Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-03@02:03:33 GMT

آسیب فضای سبز شهرجدید هشتگرد از خلف وعده مسئولان

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۲۲۰۲

آسیب فضای سبز شهرجدید هشتگرد از خلف وعده مسئولان

البرز- رئیس شورای اسلامی شهرجدید هشتگرد با گلایه از شرکت عمران شهرهای جدید کشور درخصوص اجرایی نشدن ایستگاه پمپاژ تصفیه خانه فاضلاب گفت: فضای سبز شهر هشتگرد از این خلف وعده دچار آسیب شده است.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری شهرجدید هشتگرد، شمس اله ارمندئی با اشاره به ارتباط مستقیم ادامه حیات فضای سبزشهری شهرجدید هشتگرد با سیستم تعبیه شده آبیاری آب غیرشرب شهری اظهار کرد: متأسفانه مسئولین باحضور در پروژه ها قول هایی می دهند که بسیار حیاتی و اثرگذار است اما به این فکر نمی کنند که با عدم انجام تعهدات سیستم یک شهر به هم خواهد ریخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر فضای سبز شهرجدید هشتگرد با وجود فراهم بودن تصفیه خانه فاضلاب و بهره مندی از پسآب، از عدم تکمیل زیرساخت های لازم در راه اندازی ایستگاه پمپاژ رنج می برد و مسئولین شهری تمام تلاش خود را جهت نجات فضای سبز که ریه های شهر زیبای ما هستند به کار می برند.

ارمندئی اضافه کرد: این کارصرفا از توان شهرداری خارج است و ضروری است شرکت عمران به تعهدات خود در قبال جنگل ورودی شهرجدید عمل کنند، این شهر نیازمند اقدام فوری مسئولین درخصوص عمل به تعهدات است و با وعده کاری از پیش نمی رود.

رییس شورای شهر جدید هشتگرد بیان کرد: طبق قول مساعد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید، مبنی بر راه اندازی ایستگاه پمپاژ تصفیه خانه فاضلاب در سال گذشته تاکنون اقدامی دراین خصوص صورت نگرفته است.

وی با مخاطب قرار دادن مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید گفت: آقای طاهرخانی بر اساس قولی که شما دادید، مدیرت شهری نسبت به گسترش فضای سبز در بلوارها، محله ها و مناطقی که شهروندان سکونت دارند از قبیل کاشت درخت در بلوارها و حاشیه آنها، ایجاد پارک های شهری، احداث بوستان های محله ای درنقاط مختلف شهر، احداث جاده سلامت شامل فضای سبز و ...اقدام کرده و اکنون آبیاری و نگهداری از آن ها در هاله ای از ابهام قرار دارد.

رئیس شورای اسلامی در تکمیل سخنان خود گفت: طبق وعده مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران می بایست در سال گذشته خطوط لوله گذاری جهت احیای جنگل های ورودی شهر صورت می گرفت که اگر این کار انجام شده بود در حال حاضر شاهد خشک شدن نیمی از جنگل های ١١٠ هکتاری ورودی شهر، این ذخیره غنی شهری که اقلیم شهرجدید را حفاظت می کند نبودیم. وی تصریح کرد: همچنین در ادامه عمل به تعهدات و قول و قرارهای صورت گرفته امسال نیز می بایست ساخت مخزن ذخیره آب در شمال شهرجدید و در ادامه لوله کشی پسآب تصفیه خانه به محل مورد نظر جهت تکمیل طرح انتقال مویرگی آب به فضای سبز شهری صورت می گرفت که متأسفانه این امر نیز ابتر مانده و با ورود به فصل تابستان فضای سبز شهرجدید هشتگرد از این موضوع ضربه سنگینی خواهد خورد.

ارمندئی در پایان بار دیگر با اظهار تأسف از روند کند اجرای تعهدات در این زمینه گفت: فضای سبز شهری سرمایه عظیم یک شهر است و این هجمه از بی اهمیتی درخصوص فضای سبزی که به سختی در اثنا کم آبی های موجود کشور با تلاش نیروهای فضای سبز شهرداری حفظ و حراست شده اند نتایج خوبی برای شهر زیبای ما چه برای شهروندان ساکن این شهر و چه برای سرمایه گذاران نخواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استان البرز شهر جدید هشتگرد فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۲۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: بهشت زهرا (س) یک نقطه اشتراک بین همه شهروندان تهرانی است و به هر حال هم احترام اهل قبور و هم احترام خانواده های داغ دیده باید حفظ شود و به همین دلیل این مکان باید منظره زیبایی داشته باشد و از آن صیانت گردد.

وی افزود: در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی یکی از نقاطی که در دو سال گذشته بسیار برای ما اهمیت داشت بهشت زهرا (س) بود. خوشبختانه با همکاری صددرصد و همه جانبه از سوی مدیریت بهشت زهرا (س) پایگاه هایی را در این مکان ایجاد کردیم که در دوره‌های قبلی مدیریت شهری شاهد این اتفاق مهم نبودیم. همچنین قصد داریم تعداد مددسراهای نزدیک به این محدوده را هم افزایش بدهیم تا بتوانیم به تمامی آسیب دیدگان اجتماعی و مددجویانی که در سراسر بهشت زهرا (س) به خدمات نیاز دارند خدمت رسانی کنیم.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی افزود: باید در این زمینه بین مردم هم فرهنگسازی شود. مردم باید بدانند برخی ها سودجو هستند و اجازه بدهند سبد سودجویان را از نیازمندان جدا کنیم و کسانی که ممکن است معتاد متجاهر باشند و خسارت ایجاد کنند وضعیت آنها را در طرح ساماندهی آنها را مشخص کنیم.

احمدی صدر با بیان اینکه بهشت زهرا (س) باید شبیه اسم خودش یک بهشت آرامش باشد تأکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه آسیب اجتماعی در محوطه بهشت زهرا (س) برای ساماندهی این آسیب دیدگان با سامانه ۱۳۷ تماس گرفته تا گشت فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی شهر سازمان نسبت به ساماندهی این افراد اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در پایان گفت: در دوره مدیریت شهری فعلی از زیرساخت‌ها و بسترهای مناسب به منظور ساماندهی آسیب‌های اجتماعی پایتخت و کاهش این آسیب‌ها رشد ۸۰۰ درصدی داشته است و ان‌شاءالله قصد داریم تا پایان این دوره از مدیریت شهری زیرساخت هایی چون مددسراها، مراکز یاورشهر، مراکز پویاشهر، همراه سراها و… را چندین برابر افزایش دهیم.

کد خبر 6093144

دیگر خبرها

  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • دست‌درازی به کاربری باغات خط قرمز شورای شهر کرج است
  • قطع بدون مجوز درختان در ‌عظیمیه کرج
  • موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی
  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • طرح پنج شنبه های طلایی سبب دوری دانش آموزان از فضای مجازی می شود
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • ماجرای گازگرفتگی کودک کرجی چه بود؟
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم