Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،فتحی رئیس جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی گفت: ما مشکل سرمازدگی در استان داریم و ۴۰۰ هزار تن از محصولات به خاطر این مشکل از بین رفته است، ولی با این حساب همچنان افزایش تولیدات خواهیم داشت.
فتحی  با اشاره به فرارسیدن هفته جهادسازندگی در ۲۱ تا ۲۷ خردادماه گفت: جهادکشاورزی با فرمان تاریخی این نهاد شکل گرفت و هدف آن محرومیت‌زدایی در مناطق محروم است به طوریکه در اوایل انقلاب تمام زیرساخت‌ها در مدت کم ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهادکشاورزی استان ادامه داد: جهادسازندگی بعد از شروع جنگ تحمیلی مهندسی رزمی را بر عهده گرفته و کار‌های عظیمی انجام دادند.

وی افزود: بعد از ادغام کشاورزی و جهاد یک ماموریت جدیدی مبنی بر تامین امنیت غذایی رقم خورد به طوریکه با اتکا به منابع داخلی اقدام تامین این امنیت غذایی هستیم.

فتحی بیان کرد: در حوزه اقتصادی و تامین امنیت غذایی به همت کشاورزان اقلام اساسی زیادی تولید شده است و تامین تمام کالا‌های اساسی با ظرفیت داخلی بر عهده جهاد کشاورزی می‌باشد.

وی افزود: ۵ درصد میزان تولیدات کشاورزی در سال گذشته افزایش یافته و این روند رو به رشد را ارتقا خواهیم داد.

رئیس جهادکشاورزی استان ابراز کرد: سال گذشته ۸۵۰ هزار تُن گندم در استان تولید شد و امسال برآورد تولید ۹۰۰ هزار تُن را خواهیم داشت.

وی یادآور شد: نهاده‌های دامی با ارز دولتی وارد می‌شود و جهادکشاورزی به صورت جهادگونه این نهاده‌ها را عادلانه توزیع کرده و تلاش می‌کند تا توزیع عادلانه انجام گیرد و قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت مرغ حاصل این تلاش است.

فتحی متذکر شد: قیمت زمانی مناسب است که تولید کننده و مصرف‌کننده هر دو با هم راضی باشد و الحمدالله ۱۰ درصد تخم‌مرغ کشور را تولید می‌کنیم و مازاد بر نیاز استان تولیداتی داریم.

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش جهادکشاورزی روی کاهش وابستگی در محصولات اساسی است، تصریح کرد: اگر در رابطه با گندم وابستگی نداریم و ۱۴ میلیون تن گندم تولیدی در کشور داریم حاکی از آن است این میزان در خود کشور تولید شده و به دیگران وابسته نیستیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان بیان کرد: اکنون تولید محصولات مختلف کشاورزی در کشور به ۱۲۰ میلیون تن در سال می‌رسد که کاهش وابستگی در این زمینه را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به اینکه تلاشگران امنیت دفاعی و امنیت غذایی در یک ردیف از جهاد هستند، گفت: امنیت ملی کشور مساوی با امنیت غذایی و امنیت دفاعی است.

فتحی متذکر شد: سعی می‌شود تا تمام اقلامی که آمریکا به تبع آن می‌خواهد، ما را تحت فشار قرار دهد را با تولید داخلی جبران کرده و کاهش وابستگی به بیرون داشته باشیم.

وی یادآور شد: ما مشکل سرمازدگی در استان داریم و ۴۰۰ هزار تن از محصولات به خاطر این مشکل از بین رفته است، ولی با این حساب همچنان افزایش تولیدات خواهیم داشت.

رئیس جهادکشاورزی استان با بیان اینکه تلاش می‌شود تا با کمترین مصرف آب، تولید زیاد داشته باشیم، افزود: گلخانه‌ها نمونه این تکنولوژی نوین است.

وی اذعان کرد: حفظ و حراست از اراضی کشاورزی نیاز به یک فرهنگ گسترده است و الحمدالله برای انجام فعالیت‌های کشاورزی هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد و تسهیلاتی خوبی اعطا می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

 ۴۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی بر اثر سرمای بهاره ازبین رفتند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۰۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ در این گلخانه ها، انواع صیفی جات، درخت و گل و گیاه پرورش داده و نهال، بوته و محصول آن عرضه می‌شود.

محصولات این گلخانه ها، مشتری‌های مشتاق و ثابت خود را هم دارد.

اکنون در استان گلستان بیش از ۱۰۰ هکتار گلخانه در حال بهره برداری است که ۴ هکتار آن با ۲۱۰ بهره بردار، کوچک مقیاس و خانگی است.

در گلخانه‌های استان گلستان سالانه ۱۳ هزار و ۲۰۰ تُن سبزی، صیفی و میوه، ۱۱ میلیون گلدان گل و ۱۸ میلیون نشا تولید می‌شود.

برنامه ریزی شده است که تا سال ۱۴۰۵ وسعت گلخانه‌ها در استان به ۲۲۰ هکتار برسد و میزان تولید، تا ۲ و نیم برابر افزایش یابد.

افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی، صرفه جویی در مصرف آب، ایجاد اشتغال پایدار و تحقق ارزش افزوده در بخش کشاورزی، از مزایای کشت گلخانه‌ای است.

تسریع و تسهیل در روند صدور مجوز‌ها و پرداخت تسهیلات بانکی تا ۸۰ درصد هزینه‌های طرح، از اقدامات حمایتی و تشویقی جهادکشاورزی برای توسعه کشت گلخانه‌ای است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • مشارکت مردمی تضمین‌کننده امنیت غذایی کشور است
  • افزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم