Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، آئین تکریم و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، مدیر روابط عموم دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، مسئول دفتر نماینده، اعضای شورای اسلامی شهر، معاون فرمانده نیروی انتظامی، رئیس مرکز بهداشت، رئیس بیمارستان، مسئولین شهرستانی و جمع کثیری از همکاران شبکه بهداشت و درمان مهاباد در سالن جلسات فرمانداری مهاباد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای جلسه دکتر سامرند مرزنگ بیان داشت: در طول مدت تصدی گری مدیریت شبکه بهداشت و درمان مهاباد ۱۱ هزار متر مربع به فضای فیزیکی حوزه سلامت شهرستان مهاباد افزوده شد که شامل کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی، مرکز غربالگری سرطان، بخش بلوک زایمان، اورژانس و درمانگاه اورژانس، ۱۰ خانه بهداشت، ۳ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی خلیفان، فرهنگیان و مرکز خدمات جامع سلامت محسن شافعی و ۲ پایگاه سلامت کشاورز و فرهنگیان احداث شده است.

ایرج شجاعی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد در مراسم تکریم و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد ضمن تشکر از خدمات دکتر سامرند مرزنگ و آرزوی توفیق برای دکتر بهزاد بیان داشت: شاخص‌های بهداشت و درمان در کشورمان در مقایسه با کشور‌های همجوار از رشد خوبی برخوردار است.

وی افزود: شهرستان مهاباد به عنوان قطب درمانی جنوب استان در راستای طرح تحول سلامت شاهد افزایش ۷ هزار متر مربع فضای فیزیکی بوده است که نسبت به سال‌های قبل خود متحول شده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد: اخذ مجوز دانشکده پرستاری و امکان جذب دانشجو در مهر ماه امسال اقدام مهم و مثبتی بود که با تلاش مسئولین شهرستانی و دانشگاه به ثمر رسید.

وی اظهار داشت: در شهرستان مهاباد با تلاش‌های مهندس محمود زاده نماینده مردم مهاباد در مجلس و دیگر عزیزان اقدامات فراوانی، چون شروع به کار بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی، بیمارستان ۹۶ تختخوابی، دانشکده پرستاری و .. صورت گرفته است و با توجه به نزدیکی شهرستان با اقلیم کردستان عراق و تبادلات فرهنگی با این منطقه پتانسیل خوبی برای توریسم درمانی دارد.

دکتر ابراهیم حسنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در این جلسه با اشاره اقدامات انجام گرفته در طول طرح تحول سلامت اظهار داشت: در راستای اجرای طرح نحول سلامت برای حوزه درمان یک هزار و سیصد میلیارد ریال برای ارتقای هتلینگ، خرید تجهیزات پزشکی و افزایش تخت‌های بیمارستانی استان هزینه شده است.

وی افزود: از سال ۹۳ تا کنون سرانه تخت‌های بیمارستانی در استان افزایش داشته است و با توجه به فعال بودن چندین طرح بیمارستانی در سطح استان در آینده میزان سرانه تخت بیمارستانی افزایس می‌یابد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات مهم در مورد تخت‌های بیمارستانی استان آذربایجان غربی قدیمی بودن برخی بیمارستان‌های استان و فرسوده بودن تجهیزات و نیاز آن‌ها برای تعمیر و نگهداری است.

دکتر امیر بهزاد سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد بیان داشت: اخلاق محوری، قانون گرایی، فرآیند محور بودن، تکریم ارباب رجوع و مشارکت اجتماعی و خرد جمعی از برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان برای ارتقا شاخص‌های سلامت شهروندان می‌باشد.

در پایان این جلسه از خدمات ۴ سال و ۶ ماه دکتر سامرند مرزنگ مدیر شبکه اسبق مهاباد با اهدای لوح تقدیر رئیس دانشگاه و هدایای همکاران تقدیر شد و دکتر امیر بهزاد با حکم دکتر جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه به عنوان سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد منصوب شد.

انتهای پیام/ج

مراسم تکریم و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۰۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالعه یک ماده مغذی، مسیری برای درمان اختلالات مغزی!

محققی از دانشگاه کوئینزلند دریچه‌های مولکولی پیدا کرده است که می‌تواند برای کمک به رساندن دارو به مغز و درمان اختلالات عصبی استفاده شود.

به گزارش دیجیاتو، دکتر «رزماری کاتر» از مؤسسه علوم زیستی مولکولی UQ تیمی را رهبری کرد که کشف کردند یک ماده مغذی ضروری به نام کولین می‌تواند توسط پروتئینی به نام FLVCR۲ به مغز منتقل شود.

دکتر کاتر گفت: «کولین یک ماده مغذی مانند ویتامین است که برای بسیاری از عملکرد‌های مهم بدن، به ویژه برای رشد مغز ضروری است.»

ما باید روزانه ۴۰۰-۵۰۰ میلی‌گرم کولین مصرف کنیم تا از بازسازی سلولی، تنظیم بیان ژن و ارسال سیگنال بین نورون‌ها حمایت کنیم.

دکتر کاتر گفت که تاکنون اطلاعات کمی درمورد چگونگی عبور کولین رژیم غذایی از لایه سلول‌های تخصصی که خون را از مغز جدا می‌کند، وجود داشت. این سد خونی در مغز از ورود مولکول‌های موجود در خون که برای مغز سمی هستند، جلوگیری می‌کند.

مغز نیاز به جذب مواد مغذی از خون دارد؛ بنابراین این سد حاوی انتقال‌دهنده‌ها است که به مواد مغذی خاصی مانند گلوکز، اسید‌های چرب امگا ۳ و کولین اجازه ورود می‌دهد.

اگرچه این سد یک خط دفاعی مهم است، اما چالشی برای طراحی دارو‌های اختلالات عصبی محسوب می‌شود.

دکتر کاتر توانست نشان دهد که کولین در حفره‌ای از FLVCR۲ می‌نشیند که از سد خونی مغزی عبور می‌کند و توسط قفسی از باقی مانده‌های پروتئین نگهداری می‌شود.

او گفت: «ما از میکروسکوپ الکترونی کرایو استفاده کردیم تا نحوه اتصال کولین به FLVCR۲ را دقیقاً ببینیم. این اطلاعات برای درک چگونگی طراحی دارو‌هایی که کولین را تقلید می‌کنند تا بتوانند توسط FLVCR۲ به محل عملیات خود در مغز منتقل شوند حیاتی است. این یافته‌ها به طراحی آینده دارو‌های بیماری‌هایی مانند آلزایمر و سکته کمک می‌کند.»

این تحقیق همچنین بر اهمیت خوردن غذا‌های غنی از کولین، مانند تخم مرغ، سبزیجات، گوشت، آجیل و لوبیا تاکید می‌کند.

دیگر خبرها

  • مزارع آلوده به آب فاضلاب در شیراز امحاء شد
  • توجه به موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری در گتوند
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت / داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت/داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • مطالعه یک ماده مغذی، مسیری برای درمان اختلالات مغزی!