند بر آنها منت نهاد و پیروزی را نصیب آنها کرد و سرزمین را از چنگال تروریسم نجات داد.

این بیانیه آورده است اگر عراقی‌ها با هم متحد نمی‌شدند و صفوف خود را یکپارچه نمی‌کردند و گروه‌های سیاسی هم اختلافات خود را کنار نمی‌گذاشتند و نیز اگر همکاری کشورهای دوست و برادر نبود، پیروزی (بر داعش) محقق نمی‌شد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۹۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از المسیره، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز در دانشگاه‌های آمریکا را که خواستار پایان دادن به جنایات نسل کشی در غزه هستند، محکوم کرد.

در بیانیه جنبش انصار الله آمده است که سرکوب غیرموجه تظاهرکنندگان آمریکایی، نادرست بودن ادعاهای دولت آمریکا را مبنی بر دفاع از آزادی، حمایت از حقوق بشر و گسترش دموکراسی آشکار کرد.

جنبش انصارالله بر حق شهروندان آمریکایی برای تظاهرات مسالمت آمیز تاکید و از موضع اخلاقی آنها که بیانگر افزایش آگاهی جامعه در مورد مسئله فلسطین و مخالفت با اقدامات وحشیانه اسرائیل در غزه است، قدردانی کرد.

دفتر سیاسی انصارالله از سازمان‌های بین المللی حقوق بشر خواست تا این اقدامات سرکوبگرانه علیه تظاهرات مسالمت آمیز در ایالات متحده را محکوم کنند و دولت آمریکا را برای توقف نقض حقوق بشر تحت فشار قرار دهند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که جنایات نسل کشی اسرائیل در غزه مستلزم یک موضع محکم بین المللی برای توقف آن است و تظاهرات مسالمت‌آمیز در آمریکا نشان دهنده مخالفت مردم آمریکا با این جنایت‌ها و همبستگی آنها با مردم فلسطین است.

در پایان بیانیه دفتر سیاسی جنبش انصار الله تأکید شد که مسأله فلسطین یک مسئله محوری برای ملت عربی و اسلامی باقی خواهد ماند و انصارالله به حمایت همه جانبه از مردم فلسطین تا رسیدن به حقوق مشروع خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی
  • انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • جایگاه ایران را در عرصه نبرد فرهنگی و اقتصادی تثبیت کنیم/ مسئولان از تولید ملی حمایت کنند
  • مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا از سوی «وادا» محکوم شد
  • پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"