Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@03:50:50 GMT

قدردانی از اهداکنندگان خون

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۰۱۱۲

همزمان با روز جهانی اهداء خون از اهداء کنندگان مستمر قدردانی شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، این رویداد برای قدردانی از اهدا کنندگان بدون چشم داشت خون همچنین برای بالابردن آگاهی مردم از نیاز به اهدای مستمر خون هرسال جشن گرفته می‌شود.

تضمین دسترسی به خون و محصولات خونی سالم، کافی و با کیفیت به عنوان یک بخش اساسی در پوشش همگانی سلامت و عضو کلیدی از سیستم‌های سلامت مؤثر است که سازمان جهانی بهداشت و سازمان بین المللی انتقال خون بر آن تأکید دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ماه می‌سال ۲۰۰۵ وزرای بهداشت کشور‌های جهان در پنجاه و هشتمین مجمع بهداشت جهانی بیانیه مشترکی را در زمینه تعهد و حمایت از اهدای خون داوطلبانه به امضا رساندند و طی قطعنامه‌ای روز ۲۴ خرداد (۱۴ ژوئن) به نام روز جهانی اهداکنندگان خون به عنوان رویداد سالانه نام‌گذاری شد.

انتقال خون، سالانه جان میلیون‌ها نفر را نجات می‌دهد. خون و محصولات خونی در مدیریت صحیح مادرانی که از خونریزی مرتبط با بارداری یا زایمان رنج می‌برند، کودکانی که به کم خونی شدید به دلیل مالاریا و یا سوء تغذیه مبتلا هستند، بیمارانی که دارای اختلالات خونی و مغز استخوان، اختلالات ارثی هموگلوبین و نقص سیستم ایمنی، قربانیان تروما، موارد اورژانسی، بحرانها، تصادفات و همچنین بیمارانی که تحت درمان‌های پیشرفته جراحی و پزشکی هستند، نقش اساسی را بر عهده دارد.

پویش امسال نیز بر موضوع اهدا خون و دسترسی جهانی به تزریق خون سالم به عنوان بخشی از دستیابی به پوشش همگانی بهداشت تأکید دارد. شعار «خون سالم برای همگان» برای بالا بردن آگاهی از نیاز به خون سالم و نقش حیاتی اهدای خون داوطلبانه طراحی شده و تبدیل شدن مردم به اهدا کننده مستمر تشویق ایشان از اولویت‌های اطلاع رسانی در سال ۹۸ است.
  سالانه 2/5 میلیون نفر برای اهداء به مراکز انتقال خون مراجعه می کنند. دانلود  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: خون اهدا انتقال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۰۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروی خانگی برطرف کردن کم خونی و کبد چرب (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خواص رازیانه؛ گیاهی سرشار از خواص معجزه آسا (فیلم) فرمول خانگی برای درمان بی‌خوابی (فیلم) راهکارهای ساده برای افزایش احتمال باروری (فیلم)

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی در مشهد اکران می‌شود
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • باکتری روده گروه‌های خونی را حذف می‌کند/ تولید خون اهدایی جهانی
  • داروی خانگی برطرف کردن کم خونی و کبد چرب (فیلم)
  • (تصاویر) جواد عزتی و شبنم قربانی در اکران مردمی تمساح خونی
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون