Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-04-29@20:31:30 GMT

سندرز: جنگ با ایران فاجعه ای کامل خواهد بود

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۵۳۲۶

سندرز در پیامی توییتری تاکید کرد: حادثه در دریای عمان نباید به عنوان بهانه ای برای جنگ با ایران استفاده شود. جنگ فاجعه ای کامل برای آمریکا، ایران، منطقه و جهان خواهد بود. حمله یکجانبه آمریکا به ایران نامشروع و مغایر با قانون اساسی آمریکا خواهد بود.

شبکه خبری روسی "راشا تودی" در همین زمینه گزارش داد: در حالی که هنوز مشخص نیست که برای نفتکش های آسیب دیده چه اتفاقی افتاده است، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه مدعی شد که ایران این حملات را انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انگلستان نیز روز بعد با پیروی از آمریکا، ایران را متهم کرد.

ارتش آمریکا روز جمعه یک ویدئوی تار و مبهم را منتشر کرد که مقامات آمریکایی مدعی هستند که نظامیان ایرانی اقدام به کار گذاشتن مواد انفجاری روی یکی از کشتی ها کرده اند. اما این فیلم ویدئویی کسی را متقاعد نکرده است.

هایکو ماس وزیر خارجه آلمان که بتازگی به تهران سفر کرده است، تاکید کرد که این ویدئو برای اثبات مقصر بودن ایران کافی نیست.

ایران به نوبه خود هرگونه دخالتی در این حملات را رد کرده است و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه این کشور با اشاره به زمان عجیب این حادثه گفته که آمریکا به "طرح دوم خود یعنی خرابکاری در دیپلماسی" روی آورده است تا تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران را پنهان کند.

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۵۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند.

به گزارش مشرق، با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را بدرقه کرد.

بر اساس گزارش رسانه ها، هیچ یک از مقامات چینی به بدرقه وزیر امور خارجه آمریکا را در فرودگاه پکن نرفتند و فقط نیکلاس برنز سفیر آمریکا در چین رئیسش را بدرقه کرد.

آنتونی بلینکن اخیراً به چین سفر کرد ولی از همان دقایق اولیه حضور او در چین باعث سردرگمی کارشناسان شد. به ویژه، گارلند نیکسون، کارشناس علوم سیاسی، در مصاحبه با ایزوستیای روسیه اشاره کرد که بسیار می‌گوید که وزیر امور خارجه به شانگهای وارد شد، نه به پکن.

این موضوع به دلیل عدم اهمیت سفر بلینکن برای رسانه‌های چینی بود که پوشش چندانی به عمل نیاوردند.

نیکسون خاطرنشان می‌کند که یک پروتکل دیپلماتیک می‌تواند نشان دهنده عدم احترام مناسب به هیئت آمریکایی باشد. این کارشناس تاکید می‌کند که پروتکل دیپلماتیک برای چین بسیار مهم است و این کشور از آن برای بیان اظهارات سیاسی استفاده می‌کند.

علاوه بر این، در فیلم ملاقات بلینکن پس از ورود به چین، بینندگان متوجه شدند که مراسم به اصلاح استقبال از او بدون پروتکل‌های دیپلماتیک یعنی بدون فرش قرمز و یک هیئت بزرگ استقبال کننده چینی برگزار شد.

به نظر می‌رسد مقامات چینی می‌دانستند بلینکن با چه هدفی به این کشور سفر کرده است. چرا که او در دیدار با همتای چینی خود طبق معمول زبان تهدید و امر و نهی علیه پکن را اتخاذ کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه
  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس