Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@20:17:57 GMT

اگر خر و پف می‌کنید این خطر در کمین شماست

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۵۵۴۶

اگر خر و پف می‌کنید این خطر در کمین شماست

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،نتایج یک تحقیق جدید نشان داده است که اختلال تنفس در خواب، برای مثال آپنه خواب انسدادی، موجب تسریع روند پیری می‌شود. خروپف یکی از شایع‌ترین علائم هشداردهنده آپنه خواب یا وقفه تنفسی است. در این تحقیق محققان دریافتند که اختلال تنفسی در خواب می‌تواند بدن را به ۲۱۵ روز پیرتر از سن واقعی تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان می‌گویند که سن زیستی بدن لزوما با سن تقویمی یکی نیست. درنتیجه این تحقیق محققان ادعا کرده‌اند که اگر اختلال تنفسی در خواب درمان‌نشده باقی بماند، روی فیزیولوژی و سلامتی فرد اثرات سوء خواهد داشت.

در تحقیق مذکور، محققان وضعیت سلامتی ۶۲۲ شرکت‌کننده را با چک‌کردن خواب و متیلاسیون دی‌ان‌ای خونشان بررسی کردند و متوجه شدند سالخوردگی زیستی مرتبط با اختلال تنفسی در خواب در زنان سریع‌تر از مردان اتفاق می‌افتد. این درحالی است که معمولا گفته می‌شود خطر بروز عوارض سلامتی ناشی از اختلال تنفسی در خواب در زنان کمتر است. اما گویا باتوجه‌به نتایج تحقیق اخیر، زنان در این خصوص آسیب‌پذیری زیستی بالاتری دارند. اکنون محققان در تلاش هستند بدانند آیا با درمان‌های موجود می‌توان به کاهش سرعت روند پیری براثر اختلال تنفسی در خواب کمک کرد.

بسیاری از افراد اقدامی برای حل مشکل خروپف نمی‌کنند. اما شاید اگر بدانند که اختلال تنفسی در خواب می‌تواند سن زیستی بدنشان را بالا ببرد، برای درمان مشتاق‌تر باشند!

منبع:جام جم

انتهای پیام/

پیرشدن سریع‌تر با خروپف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۵۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الاتحاد در کمین بهترین مربیان اروپا + عکس

باشگاه الاتحاد با وجود هزینه‌های هنگفت در فصل نقل و انتقالات و جذب بازیکنان بزرگی، چون کریم بنزما، انگولو کانته، فابینیو و ژوتا، به هیچ عنوان نتوانست در فصل جاری فوتبال عربستان به توفیقی دست یابد و در تمام رقابت‌ها، قافیه را به الهلال و النصر باخت.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،حتی پس از گذشت هفته‌های نخستین لیگ عربستان، مسئولان باشگاه الاتحاد در تصمیمی غیر منتظره به همکاری با نونو اسپیریتو، مربی پرتغالی پایان داده و مارچلو گایاردو آرژانتینی را پس از عملکرد درخشان در ریورپلاته، به‌عنوان سرمربی تیم عربستانی انتخاب کردند.

این جابه‌جایی هم سودی نداشت و الاتحاد پس از ناکامی در لیگ قهرمانان آسیا، در تمامی جام‌های داخلی هم ناکام ماند. حالا سران باشگاه الاتحاد ۹ مربی بزرگ و مطرح اروپایی را در فهرست خود دارند تا یکی از آنها را برای فصل جدید استخدام کنند.



یورگن کلوپ، توماس توخل، هانسی فیلیک، زین‌الدین زیدان، خوزه مورینیو، آنتونیو کونته، گنارو گتوسو، گراهام پاتر و یولین لوپتگی گزینه‌های مد نظر این باشگاه هستند.

دیگر خبرها

  • روز جهانی آسم ۱۴۰۳ + تاریخچه، شعار و پوستر World Asthma Day
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • الاتحاد در کمین بهترین مربیان اروپا + عکس
  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • هوش مصنوعی رابطه بین روده و آلزایمر را کشف کرد!
  • فیزیک ثابت کرد که «دشمنِ دشمنِ شما واقعاً دوست شماست»
  • خاطره‌ای از واکنش عجیب احمدی‌نژاد به درخواست محیط‌‌‌ زیستی | فیلم
  • فعالیت پایلوت ۸ خانه محیط زیستی در گلستان
  • ارتباط گُرگرفتگی زنان یائسه با سلامت مغز
  • هوشمندسازی ساختمان: خانه‌ای که فراتر از تصورات شماست