Web Analytics Made Easy - Statcounter

سی ان ان روز شنبه گزارش داد: با انتشار تصاویری ویدئویی، ایران از سوی آمریکا متهم به از بین بردن شواهد شده و در این تصاویر نشان داده می‌شود که قایق متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تلاش به برداشتن یک مین عمل نکرده از بدنه یکی از دو نفتکش دارد.

یک مقام ارشد آمریکایی (در این گزارش اشاره‌ای به نام وی نشد) به سی ان ان گفته که ایران با خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، با تحریم‌ها و قدرت نمایی نظامی آمریکا در منطقه مواجه است و تلاش می‌کند به آنها پاسخ دهد، اما تا کنون شاهد تغییر رفتار ایران و بازگشت این کشور به میز مذاکره نبوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی ان ان افزود: اما این درحالیست که رئیس جمهوری آمریکا تاکید دارد سیاست وی در قبال ایران جواب داده است.

این رسانه تصویری آمریکایی ادامه داد: منابع خبری به سی ان ان گفته‌اند که شواهد نشان می‌دهد که ایران، تنگنای مالی و اقتصادی را با کاهش درآمدهای نفتی که مورد تحریم قرار گرفته است، احساس می‌کند.

سی ان ان ادامه داد: ایران هرگونه دست داشتن در این خرابکاری را رد می‌کند و می‌گوید که آمریکا شواهد محدودی دارد اما آمریکا بر این باور است که این مدرک کاملاً واضح و روشن است.

خبرنگار سی ان ان افزود: مشخص نیست که آمریکا پس از این قرار است چه اقدامی انجام دهد اما سرپرست پنتاگون (پاتریک شاناهان) گفته خواهان ایجاد یک اجماع بین المللی است که تاکید کند ایران در پشت این قضیه قرار داشته است.

اما آنچه از متحدان آمریکا در این رابطه می‌شنویم این است که هرچند با برآورد آمریکا خود را موافق نشان می‌دهند، اما آنطوری که آمریکا می‌گوید، ایران را البته اینچنین مقصر در این ماجرا نمی‌دانند.

به گفته سی ان ان، به خاطر داشته باشید که طرف‌های اروپایی همچنان خواهان حفظ توافق هسته‌ای هستند و تحقیقاتی که درمورد واقعه قبلی نفت کش‌ها (الفجیره) به عمل آمد، کشورهایی که درگیر در این تحقیق بودند، اعلام کردند که بازیگران حکومتی در این قضیه دخیل بوده، اما حاضر نشدند نامی از ایران ببرند.

دو فروند کشتی نفتکش در دریای عمان روز پنجشنبه ۲۳ خرداد ماه هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند.

در حالیکه این حادثه با محکومیت جهانی مواجه شد، "مایک پمپئو" وزیر امور خارجه آمریکا، بدون ارائه هرگونه مدرکی جمهوری اسلامی ایران را به دست داشتن در آن متهم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز اتهام‌زنی آمریکا را در رابطه با حادثه نفت‌کش‌ها در دریای عمان نه تنها شوخی و خنده‌دار ندانست بلکه آن نگران‌کننده و هشدارآمیز ارزایابی کرد.

سید عباس موسوی در واکنش به اتهام‌زنی بی‌اساس وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت: مسئولیت تامین امنیت تنگه هرمز، بر عهده جمهوری اسلامی ایران است و نشان دادیم که در سریع‌ترین زمان ممکن به کمک ملوانان کشتی‌های دچار سانحه رفتیم و آنها را نجات دادیم.
وی افزود: ظاهراً برای آقای پمپئو و سایر دولتمردان آمریکایی متهم کردن ایران در حادثه مشکوک و تاسف‌بار برای نفتکش‌ها راحت‌ترین و ساده‌انگارانه‌ترین کار است. در حالیکه نخست‌وزیر ژاپن برای کاهش تنش‌ها، با نفر اول جمهوری اسلامی ایران در حال دیدار است کدام دست‌های پنهان بدنبال اثرگذاری بر این تلاش‌ها در منطقه است و چه کسانی از آن سود می‌برند؟!

این دومین حمله به نفتکش‌های در خلیج فارس در ماه‌های اخیر است. دو نفتکش عربستان و امارات روز ۲۲ اردیبهشت ماه در نزدیکی بندر «الفجیره» امارات عربی متحده هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۳۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد

مدیر کل امور اتباع ومهاجرین خارجی وزارت کشور در مراسم شهادت امام صادق (ع) در جمع مهاجران گفت: جمهوری اسلامی ایران دیگر ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد و حاکمیت افغانستان باید زمینه فعالیت های اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، معیشتی و امنیت مردم را تأمین کند تا مهاجرین افغانستانی به کشور خود بازگردند.

اصغر بلوکیان افزود: مهاجرین مقیم جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه ها و حوزه های اقتصادی، علمی، پزشکی توانایی لازم را دارند تا بتوانند آبادی را در افغانستان به ارمغان آورند و حاکمیت فعلی افغانستان باید با ایجاد شرایط برگشت آبرومندانه از ظرفیت و توانمندی های مهاجرین برای سربلندی افغانستان استفاده کند.

بلوکیان بیان کرد: تعدادی از افراد سودجو به دنبال ایجاد تنش در بین مهاجرین و مردم ایران هستند که مهاجرین باید هوشیار باشند.

آقای بلوکیان درپایان این مراسم از مهاجرین خواست قوانین جمهوری اسلامی ایران رعایت کنند واز تردد غیر قانونی به شهر های مختلف ایران خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سفیر نیوزلند در ایران: از سفر به قزوین هیجان زده شده ام
  • ایران با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد
  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • چرا سفر «نیچروان بارزانی» به ایران مهم است؟
  • بارگیری غیراستاندارد محموله افغانستان توسط کنسرسیوم ریلی+عکس
  • ۱۰ واگن جدا شده محموله های ترانزیتی افغانستان به مرز رازی رسید
  • پیشنهاد گروگان سابق آمریکایی در خصوص جنگ ایران و اسرائیل
  • پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند
  • بندر جدیدالاحداث بوموسی آخرین بندرگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران
  • ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد