Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم چیرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تحقق شعار 1404 و انتخاب دانشگاه آزاد به عنوان گزینه اول داوطلبان ورود به دانشگاه گفت: فرآیندی که تا سال 1404 مورد نظر است رسیدن دانشگاه آزاد به دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی است و برای رسیدن به این امر، تاکید بر حل مشکلات واقعی جامعه و مسائل فرهنگی می‌تواند ما را به این جایگاه برساند که همه این موارد در یک راستا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فرهنگ اسلامی ما تاکید بر کار، بهره‌وری و حل مسائل جامعه دارد و اگر دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقق این شعار، قدم در حل مشکلات واقعی جامعه از جمله رفع بیکاری و ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان خود بگذارد، بدون شک، داوطلبان بسیاری برای ورود به دانشگاه جذب آن خواهند شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در ادامه درباره اثر‌‌‌گذاری دانشگاه آزاد در حل مسائل جامعه خاطر‌نشان کرد: در حقیقت، توجه به مساله محوری و ایجاد طرح پایش به عنوان یکی از طرح‌های پژوهشی اثرگذار در دانشگاه آزاد که در قالب 40 چالش اصلی کشور تعیین شده؛ نشان‌دهنده اهمیت و اثرگذاری این دانشگاه در حل مسائل جامعه است که منجر به تربیت فارغ‌التحصیلانی کار‌آمد برای فردای ایران خواهد شد.

چیرانی یادآور شد: در طرح پایش و در بحث نظام موضوعات، ماموریت دانشگاه آزاد گیلان بر مبنای صنعت توریسم و کشاورزی بوده که در حال حاضر، بر روی توسعه صنعت توریسم و برخی از محصولات کشاورزی که در آینده بر روی آن‌ها کار خواهد شد؛ ماموریت ویژه‌ای به عهده دانشگاه آزاد گیلان گذاشته شده که تحقق این این دو امر در واحدهای دانشگاهی این استان، قطعا دستاورد بزرگی برای دانشگاه آزاد محسوب می‌شود.

وی متذکر شد: بدون شک، گسترش صنعت توریسم علاوه بر درآمدزایی برای دانشگاه، منجر به ارزآوری برای کشور شده و تمام سعی ما حرکت در این مسیر است که در توسعه اقتصادی کشور با توجه به شرایط تحریم، نقش به سزایی خواهد داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان درباره ایجاد رشته‌‌‌های میان رشته‌ای در دانشگاه آزاد گیلان خاطر‌نشان کرد: سرفصل مدیریت برنج را به عنوان یکی از رشته‌‌های میان رشته‌‌‌‌ای تهیه کردیم و برای کسب مجوز به سازمان مرکزی و وزارت علوم فرستادیم. در این رشته از ابتدای کاشت برنج و بازاریابی ایجاد شرکت‌‌های تعاونی و ادغام رشته‌های مدیریت بازرگانی، حسابداری و کشاورزی را خواهیم داشت. بدون تردید، ایجاد رشته‌‌‌‌ای جدید با عنوان مدیریت برنج با توجه به قابلیت موجود در سطح استان؛ منجر به تربیت فارغ‌‌التحصیلانی کارآمد در این زمینه خواهد شد.

انتهای پیام/

188 / 188 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ابراهیم چیرانی 1404 صنعت توریسم ارزآوری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان صنعت توریسم ارزآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۴۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، قائم مقام رئیس دانشگاه آزاداسلامی کشور امروز در شورای استانی دانشگاه آزاد کردستان با بیان اینکه فارغ التحصیلان بدون مهارت دچار کمبود کار و شغل خواهند شد گفت باید با ورود رشته‌های مهارتی و مهارت آموزی زمینه را برای اشتغال جوانان فراهم کرد.

سروری مجد در این جلسه از ایجاد سامانه پژوهش یاب برای رصد فعالیت دانشگاه در سراسر کشور خبر داد و گفت ساماندهی امور جذب هیئت‌های و جلوگیری از رکود علمی از اهداف ایجاد این سامانه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج هم در این جلسه از ثبت نام ۱۳ هزار و ۶۴۲ دانشجو در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت امسال ۳۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش دانشجو داشته ایم.

میمنت آبادی گفت دانشگاه آزاد استان کردستان در حال حاضر در بیش از ۳۰۰ رشته از کاردانی تا دکترای تخصصی دانشجو پذیرش می‌کند و پارسال ۸ رشته به رشته‌های آموزشی این دانشگاه اضافه شد.

در ادامه این مراسم مرکز آموزش و توسعه فناوری‌های پیشرفته این دانشگاه در راستای تحقق مهارت آموزی در دانشگاه افتتاح شد.

دیگر خبرها

  • شورا‌ها نماد تجلی خرد جمعی هستند
  • ۳۰۰ رشته در دانشگاه آزاد اسلامی کردستان تدریس می شود
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ ۵۰ دانشجو در فاز نخست شاغل می‌شوند
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ اشتغال ۵۰ دانشجو در فاز نخست
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • علت محبوبیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشورمان چیست؟
  • تجربه آموزش‌های ترکیبی در مسیر پیشرفت و هوشمندسازی را ادامه می‌دهیم
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد