Web Analytics Made Easy - Statcounter

«راینر زولیش» سردبیر دویچه وله در مطلبی که امروز (شنبه) در مورد واکنش‌ها به انفجار دو تانکر نفتکش در دریای عمان در تارنمای این شبکه آلمانی منتشر شد، این سووال را مطرح کرد که چقدر ادعای دست داشتن ایران در این حملات قابل باور است و آیا احتمال قرار داشتن دیگر کشورها در پس این حمله وجود ندارد؟
وی می‌نویسد: در یک ویدئوی سیاه و سفید بی کیفیت که از سوی ارتش آمریکا منتشر شده ادعا شده که گروهی از اعضای سپاه پاسداران با قایقی تندرو به این کشتی نزدیک شده و مینی را که عمل نکرده، از بدنه «کوکوکای دلیر» یکی از دو کشتی آسیب دیده در این حادثه، جدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم پایه ادعای رسمی آمریکا مبنی بر دست داشتن ایران در این حمله است.
آیا این حقه‌ای قدیمی (استفاده از تصاویر آرشیوی) برای ثابت کردن یک ادعا در مورد اتفاقی جدید به منظور توجیه اقدام نظامی احتمالی نیست؟ و آیا ما باید محتوای این فیلم و داستان پردازی آمریکا را باور کنیم؟
زولیس می‌افزاید: تردیدها در مورد ادعای آمریکا فقط به این مورد بازنمی گردد، در جنگ علیه «صدام حسین» دیکتاتور سابق عراق در سال ۲۰۰۳ نیز دولت وقت آمریکا ادعاهایی سراسر دروغ را مطرح کرد. علاوه بر این ما امروز در دنیایی دیجیتالی زندگی می‌کنیم که در آن دستکاری حرفه‌ای یک تصویر ویدئویی و ارائه اسنادی از این دست برای اثبات ادعاهای دروغین به راحتی انجام می‌گیرد.
اما در نگاه اول این مساله که ایران به دست خود بهانه‌ای برای به راه افتادن جنگ علیه خود را بدهد، غیرمنطقی به نظر می‌رسد.
هر چند کارشناسان می‌گویند ایران در ساخت مین‌های دریایی متخصص شده و امکان عملی کردن تهدید خود مبنی بر ناامن کردن منطقه برای نفتکش‌های خارجی را دارد، اما این تنها یک گمانه زنی است.
این گمانه زنی همانقدر می‌تواند واقعیت داشته باشد که گمانه زنی‌ها در مورد دست داشتن نیروهای آمریکایی، سعودی و اسراییلی در این حمله.
مطالبی که در شبکه‌های اجتماعی در خصوص ادعای آمریکا در مورد ایران منتشر شده به خوبی نشان دهنده تحلیل افکار عمومی از چنین ادعایی است.

اکثر کاربران بر این نکته تاکید دارند که در کنار «انگیزه احتمالی» ایران برای این کار، آمریکا، اسراییل و عربستان سعودی نیز انگیزه‌های کافی و شاید حتی بیشتر از ایران برای دست زدن به این حمله دارند.
موضوع دیگر این است که به راه انداختن جنگ احتمالی علیه ایران بدون مشارکت نیروهای زمینی برای آمریکا زیانبار بوده و در صورت ناتوانی این کشور در چیره شدن بر ایران «دونالد ترامپ» دیگر بختی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ نخواهد داشت.
باید به این حقیقت تلخ اعتراف کرد: هر کسی که در تحولات اخیر تنگه هرمز دست دارد، نیروهایی در اختیار دارد که بر خلاف عقلانیت سیاسی و انسانی دست به اقداماتی خطرناک می‌زند تا به این طریق با دشمن خود تسویه حساب کند.
قدر مسلم چنین درگیری فقط به ایران ختم نمی‌شود، بلکه کشورهای حوزه نفوذ ایران مانند یمن، سوریه و لبنان و نیز دیگر کشورهای منطقه مانند عربستان، امارات و اسراییل را درگیر می‌کند و این جنگی است که هیچ طرف برنده‌ای نخواهد داشت.
از این رو باید تمام اقدامات لازم برای جلوگیری از این اتفاق به کار گرفته شود و اتحادیه اروپا و آلمان با وجود ابزارهای محدود خود در این راه پیش قدم شوند در غیر اینصورت احتمال وقوع جنگی که هیچکس مایل به وارد شدن در آن نیست، هر لحظه بیشتر می‌شود.

دو فروند کشتی نفتکش در دریای عمان روز پنجشنبه ۲۳ خرداد ماه هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند.

در حالی که این حادثه با محکومیت جهانی مواجه شد، "مایک پمپئو" وزیر امور خارجه آمریکا، بدون ارائه هرگونه مدرکی جمهوری اسلامی ایران را به دست داشتن در آن متهم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اتهام‌زنی آمریکا را در رابطه با حادثه نفتکش‌ها در دریای عمان نه تنها شوخی و خنده‌دار ندانست بلکه آن را نگران‌کننده و هشدارآمیز ارزایابی کرد.
 

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۵۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگیزه عجیب مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد

در ماه‌های مارس و آوریل، گزارش‌هایی مبنی بر ضرب و شتم شدید زنان منهتن در نیویورک با انگیزه قتل به پلیس رسید. در این گزارش‌ها ۷ زن از مردی که در خیابان آنها را به شدت کتک زده است، شکایت کرده‌اند.

به گزارش بی بی سی؛ در ۴ مارس یکی از این زنان، زنی ۳۰ ساله است که به گفت او، حوالی ساعت ۸ بعد از ظهر به وقت محلی در حال رفتن به خانه در نزدیکی خیابان دلنسی و خیابان اسکس بوده است که ناگهان مردی از پشت سر ضربه‌ای به او زده و او را بر زمین پرت کرده و با چاقو چند ضربه به او زده و گریخته است. این زن می‌گوید من نمی‌توانستم نفس بکشم، چند لحظه‌ای بالای سر من ایستاده بود و مطمئن شد کار مرا تمام کرده است. بعد از اطمینان بلافاصله از صحنه گریخت.

در ۲۵ مارس، در ساعت ۱۰:۱۵ صبح به وقت محلی، زن ۳۶ ساله در خیابان کریستی و ریوینگتون مورد ضربو شتم شدیدی قرار گرفت. این حملات ادامه داشت تا ۱۷ آوریل، ساعت ۳۶ صبح به وقت محلی، یک زن ۲۷ ساله در حالی که در میدان واشنگتن شمالی راه می‌رفت، با ضربات چاقو بر سر و پهلو مورد حمله قرار گرفت.

در این این حمله ضارب از سوی شاهدان شناسایی شد. پلیس بعد از اینکه هویت ضارب را به نام داکوان آرمستد ۳۱ ساله، مشخص شد، او را مورد تعقیب قرار داد. چند نفر از این زنان به دلیل شدت جراحات در بیمارستان بستری هستند و به گفته پزشکان امید چندانی به زنده ماندنشان نیست.
این حملات باعث شد که وحشت سراسر شهر را در بر گیرد. با این گزارشات پلیس منهتن، تحقیقاتی را برای پیدا کردن عامل وحشت در بین زنان منهتن را آغاز کرد. بدین ترتیب س‌شنبه ۲۳ آوریل، داکوان به اتهام ضرب و شتم شدید سریالی زنان منهتن در مخفیگاهش در برانکس توسط پلیس دستگیر شد.

به گفته پلیس نیویورک این حملات که با انگیزه قتل انجام می‌شد، به دلیل نفرت او از زنان بوده است. اما تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد.

tags # اخبار حوادث سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • پیوس: تعویض‌های اشتباه، پرسپولیس را خلع سلاح کرد
  • کشتی کانتینری در دریای سرخ با چند موشک هدف قرار گرفت
  • حمله مشترک سرایا القدس و کتائب الانصار به اسراییل
  • دختر شاعر فلسطینی مانند پدرش کشته شد
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • انگیزه عجیب مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد