Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد ربیعی روز شنبه در همایش علمی تخصصی ضرورت طرح انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان در تالار امیرکبیر دانشگاه سمنان با اشاره به تهدیدهای خشکسالی در کشور افزود: با بررسی در کشورهای توسعه یافته در زمینه مقابله و پیشگیری با این تهدیدها، مشخص شد که کشورهای پیشرفته رویکرد استفاده از آب‌های غیر متعارف و بین حوضه ای داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: قرارگاه قائم (عج) مطالعه های جدی طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان را انجام داد اما در میانه راه اعلام گمانه زنی‌هایی سبب توقف یک ساله مطالعه شد.

ربیعی با بیان اینکه قرارگاه قائم با سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریالی تصمیم به اجرای طرح کرد، ابراز داشت: تمام مطالعه ها به طور دقیق در آن زمان نیز انجام شد اما با مخالفت‌هایی، طرح در آبان ۹۲ متوقف شد.

به گفته مدیر عامل بنیاد آب خزر، طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان یک بار در سال های ۸۸ تا ۹۰ توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) مورد مطالعه قرار گرفت و بر اساس آن در سال‌های ۹۱ و ۹۲ عملیات اجرایی آن آغاز شد اما به دلایل سیاسی و به بهانه ناکافی بودن مطالعه ها و کم اطلاعی برخی مدیران ذیربط از جزئیات طرح، به تعطیلی کشانده شد.

ربیعی با اشاره به الزام های طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان، یادآور شد: وحدت رویه چهار نماینده استان سمنان با هدف عملیاتی شدن این طرح ضروری است.

مدیر عامل بنیاد آب خزر تاکید کرد: دانشگاهیان در اقناع افکار عمومی به منظور اجرایی شدن طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان تأثیرگذار هستند.

همایش علمی تخصصی انتقال آب دریای خزر به استان سمنان در ۶ محور الگوی مصرف، مطالعه‌های فنی، مطالعه‌های زیست محیطی، مطالعه‌های اجتماعی و اقتصادی، مطالعه‌های سیاسی و سرمایه گذاری طرح برنامه ریزی شده است.

سخنرانان در این همایش یک روزه در خصوص تاریخچه طرح انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان، ضرورت‌ها و انتخاب گزینه برتر مسیر خط انتقال بحث و تبادل نظر می‌کنند.

در یکسال گذشته پیگیری‌های مستمری برای توسعه سمنان با اجرای طرح‌های انتقال آب از سایر حوضه‌ها به این استان صورت گرفت و پس از رایزنی‌ها، انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی ایران در بودجه ۹۸ کشور ردیف اعتباری گرفت.

این ردیف بودجه مربوط به مطالعه و اجرای انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی است که با رأی قاطع نمایندگان مجلس در سال ۹۷ تصویب شده بود.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهوری ۱۳ آذرماه سال ۹۷ در سفر استانی به سمنان در دیدار مردمی بیان کرد که از نظر دولت تمام مسائل بحث انتقال آب از شمال کشور به استان سمنان حل شده و اگر سرمایه گذاری بخواهد برای انتقال آب از شمال به مرکز ایران و استان سمنان اقدام کند، دولت آمادگی دارد تا در مدت کوتاهی مجوزهای لازم را صادر کند.

۹۸۹۱/۷۴۰۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب استان سمنان همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۳۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر ضمن گرامی داشت روز معلم، تاکید کرد: در دین مبین اسلام بر مقام معلم، تاکید بسیاری شده است لذا معلمان تأثیر بسزایی در جامعه و تبیین نسل جوان دارند.

وی معلمان را تربیت کننده نسل آتیه ساز ایران اسلامی دانست و ابراز کرد: معلمان در واقع افسران عرصه دانش در جامعه ما محسوب می‌شوند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه تمام پیشرفت‌های امروز کشورمان مدیون مجاهدت‌های معلمان است، ابراز کرد: معلم از دیدگاه قرآن کریم جایگاه بسیار والایی دارد لذا دولتمردان هم باید این جایگاه را قدر دانسته و مشکلات فرهنگیان را رفع کنند.

مطیعی خواستار ارتقای آموزش مهارت‌های تقویتی برای معلمان به خصوص معلمان تازه استخدام شده شد و گفت: مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش استان سمنان باشد.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت هفته کار و کارگر به سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع کارگران اشاره داشت و افزود: ایشان در سخنرانی خود نکات مهمی را بیان کردند که از جمله آنها می‌توان به رویکردهای تحقق رونق اقتصادی و نقش کارگران و کارفرمایان در آن اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بر چیده‌شدن فقر از جامعه را یکی از راهبردهای مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: رونق اجتماعی و رسیدن به رفاه نسبی دیگر نکات راهبردی مد نظر معلم له در تحقق رونق اقتصادی کشور است.

کد خبر 6089163

دیگر خبرها

  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • تلاش مزدوران اینترنشنال برای توجیه اقدامات وحشیانه پلیس آمریکا + فیلم
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بر نقش کلیدی طبقه کارگر در رونق اقتصادی تاکید کرد
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد