Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی روز شنبه در آیین واگذاری ۲۶ دستگاه میوه خشک کن به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اظهار داشت: ایران کشور ثروتمندی است و ظرفیت های بالایی دارد و در این میان استان کردستان بیشتر از متوسط کشوری ظرفیت برای درآمد و تولید ثروت دارد که باید زمینه برای استفاده از این پتانسیل ها فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: استفاده از این ظرفیت ها می تواند با راه اندازی کارخانه ها و موسسات بزرگی یا راه اندازی مشاغل کوچک و خُرد که به ظاهر کوچک اما بازدهی بالایی دارند باشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: خشک کردن میوه یکی از صنایع واسطه ای است که در استان با توجه به پتانسیل های کشاورزی و باغداری موجود می تواند ارزش افزوده ایجاد کرده و همچنین اشتغالی پایدار برای خانواده ها باشد.

وی یادآور شد: اشتغالی که این کار با توجه به سرمایه ای که نیاز دارد می تواند ایجاد کند به هیچ عنوان قابل مقایسه با اشتغال صنایع با توجه به سرمایه مورد نیاز نیست.

آیت الله حسینی شاهرودی با اشاره به اقدام کمیته امداد امام خمینی استان در واگذاری دستگاه های میوه خشک کن به مددجویان و ایجاد اشتغال برای آنان تاکید کرد: یکی از مشکلات بسیاری از مشاغل تهیه مواد اولیه و فروش آن است که در این کار کمیته امداد زمینه تولید و فروش را برای مددجویان فراهم کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد، افرادی که زمینه استفاده از این دستگاه های میوه خشک برایشان فراهم شده بتوانند محصولی را تولید کنند که بسیار راحت در بازارهای جهانی نیز به فروش برسد و نام کردستان را در سطح ملی و بین المللی را مطرح کنند.


مشاغل خانگی خُرد تاثیر بسزایی در بهره وری اقتصادی خانوارها دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان نیز در این مراسم گفت: مشاغل خانگی خُرد تاثیر بسزایی در بهره وری اقتصادی خانوار ها دارد، اقتصاد را اجتماعی می کند و معیشت بهتر خانواده ها را تامین می کند.

حسین فیروزی افزود: با استفاده از این نوع مشاغل تامین بنیان خانواده ها نیز هزینه کمتری دارد بر همین اساس این مهم در اقتصاد کشورهای پرجمعیت دنیا همانند هند و چین مورد توجه جدی قرار دارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر این مهم در کشو ما نیز مورد توجه بوده و یکی از مسائل مورد تاکید رهبری است و با توجه به تاثیر بسزایی که مشاغل خُرد در اجتماعی و مردمی کردن اقتصاد دارد در استان کردستان نیز استفاده از این نوع مشاغل مورد توجه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با تقدیر از کمیته امداد امام خمینی (ره) استان برای فراهم کردن زمینه اشتغال مددجویان گفت: امید است این طرح نیز همانند طرح هایی که زمینه شکوفایی اقتصادی را در جامعه فراهم می کند با بازدهی بالایی همراه باشد.

در ادامه این آیین به صورت نمادین ۲۶ دستگاه میوه خشک کن به مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان تحویل شد.

در حال حاضر ۱۵۰ هزار نفر در قالب ۷۵ هزار خانوار کردستانی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند و از خدمات و حمایت‌های این نهاد در استان بهره مند می‌شوند.
۷۳۴۸/‌۹۱۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۴۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ امام جمعه اراک و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی امروز در جلسه درس اخلاق مدیران استان مرکزی، گفت: دفاع از حقوق عمومی در چارچوب مقررات موجب تحقق نظم، امنیت، جلب اعتماد عمومی و تقویت دلگرمی مردم به نظام اسلامی است که باید مورد توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

او ادامه داد: نظارت بر امور، برنامه‌محوری، حرکت در راستای مناسب وظایف، اخلاص و ایمان از اموری است که باید همواره در دستور کار مدیران قرار داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در قسمت دیگری از سخنان خود سعادت، رستگاری و پیروزی را در سایه پاکی نفس، تقوا و اجتناب از معصیت عنوان کرد و گفت: تزکیه نفس، به معنای پاکی و طهارت نفس از تمام رذائل اخلاقی و آراستگی بشر به فضائل اخلاقی بوده و خداوند متعال در آیات بسیاری به اهمیت و ضرورت آن برای رسیدن به کمال اشاره کرده است.

دیگر خبرها

  • دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری
  • تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور
  • سرمایه گذاری بر روی معادن طلای افغانستان
  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» سمنان کلنگ زنی شد
  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود
  • توصیه نماینده ولی فقیه در هرمزگان در رابطه با مدیریت مصرف