Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله علی اکبر رشاد در اجلاسیه شورای حوزه‌های علمیه استان تهران ضمن اشاره به هنجارشکنی و تحرکات فرهنگی غیرمتعارف برخی سفارتخانه‌های خارجی در تهران از بی‌تفاوتی مسئولان انتقاد کرد.

رئیس و موسس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در این مراسم گفت: اینکه سفارتخانه‌های اجنبی و به خصوص نمایندگی سیاسی کشورهایی با سابقه ممتد استعماری در جهان اسلام همچون ایتالیا و انگلستان، با برگزاری مراسمات، در کشور اقدام به هنجارشکنی می‌کنند و این برای مردم ما قابل تحمل نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا مقامات مسئول از این تحرکات و هنجارشکنی‌ها مطلع هستند یا مطلع نیستند؟ اگر مطلع نیستند که مایه تعجب و تأسف است! و اگر مطلعند اما بی‌تفاوتند که صدچندان مایه تعجب و تأسف است!

وی خطاب به مسئولان امر تأکید کرد: اینکه در خبرها آمده است سفارتخانه دولت استعماری با اخذ مبالغی از برخی شرکت‌های ایرانی، هزینه جشن تولد عجوزه انگلیس را تامین، و با دعوت از برخی چهره‌های فرهنگی معلوم‌الحال و فعالین سیاسی بی‌بته، در صدد برپایی چنین جشنی است، آیا واقعیت دارد؟ اگر واقعیت دارد چرا واکنشی از سوی مسئولین نسبت به این رفتارهای تحقیرآمیز دیده نمی‌شود؟ آیا ملت ایران باید به مناسبت تولد این عجوزه منحوسه که وجودش طی دوره حیات سراسر سیاهش مایه این همه خسارت و نحوست برای کشور ما و جهان اسلام بوده است شادی کنند؟ وااسفا! این اخبار و اعمال انسان را به یاد دوره بی‌فرهنگی قجری و فرومایگی قجرها می اندازد.

آیت‌الله رشاد افزود: سلطنت و ملوکیت، که خود نشانه عقب‌افتادگی و حماقت سیاسی است و ملکه‌پرستی که عین خرافه‌گرایی و سفاهت فرهنگی است و انگلیسی‌های پرادعا در حد اعلا درجه گرفتار آنند و با کمال وقاحت در قرن بیست‌ویکم همچنان بر طبل این افکار و اعمال قرون وسطایی می‌کوبند! و برای تولد سمبل این افکار و اعمال خرافی جشن برپا می‌کنند، آنگاه انسان ملاحظه کند که یک عده فرهنگی‌نما و سیاست‌باز مشکوک و متملق می‌خواهند با وقاحت و خفت در جشن تولد این مولود منحوس که نماد و نمود این حماقت و سفاهت است، شرکت کنند بسی غم‌انگیز و تأسف‌آور است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: برای این عجوزه و دولت فخیمه‌اش که طی دهه‌ها و بلکه طی قرون جز نحوست و خباثت برای ملل مختلف و بیش از همه برای ملت ما چیزی نداشته است، آیا باید جشن گرفت یا سوگواری کرد؟ جرائم و جنایات بی‌حد و حصر دولت سراسر نکبت و نحوست روباه پیر هرگز از خاطره تاریخی مردم ما زدوده نخواهدشد؛ دولت استکباری آمریکا یکی از محصولات منحوسه این شجره ملعونه است. دولت انگلستان همیشه و همچنان در حال جنگ با ماست، عجیب است که برخی می‌خواهند برای دشمن مرموز و مزوّر ملت جشن بگیرند.کسانی که در چنین آیینی حضور پیدا کنند بدانند: در صورت شرکت در این مراسم منحوس از نظر مردم ما در زمره منفورترین خواهند بود.

کد خبر 4640890

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله رشاد سفارت انگلیس هنجارشکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۰۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نورپردازی برج آزادی با نام خرم آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، داریوش بارانی بیرانوند امروز، هفدهم اردیبهشت ماه در نشست اطلاع رسانی رویداد‌های فرهنگی شهرداری خرم‌آباد که در سالن جلسات شهرداری مرکزی خرم‌آباد برگزارشد، گفت: با توجه به اینکه امسال در تقویم، اول خرداد به نام لرستان نامگذاری شده و بیستم اردیبهشت نیز به نام روز خرم‌آباد است، رویداد‌های فرهنگی مختلفی برای این دهه در نظر گرفته ایم.

وی اظهارداشت: یکی از این برنامه‌ها، نورپردازی برج آزادی با نام خرم‌آباد است که در این نورپردازی از ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی خرم آباد استفاده می‌شود.

شهردار مرکز لرستان به ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی لرستان اشاره کرد و افزود: این ظرفیت‌ها در برج آزادی از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰ شب نمایش داده می‌شود.

بارانی گفت: در این روز و در بخش اول برنامه، هویت اصلی لرستان که در موزه‌های دنیا است به نمایش گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش دوم و در حوزه اجتماعی و فرهنگی، لباس فاخر لرستان و گلونی که نماد قوم لر است به همراه فرش لری و آلات موسیقی نمایش داده خواهد شد.

بارانی بیرانوند گفت: همچنین در حوزه تاریخی و ابنیه‌های تاریخی، قلعه فلک‌الافلاک، مناره آجری، پل ساسانی و سنگ نوشته را نمایش خواهیم داد.

شهردار خرم‌آباد اضافه کرد: همچنین بخشی از معماری مسکونی شهر خرم‌آباد که شامل اورسی‌های «خانه تاریخی آخوند ابو» است به نمایش گذاشته می‌شود.

بارانی بیرانوند برج آزادی را یکی از تریبون‌های مشهور کشورمان نامید و گفت: هدف از نورپردازی این برج به نام خرم‌آباد، تقویت شهرت ملی و جهانی این شهر، تقویت اقتصادی مبتنی بر گردشگری شهری، توسعه گردشگری و توریسم و معرفی هویت این شهر و لرستان است.

وی یادآورشد: اگر بتوانیم بخشی از هویت شهر خرم‌آباد در حوزه‌های تاریخ و طبیعت را به دنیا معرفی کنیم با توجه به ظرفیت‌های غنی آن در حوزه‌های تاریخی و طبیعی، می‌تواند اقتصاد این شهر را دگرگون کرد.

شهردار خرم آباد بیان داشت: مراسم اصلی روز خرم‌آباد ۲۳ اردیبهشت ماه در محوطه قلعه فلک‌الافلاک و با معرفی و تجلیل از چهره‌های فرهنگی، ورزشی و علمی برگزار می‌شود.

بارانی بیرانوند، برگزاری برنامه سیقافیه و ارکستر سمفونی تهران در محوطه قلعه فلک‌الافلاک به ترتیب در روز‌های ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت ماه را از دیگر برنامه‌های فرهنگی در روز خرم‌آباد عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • تلاش می‌کنیم هرگونه شبهه‌ای از برنامه هسته‌ای ایران زدوده شود
  • نورپردازی برج آزادی با نام خرم آباد
  • خاطره بامزه آقا رشید از حرم امام رضا (ع) (فیلم)
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • صلاح در اوج! ستاره مصری با برابری با وین رونی، رکورد لیگ برتر را فتح کرد
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین
  • کار بسیار دشوار منچسترسیتی برای تصاحب رکورد تاریخی چلسی
  • شیراز؛ اولین شهر ایرانی که صاحب یک روز در تقویم شد