Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-26@03:43:13 GMT

آغاز انتقال الکترونیک اسناد پزشکی در مازندران

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۵۲۸۵

آغاز انتقال الکترونیک اسناد پزشکی در مازندران

مازندران- مدیرکل بیمه سلامت مازندران از آغاز انتقال اسناد پزشکی در مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر رسول ظفرمند ظهرشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه چهار اقدام استحقاق سنجی، انتقال الکترونیک اسناد، نسخه نویسی و ارجاع الکترونیک را در دستور کار داریم، اظهار کرد: این اقدامات برای آینده کشور مفید بوده و تنها در بستر فرهنگ سازی محقق می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه طرح انتقال الکترونیک اسناد در تمامی بیمارستان های دولتی در دست اجراست، خاطرنشان کرد: شرط تداوم همکاری با بیمارستان های خصوصی، پیوستن به این طرح است.

 مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اشاره به اینکه در گذشته با حجم زیادی اسناد کاغذی مواجه بودیم که نیاز به حمل و نقل و نگهداری داشتند، گفت: در حال حاضر اسناد در سامانه به ناظر بیمه سلامت ارائه و همانجا رسیدگی می شود و در پایان ماه بیمارستان ها می توانند نسبت به درخواست وجه اقدام کنند.

ظفرمند با اعلام اینکه با انتقال الکترونیک اسناد شاهد سرعت انتقال، کاهش مصرف کاغذ، شفاف سازی در انتقال داده ها و کاهش دخالت های استنباطی خواهیم بود، افزود: در این روش بیمه شده می تواند داده های درمانی اش را مشاهده کند.

وی با اعلام اینکه استحقاق سنجی بیمه ای موجب رفع همپوشانی دفترچه های درمانی می شود، یادآور شد: در ادامه کار، استحقاق سنجی درمانی صورت خواهد گرفت و به بیمار اعلام می شود که چه خدماتی را می تواند و چه خدماتی را نمی تواند دریافت کند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اعلام اینکه ارجاع الکترونیک با طرح پزشک خانواده گره خورده است، اضافه کرد: متاسفانه داده های بیماران بروز نیست با اجرای پروژه پرونده الکترونیک می توانیم به داده های درست دسترسی و تصمیم گیری های حساب شده ای داشته باشیم.

ظفرمند با اشاره به اینکه در نسخه نویسی الکترونیک بخاطر گستردگی داروها و خدمات مشکلاتی وجود دارد، ادامه داد: در این روش تداخلات دارویی و سنی توسط سیستم به پزشک اعلام و تجویز منطقی صورت می گیرد.

وی در پاسخ به سوال قدس آنلاین در میزان صرفه جویی کاغذ در روش های الکترونیک توضیح داد: با وجود ۲۲۰ هزار پرونده درسال، ۴ و نیم میلیون برگ کاغذ در اسناد پزشکی مصرف می شود. همچنین سالانه یک میلیون دفترچه ۱۲ تا ۱۸ برگی چاپ می گردد که با اجرای سیستم مکانیزه به حداقل خواهد رسید.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران در پاسخ به سوال دیگر خبرنگارمان، بسترسازی دیرهنگام را مهمترین مشکل اجرای پروژه الکترونیک عنوان کرد و گفت: با اجرای طرح استحقاق سنجی ماهانه ۸۰۰ دفترچه درمانی تکراری حذف می شود.

ظفرمند در پایان از مردم خواست کلیه مشکلات و سوالات خود را با سامانه ۱۶۶۶ درمیان بگذارند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اسناد پزشکی بیمه سلامت پرونده الکترونیک سلامت مازندران مدیرکل بیمه سلامت مازندران همپوشانی بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۵۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهره ایرانیان به رعایت عفاف و حجاب/ انتخابات الکترونیک است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی ظهر سه شنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران حجاب و عفاف را از ارزش‌های اسلامی، دینی وملی یاد کرد و گفت: ایرانیان در طول زمان به رعایت عفاف و حجاب مشهور و معروف بوده‌اند.

وی با عنوان اینکه اجرای عفاف و حجاب یک دستور قانونی است و اکثر بانوان آن را اجرا می‌کنند، گفت: اندکی از بانوان ممکن است در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند و با تذکر باید به این ارزش ملی و قانونی و اسلامی احترام گذارند.

وی با اظهار اینکه نیروی انتظامی با رعایت کرامت انسانی و اخلاقی در حال اجرای طرح است، گفت: قالب بانوان به این تذکر توجه دارند و اگر موارد معدودی توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود.

وحیدی از نیروی فراجا که با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است، تقدیر کرد و حمایت مردم از طرح فراجا را قابل تقدیر دانست.

وزیر کشور همچنین با اظهار اینکه برای دور دوم انتخابات نیز تمهیدات لازم اتخاذ شده است، گفت: در این دوره تمامی فرایندها به صورت الکترونیک صورت می‌گیرد و زیرساخت‌های لازم فراهم شده است.

وی همچنین با اشاره به تغییر استانداران لرستان و مازندران گفت: برنامه‌ای برای تغییر استانداران نداریم و با قوت به کار خود ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به اجرای طرح آزادسازی ساحل در استان‌های شمالی نظیر مازندران گفت: بهسازی نوار ساحلی آزادشده از سوی شهرداری‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

وی برای شرکت در مراسم معارفه استاندار به مازندران سفر کرده است.

کد خبر 6086624

دیگر خبرها

  • اتصال نسخه الکترونیک به بیمه‌های تکمیلی تا یک ماه دیگر
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • اسناد همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • فعالیت ۷۵ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در مازندران
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • آغاز به کار همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در قم
  • لزوم تدبیر جدی برای پرداخت مطالبات پزشکان خانواده
  • انتخابات الکترونیک است / شهره ایرانیان به رعایت عفاف و حجاب
  • شهره ایرانیان به رعایت عفاف و حجاب/ انتخابات الکترونیک است
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد