Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش زدن کاه و کلش مزارع در این استان به یک معضل تبدیل شده و باید متولیان امر در این زمینه چاره اندیشی کنند. ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

وحید محمدی‌تبار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: آتش زدن پسماندهای کشاورزی در برخی نقاط استان بارها سبب فاجعه و خسارت به منابع طبیعی، محیط زیست و کشاورزان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه آتش زدن کاه و کلش مزارع تاکنون سبب خسارت زیادی به منابع طبیعی و کشاورزی از جمله باغات شده است، خاطرنشان کرد: در برخی مواقع شاهد وارد شدن خسارت به زیرساخت‌ها از جمله شبکه‌های برق بوده‌ایم.

آغاز بررسی حادثه آتش سوزی سکوی شماره 9 پارس جنوبی با حضور روی سکوآخرین جزئیات آتش‌سوزی در «پارک ملی خبر» بافت؛ آتش سوزی پس از 5 ساعت مهار شدآتش سوزی مراتع جنگلی روستای «گله جار» ایلام نیازمند کمک مردم است

محمدی‌تبار ابراز کرد: شورای مدیریت بحران  در شهرستا‌ن‌ها، اهالی روستاها، سازمان‌های مردم نهاد و بسیج تاکنون برای مهار آتش سوزی‌ها رخ داده در جنگل‌ها، مراتع و پسماند مزارع سنگ تماتم گذاشته‌اند.

مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: سوزاندن بقایای گیاهی مطابق ماده 688 قانون مجازات اسلامی جرم بوده و فرد متخلف به جزای نقدی وحبس تا یک سال محکوم می‌شود.

محمدی‌تبار ادامه داد: انتظار می‌رود کشاورزان ضمن برخورداری از سوزاندن بقایای گیاهی، نسبت به افزودن بقایای گیاهی به خاک همراه با کود ازته با استفاده از ادوات مناسب به خاک ورزی حفاظتی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: توصیه می‌شود سازمان جهاد کشاورزی افرادی که اقدام به آتش زدن پسماندهای مزارع خود می‌کنند شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی کنند.

انتهای پیام/ن

R41452/P/S6,69/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۳۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضور و حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار بخش کشاورزی موجب تحول و جهش تولید در این بخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده عصر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی و اعضای صندوق توسعه بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر حمایت جدی از توسعه بخش کشاورزی استان، اظهار کرد: استعدادهای حوزه کشاورزی باید با انجام مطالعات شناسایی و شرکت‌های دانش‌بنیان بیشترین نقش‌آفرینی را در این بخش داشته باشند.

وی با بیان اینکه تعاونی‌های بخش کشاورزی باید توسعه یابند و فعال‌تر شوند، افزود: حمایت از این صندوق از طریق اختصاص اعتبارات با هدف حمایت از تمام کشاورزان و سهامداران استان مدنظر باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود ۱۶۱ تعاونی و تشکل بخش کشاورزی، گفت: در راستای مردمی‌سازی دولت و تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم زمینه مشارکت کشاورزانی که عضو این صندوق هستند برای جهش در بخش کشاورزی فراهم شود.

وی تصریح کرد: گیاهان دارویی و سایر بخش‌های حوزه کشاورزی فرصت مناسبی برای مشارکت مردم است و بخش کشاورزی زمینه ساز حضور مردم در این بخش باشد.

احمدزاده خاطرنشان کرد: وجود آب فراوان، زمین‌های مستعد و اراضی کشاورزی باید توسعه اشتغال و تحول در این بخش را فراهم کند.

کد خبر 747964

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس