Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-29@14:06:16 GMT

دومین جایزه ادبی ارغوان برگزیدگان خود را شناخت

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۴۰۷۸

به گزارش ایلنا، مراسم اختتامیه دومین جایزه ادبی ارغوان، با حضور جمعی از مسئولان، پیشکسوتان و فعالان ادبی و هنرمندانی همچون عزیز ساعتی، میترا محاسنی، محمدرضا غفاری، همایون ارشادی، ستاره پسیانی، امید نعمتی، لیلی فرهادپور، سروش صحت، سمیرا علیخانزاده، بهرام دهقانی، خسرو دهقان،آتوسا قلمفرسایی،نیلوفر رجایی فر و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

اوژن حقیقی (دبیر دومین جایزه ادبی ارغوان) با ارائه گزارش دبیرخانه این دور از جایزه ادبی ارغوان‌،‌ گفت: مفتخریم که مراسم اهدای جوایز دومین  دوره جایزه ارغوان با موضوع ”شب” در بخش داستان کوتاه را در کنار شما جشن می‌گیریم. جایزه ای که با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و کشف و حمایت از نویسندگان جوان و با استعداد از شهریور ۱۳۹۶ توسط انتشارات هفت رنگ آغاز به کار کرد و هدف اصلی آن حمایت از جوانان  در حوزه داستان کوتاه است.

او ادامه داد: هیات انتخاب دوره اول (بر اساس حروف الفبا) متشکل از فرشته احمدی ،فرهاد توحیدی‌ ، محمد چرمشیر ، سپیده شاملو ، مهسا محبعلی بودند و هیات داوران (بر اساس حروف الفبا ) متشکل از احمد پوری، حسین سناپور، لیلی گلستان بودند که در نهایت بر اساس رای این داوران، برگزیدگان دومین جایزه ادبی ارغوان معرفی شدند.

به گفته حقیقی، دوره دوم جایزه ارغوان از دی ماه ۱۳۹۷ آغاز و تا ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ بیش از ۴۰۰ داستان به دبیرخانه جایزه ارسال شد که از این تعداد ۳۷۶ داستان کوتاه واجد شرایط شرکت در مسابقه بودند ، که از این تعداد ۱۵۲ نفر مرد و ۲۲۴ نفر از آنها خانم هستند. هیات انتخاب کار بازخوانی اثار را در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه به پایان رساندند و ۳۰ داستان نهایی را در اختیار هیات داوران قراردادند. که از این تعداد ۱۵ نفر زن و ۱۵ نفر مرد است. هیات داوران در ۱۱ خرداد ماه ،۱۰ اثر نهایی را در اختیار دبیرخانه ی جایزه ارغوان قرار دادند.

او یادآور شد: امروز جایزه ارغوان به عنوان جایزه ای خصوصی که داستان‌‌های چاپ نشده را داوری می‌کند با  کسب تجربیات ارزشمند از هیئات انتخاب و داوران با افتخار اعلام می‌دارد  که به هدف خود که معرفی جوانان مستعد بوده است رسیده و از حامیان این جایزه غلامعلی سلیمانی (مدیر محترم کارخانجات کاله)، علیرضا رمضانی (مدیر محترم نشر مرکز)، نوید رجایی پور (مدیرمحترم پرشین بلاگ)، محمود رضا بهمن پور (مدیر محترم چاپ ونشر نظر)، عمید نایینی و گروه روزنامه‌های همشهری و خانه هنرمندان ایران تشکر ویژه‌ای داشته و از حمایت آنها از جایزه ارغوان سپاسگزاریم. در آخر از تمام افرادی که ما را در این یکسال همراهی کرده و پشتیبان ما بوده اند به خصوص شورای سیاستگذاری دوره دوم متشکل از ابراهیم حقیقی ،امیر اثباتی، آرش صادقی، بهرنگ تنکابنی و انتشارات هفت رنگ که از هیچ کمکی دریغ نکرده و بدون حضور آنها این اتفاق میسر نبود کمال تشکر را داریم .

در نهایت نیز جایگاه اول، تندیس جایزه ارغوان ،۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی ، لوح تقدیر، چاپ اثر در کتاب و شرکت در یک دوره کلاس داستان نویسی درموسسه فرهنگی هنری این/ جا نیز به زهرا گودرزی تعلق گرفت.

جایگاه دوم، لوح تقدیر، چاپ اثر در کتاب و شرکت در یک دوره کلاس داستان نویسی درموسسه فرهنگی هنری این/جا به عظیمه کنعانی تعلق گرفت و سیده فاطمه حجازیان نیز در جایگاه سوم قرار گرفت و لوح تقدیر، چاپ اثر در کتاب و شرکت در یک دوره کلاس داستان نویسی درموسسه فرهنگی هنری این/جا را دریافت کرد.

زینب قربانی (تهران)، آرمیتا زراسی (کرج)، محمدرضا عزیزی (شیراز)، محمدصادق افشاری (کرج )، فیرروزه زارع (شیراز)، منوچهر زارع پور (تهران)، کاظم حاجی آقایی (مشهد ) مقام چهارم تا دهم این دور از جایزه ارغوان را به خود اختصاص دادند و لوح تقدیر، چاپ اثر در کتاب و شرکت در یک دوره کلاس داستان نویسی درموسسه فرهنگی هنری این/جا به آنها تعلق گرفت.     

سپس یادبودی از داریوش شایگان نویسنده و  فیلسوف صورت گرفت و آیدین آغداشلو پشت تریبون رفت و درباره او گفت: به رسم ادب به خودم اجازه می‌دهم این چند کلمه را درباره داریوش شایگان بگویم. شایگان یکی از عمده‌ترین نمونه‌هایی بود که فرهنگ ما در یکصد سال اخیر حاصل داده بود. جای خالی‌اش و جایگاه خالی‌اش معلوم شده. شایگان علامه عصر ما بود. او علامه‌ای متعلق به زمانه خودش بود. درباره زندگی‌اش خیلی گفته و نوشته شده و خیلی مهم است که بدانیم چه کسی دیگر بین ما نیست و احساس فقر کنیم. چیزهایی هستند که وقتی از دست می‌روند به‌راحتی قابل جایگزینی نیستند و داریوش شایگان نیز همین‌طور بود. او بی‌جایگزین ماند، و ماند. با اینکه بیش از نیمی از عمرش را خارج از ایران گذراند اما همچنان تصمیم گرفت بین ما بماند. اهمیت خاص داریوش شایگان در میزان معرفتش نبود، بلکه در این بود که این معرفت را مصروف پیونددادن جهان‌های پاره‌پاره کرد. شاگرد علامه طباطبایی و هانری کربن بود و همیشه از آنها به نیکی یاد می‌کرد. تا آخر عمرم وامدار داریوش شایگان خواهم بود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: داریوش شایگان خانه هنرمندان ایران جایزه ادبی ارغوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۴۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم برگزار می‌شود

ایسنا/قم سرپرست اداره کل امور زنان و خانواده استانداری قم گفت: دومین رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت ۲۶ اردیبهشت‌ماه در ۷ بخش برگزار می‌شود.

مریم عرب‌نژاد سرپرست اداره کل امور زنان و خانواده استانداری قم در نشست خبری رویداد ملی«سهم من از جوانی ایران» که امروز، ۸ اردیبهشت در سالن جلسات فرهنگسرای جوان قم برگزار شد، با بیان اینکه امسال دومین رویداد جایزه ملی جمعیت برگزار خواهد شد؛ اظهار کرد: این رویداد در دو سطح ملی ۳۱ اردیبهشت و به صورت استانی ۲۶ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

 وی ادامه داد: این رویداد در دو بخش کشف محور و تقاضا محور برگزار می‌شود؛ در بخش کشف محور افراد فعال در حوزه جوانی جمعیت معرفی می‌شوند و بخش تقاضا محور به صورت خوداظهاری است که با اطلاع رسانی در فضای مجازی افراد می توانند آثار خود را ارسال کنند.

عرب‌نژاد یادآور شد: دومین رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت در قالب ماده ۱۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی در ۷ بخش شامل؛ خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، مدیران و نخبگان، موسسات و شرکت‌های خصوصی برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل امور زنان و خانواده استانداری قم یادآور شد: شاخصه‌های ارزیابی در بخش خانواده؛ تعداد فرزندان، موفقیت علمی مادر و فرزندان، موفقیت فرهنگی و اجتماعی مادر و فرزندان، کنشگری تبلیغ اعضای خانواده در امر فرزندآوری، ازدواج به هنگام زوجین است.

عرب‌نژاد تصریح کرد: شاخصه‌های ارزیابی در بخش رسانه شامل؛ گسترده و اثر بخش بودن در سطح خبرگزاری، پایگاه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی، در بخش سازمان‌های مردم نهاد معیار آن مردمی، خلاق و شبکه ساز است، همچنین در بخش شرکت‌ها و موسسات خصوصی عمومیت ارائه خدمات، در بخش دستگاه‌های اجرایی عمومیت ارائه خدمات، تکلیف مداری خلاقیت و عملکرد فراتر از وظایف قانونی، و در بخش نخبگان تعداد تولیدات و اثرگذاری و جریان سازی است.

وی افزود: علاقه‌مندان برای ارسال آثار به دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت، می‌توانند از طریق مراجعه حضوری به اداره کل امور زنان و خانواده استانداری مراجعه کنند و یا برای اطلاعات بیشتر با شماره‌ تلفن‌های ۰۲۵۳۱۶۲۰۲۶۳ و۰۹۳۳۰۹۹۷۹۸۶ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزیدگان ششمین دوره کنگره ملی شعر خلیج فارس معرفی شدند
  • تمدید مهلت ارسال اثر به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد
  • اسیر فلسطینی صهیونیست‌ها برنده بوکر عربی ۲۰۲۴ شد
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم برگزار می‌شود
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • ‌دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در فارس برگزار می‌شود
  • نوگرایی و جوانگرایی شرط پویایی یک جامعه است
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم