Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاخص کل بورس که روزهای شنبه هفته های معاملاتی خود در خرداد ماه همواره با ریزش همراه بود این هفته برخلاف شنبه های گذشته در پایان معاملات رشد ۸۱۴ هزار و ۸۷ واحدی را برای خود ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، بورس و اوراق بهادار روز معاملاتی خود در شنبه (25 خرداد) را مانند سایر شنبه های این ماه با ریزش آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص کل در ساهات ابتدایی امروز ریزش 830 هزار و 97 واحدی داشت و در جایگاه 232 هزار و 521 واحد قرار گرفت اما امروز برخلاف شنبه های دیگر شاخص کل در پایان معاملات روند صعودی به خود گرفت و با رشد 814 هزار و 87 واحدی در جایگاه 234 هزار و 167 واحد قرار گرفت و تالار شیشه ای شنبه خود را با رنگ سبز به پایان رساند.

 

بنابراین گزارش امروز روز شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با 230 واحد افزایش معادل 0.35 درصد به 66 هزار و 318 واحد، شاخص کل «هم وزن» با 159 واحد ریزش معادل 0.27 درصد به 57 هزار و 972 واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با 109 واحد کاهش معادل 0.27 درصد به 39 هزار و 776 واحد، شاخص آزاد شناور با 95 واحد رشد معادل 0.04 درصد به 264 هزار و 155 واحد، شاخص بازار اول با 405 واحد افزایش معادل 0.23 درصد به 173 هزار و 344 واحد و شاخص بازار دوم با 2519 واحد صعود معادل 0.55 درصد به 462 هزار و 190 واحد رسید.

 

این گزارش می افزاید: 7 نماد صدرنشین در لیست پربیینده های صبح امروز (25 خرداد) بورس نمادهای وتجارت - بانك تجارت، خساپا – سايپا، وبملت - بانك ملت، خودرو - ايران‌ خودرو، رمپنا - گروه مپنا (سهامي عام)، مرقام - ايران‌ارقام‌ و فاراك - ماشين‌ سازي‌ اراك‌ بودند که در میان این نمادها تنها 2 نماد وبملت - بانك ملت و رمپنا - گروه مپنا (سهامي عام) در آغاز ساعات معاملاتی امروز روند صعودی دارند و در نماگر با رنگ سبز مشخص شده اند و سایر نمادها روز خود را با روند نزولی آغاز کرده اند و در پایان معاملات امروز نمادهای همراه با 293 واحد، وبملت با 217 واحد، رمپنا با 195 واحد، اخابر با 190 واحد، ومعادن با 172 واحد و وامید با 199 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت و نماد فخور با 192 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

 

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در 236 هزار نوبت معاملاتی، 4 میلیارد و 799 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 14 هزار و 372 میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به 886 هزار و 609 میلیارد تومان رسید.

 

این در حالی است که بورس و اوراق بهادار آخرین روز معاملاتی خود در هفته جاری را با رشد 2817 واحدی آغاز کرد و بر این اساس (22  خرداد) در ساعات ابتدایی شاخص کل بورس با این رشد به جایگاه 233 هزار و 435 واحد رسید و این روند رو به رشد تا پایان ساعات کاری بورس ادامه داشت به طوری که بر اساس آمارهای جداول معاملاتی همه شاخص های بورس روند صعودی داشتند.

 

رشد همه شاخص ها باعث شد تا (22 خرداد) شاخص کل با 2735 واحد رشد معادل 1.19 درصد به  233 هزار و 352 واحد برسد و بر اساس جداول معاملاتی در پایان این روز نمادهای همراه، وبملت، رمپنا، اخابر، تایپکو، شبندر و فملی به ترتیب با 279، 237، 220، 202،176، 156 و 142 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

 

قیمت سهام نمادهای خمحرکه، ختوفا، حتوکا، وپترو، غدام، غگل و کفپارس بیشترین افزایش قیمت و نمادهای غدشت، چکاران، وصنعت، دیران، شکربن، غشصفا و غبشهر بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام داشتند و به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۳۹۰ هزار نوبت معاملاتی، ۵ میلیارد و ۹۸۸ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۷ هزار و ۴۹۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۸۸۳ هزار و ۸۲۱ میلیارد تومان رسید./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه خبرگزاری شبستان نماز جمعه مجلس خطبه های نماز جمعه استان بوشهر روزنامه حسن روحانی تشییع غنی سازی اوقات فراغت فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۴۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۲۶ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه با افزایش ۴۲۶ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۶۵ هزار واحدی ایستاد.

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از ۸۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۵۱ هزار و ۶۶۴ واحدی قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی شاخص کل بورس
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • شاخص بورس امروز ۱۶ اردیبهشت/افت۵۱۸۲ واحدی
  • افزایش ۴۲۶ واحدی شاخص کل بورس