Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ساعت ۱۶ عصر امروز «شنبه» بالاخره بعد از ماه‌ها انتظار شهروندان رشتی و کش و قوس‌های فراوان اعضای شورای شهر در انتخاب شهردار، «ناصر حاج محمدی» با دریافت حکم از سوی وزارت کشور به عنوان شصت و ششمین شهردار رشت طی مراسمی و با حضور مسئولان ارشد استان و شهرستان رشت معارفه می‌شود.

از مرداد ماه سال گذشته و در پی استعفای «مسعود نصرتی» پس از ۹ ماه سکان‌داری شهرداری رشت که در جلسه‌ای اعضای شورای شهر مشکلات خانوادگی را علت این استعفا اعلام کردند اما بعدها مشخص شد که وی به عنوان معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور منصوب شده است، شهرداری رشت بدون سکاندار است البته اعضا با انتخاب علی بهارمست به عنوان سرپرست شهرداری به دنبال این بودند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن با انتخاب شهردار به مدیریت شهری رشت سر و سامانی دهند، انتخابی که حدود ۱۰ ماه طول کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مدت جلسات انتخاب شهردار رشت همیشه با حواشی و انتقادات فراوانی همراه بود، از گلایه شهروندان رشتی به خاطر تأخیر در انتخاب شهردار گرفته تا آبستراکسیون شدن چندین باره این جلسات از سوی برخی از اعضای شورای شهر و حتی تأخیرهای چند ساعت برای برگزاری جلسه شورا به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضای همه و همه سبب شد که حتی بسیاری از مسئولان ارشد استان و شهرستان رشت نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و امام جمعه رشت نیز از تریبون نماز جمعه خواستار تسریع در این انتخاب شوند.

البته در این مدت اعضای شورای شهر رشت چندین نفر همانند «حامد عبداللهی» و «حجت جذب» از اعضای این شورا را نیز به عنوان شهردار انتخاب کردند که صلاحیت آن از سوی وزارت کشور برای تصدی پست شهرداری رشت احراز نشد و کار به جایی رسید که حتی خطر انحلال، شورای شهر رشت را تهدید می‌کرد. در این میان همه اعضای سخن از وفاق و همدلی برای انتخاب هر چه سریع‌تر یک فرد دارای سابقه خوب برای مدیریت شهری رشت می‌گفتند اما چیزی که از گوشه و کنار به گوش می‌رسید وجود اختلاف در میان اعضا برای هر کدام از این انتخاب‌ها بود چیزی که بارها در طول ۱۰ ماه گذشته سبب شد تا جلسات مربوط به انتخاب شهردار با حواشی همراه شود.

بالاخره بعد کش و قوس‌های فراوان ۱۶ اردیبهشت امسال بود که اعضا در جلسه شورا، «ناصر حاج محمدی» را با ۱۰ رأی موافق به عنوان شصت و ششمین شهردار رشت انتخاب و به وزارت کشور برای احراز صلاحیت وی معرفی کنند. خوشبختانه این بار بخت با اعضای شورای شهر رشت یار بود که وزارت کشور صلاحیت حاج محمدی را احراز و حکم آن را برای تصدی شهرداری رشت امضا و ابلاغ کرد تا شهروندان رشتی بعد از ماه انتظار شاهد عصر امروز شاهد معارفه شهردار رشت باشند.

ناصر حاج محمدی شهردار جدید رشت اهل روستای ده ملا از توابع بخش مرکزی شهرستان شاهرود و دارای مدرک دکترای برنامه ریزی محیط زیست است که در کارنامه کاری وی شهردار شاهرود در سال ۸۶، شهرداری رامس، اسلامشهر، و همچنین معاون عمران و توسعه واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی به چشم می‌خورد. حال باید دید حاج محمدی که بعد از یک پروسه طولانی به عنوان شصت و ششمین شهردار رشت انتخاب شد تا چه زمانی بر روی این کرسی تکیه داده و آیا می‌تواند انتظارات مردم رشت را برآورد کند یا خیر؟

لازم به ذکر است مراسم معارفه شهردار جدید رشت ساعت ۱۶ عصر امروز در سالن اجتماعات شهدای فرماندهی انتظامی گیلان برگزار می‌شود.

کد خبر 4640872

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری رشت ناصر حاج محمدی مسعود نصرتی شورای شهر رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۱۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان از برگزاری نخستین جلسه جلسه کمیته نظارتی در این منطقه با حضور تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان خبر داد و گفت: بیشتر معضلات شهری شهروندان منطقه ۵ با رویکرد تقسیط در ساخت‌وساز، دریافت پروانه ساختمانی و آزادسازی‌ها است که در این جلسه مطرح شد.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه در بعضی مواقع ملاقات و گفت‌وگوی مستقیم و بی‌واسطه با اعضای شورای اسلامی شهر با دشواری یا تأخیر همراه است، در کمیته نظارتی که هر ماه در منطقه برگزار می‌شود، امکان دیدار و گفت‌وگوی بی‌واسطه مردم با اعضای شورای اسلامی شهر فراهم می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری چنین جلساتی ارتباط چهره به چهره با مردم و بررسی موضوعاتی است تا مشکلات شهروندان حل‌وفصل شود.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان ضمن قدردانی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان که در کمیته نظارتی حضور دارند، گفت: با برنامه‌ریزی برای آینده و تخصیص بودجه، مشکلاتی که از سوی شهروندان در این منطقه مطرح می‌شود، اقدامات تأثیرگذار خواهد بود.

کارگر تصریح کرد: با توجه به دیدار چهره به چهره و رفع مشکلات شهروندان در این منطقه، مراجعه شهروندان بسیار کاهش یافته است و این موضوع نشان از اثرگذاری ارتباط مردمی بین مسئولان و مردم است.

وی با بیان اینکه بیشتر معضلات شهری شهروندان منطقه ۵ با رویکرد تقسیط در ساخت‌وساز، دریافت پروانه ساختمانی و آزادسازی‌ها است که در جلسات مشکلات شهروندان به همت اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان رفع می‌شود، گفت: اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان همواره یاری‌دهنده مردم منطقه ۵ بوده‌اند و معضلات شهری شهروندان را در دستور کار قرار داده‌اند.

به گزارش ایمنا، در اولین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ در سال ۱۴۰۳ با حضور اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان (مجید نادرالاصلی، سیدامیر سامع و ابوالفضل قربانی) ضمن تکریم و قدردانی از مدیر و رؤسای ادارات و کارکنان منطقه ۵ و دریافت نظرات و پیشنهادهای آن‌ها و جلسه بررسی مسائل منطقه برای آشنایی با ظرفیت‌ها، کاستی‌ها، چالش‌ها و موانع موجود و آگاهی از روند پیشرفت برنامه‌ها و پروژه‌های این منطقه، از موارد مطرح شده بود.

کد خبر 749086

دیگر خبرها

  • استعفای برخی اعضای حزب «نسل نو»
  • ضرب‌العجل به شورای شهر کنگاور برای تعیین شهردار
  • شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند
  • منع قانونی برای ادامه حضور شهردار قم وجود ندارد
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • خروج علیه شهردار تهران
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳
  • در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» سال ۱۴۰۲ چه گذشت؟
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا