Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، در بیانیه گروه رسانه‌ امنیتی که از شبکه سومریه نیوز عراق منتشر شده، آمده است، اواسط شب گذشته موشکی از نوع کاتیوشا به منزلی در منطقه الجادریه در مرکز بغداد اصابت کرد. الجادریه در مقابل سفارت آمریکا در بغداد قرار دارد.

در این بیانیه آمده است، این حادثه هیچ خسارتی برجای نگذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منطقه الجادریه در نزدیکی منطقه الخضراء قرار دارد که دربرگیرنده تعدادی سفارتخانه خارجی از جمله سفارت آمریکاست.

این در حالی است که کمیته امنیتی شورای بغداد بیانیه گروه رسانه امنیتی درباره اصابت موشک به الجادریه را تکذیب کرد.

محمد الربیعی، نایب رئیس کمیته مذکور به سومریه نیوز گفت: آنچه رسانه امنیتی منتشر کرده را تکذیب می‌کنیم. هیچ موشکی به منزل مسکونی در منطقه الجادریه اصابت نکرده و وضعیت امنیتی بغداد بسیار خوب است.

این رویداد در حالی است که پیشتر اخباری از شلیک سه خمپاره به پایگاه هوایی بلد در ۶۴ کیلومتری شمال بغداد منتشر شده بود.

براساس بیانیه گروه رسانه امنیتی، این خمپاره‌ها منجر به آتش‌سوزی در علفزارهای اطراف شد و بدون اینکه تلفاتی داشته باشد، مهار شد.

پایگاه هوایی بلد که در آن نیروهای آمریکایی و مشاوران ائتلاف مدعی مبارزه با داعش مستقر هستند در استان صلاح الدین قرار داشته و یکی از پایگاه‌های استراتژیک مهم بوده که گفته می‌شود نقش مهمی در عملیات آزادسازی شهرهای عراق از سیطره داعش داشته است.

پایتخت بغداد روز گذشته نیز شاهد دو انفجار بمب بود که میدان الوثبه و منطقه الشعله را هدف قرار دادند البته آمار و جزئیاتی از این دو انفجار منتشر نشد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: منطقه سبز الخضراء داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۹۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمان الصادقون تاکید کرد که سخنان «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد به مثابه مداخله آشکار این کشور در امور داخلی عراق است.

وی افزود: باید فوراً یک موضع گیری ملی یکپارچه علیه سفیر آمریکا و اخراج وی از عراق اتخاذ شود.

الصالحی تصریح کرد: رومانسکی به شدت شأن عراق، ملت و دولت این کشور را پایین آورده است. ما نسبت به پیامدهای تحرکات سفیر آمریکا بر حاکمیت عراق هشدار می دهیم.

«عباس المالکی» فعال سیاسی عراقی نیز روز گذشته تاکید کرد که سفارت آمریکا در بغداد به دنبال گسترش انحرافات اخلاقی در جامعه عراق و اجرای پروژه های مخرب خود است.

وی افزود: مخالفت آمریکا و انگلیس با تصویب قانون مبارزه با فحشاء در عراق به این دلیل انجام می شود که واشنگتن از انحرافات اخلاقی به عنوان وسیله ای برای اجرای سیاست های خود در برخی کشورهای منطقه از جمله عراق استفاده می کند.

پیشتر نیز «علی جابر التمیمی» کارشناس مسائل حقوقی عراق تاکید کرد که «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد قانون‌های بین المللی را در خصوص این کشور نقض کرده است.

وی افزود: سفیر آمریکا در امور داخلی عراق به ویژه تصویب قانون مبارزه با فحشاء دخالت می‌کند که بدین ترتیب مفاد توافقنامه امضا شده میان بغداد و واشنگتن را نقض کرده است.

کد خبر 6094024

دیگر خبرها

  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان/واکنش حماس و جهاد اسلامی
  • امنیت و اقتدار کشور محصول قدرت و سلامت نیروهای مسلح
  • واکنش رسانه اصولگرا به گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی و موضع گیری زیباکلام
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه