Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@01:00:13 GMT

صادرات آذربایجان شرقی امیدوار کننده است

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۵۶۱۵

صادرات آذربایجان شرقی امیدوار کننده است

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، فریدون همتی که به همراه معاونان و مدیران بانک مرکزی به تبریز سفر کرده بود، با اشاره به جلسات خود با مجمع نمایندگان، فعالان اقتصادی، مدیران بانک‌ها و مسئولان اقتصادی استان، گفت: در این جلسات بحث‌های مفیدی در رابطه با نحوه کمک به تولیدکنندگان و صادرکنندگان و تامین مالی واحدهای تولیدی و نقش بانک‌ها در پیشرفت اقتصادی استان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همتی افزود: خوشبختانه ظرفیت‌های استان بسیار بالاست و آن‌چه در حال حاضر اتفاق می‌افتد با آن‌چه می‌تواند اتفاق بیفتد فاصله زیادی دارد که با همت استاندار و توصیه‌هایی که به مدیران بانک‌ها داشتیم این فاصله کمتر خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: بحث‌هایی که در این دو روز مطرح شد با حضور فعالان اقتصادی در بانک مرکزی به صورت تخصصی‌تر بررسی خواهد شد و امیدوارم بعد از این سفر شاهد جهش خوبی در فعالیت‌های اقتصادی استان باشیم.

 

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه امید زیادی به صادرات استان آذربایجان شرقی داریم، گفت: صادرات استان در حال حاضر 2.2 میلیارد دلار در سال است و می‌تواند به رقم‌های خیلی بالاتری برسد که لازمه آن فراهم کردن ابزارها و تسهیلات لازم از نظر تبدیل و تامین ارز است.

 

همتی تاکید کرد: بانک‌ها نیز باید در مواجهه با تولیدکنندگان بویژه از نظر تسهیلات و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، روان‌سازی بیشتری در امور داشته باشند.

 

استاندار آذربایجان شرقی هم گفت: با تصمیماتی که در جلسات این دو روز در خصوص تسهیل بازگشت ارز، تأمین ارز و روان‌سازی امور بانکی گرفته شد امیدواریم که ارزش صادرات استان تا سه میلیارد دلار افزایش یابد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی ارز بانک مرکزی رئیس کل بانک مرکزی سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۵۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رحمتی گفت: وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر کاری یک روزه خود به استان آذربایجان شرقی در بازدید از روند اجرایی کمربندی ایلخچی با اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرح زیرساختی موافقت کرد. 

وی گفت: اختصاص این میزان اعتبار به طرح یاد شده منوط به افتتاح حداقل یک باند این کمربندی تا اوایل تیر ماه امسال است.

وی با بیان اینکه ما برای تکمیل این طرح جاده‌ای به مردم وعده داده ایم افزود: حداقل یک باند این کمربندی باید در موعد یاد شده به بهره برداری برسد.

عملیات اجرایی کمربندی هشت کیلومتری ایلخچی ۱۶ سال پیش آغاز شده که در دولت سیزدهم برای تکمیل آن اهتمام ویژه‌ای شده است.

دیگر خبرها

  • نخستین دلیل تصادفات آذربایجان شرقی عدم توجه به جلو است
  • سهمیه‌ آذربایجان شرقی در طرح نهضت ملی مسکن ۲۰۸ هزار واحد است
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای در کشور
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • نشست تحقق شعار سال با حضور فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • اهدای ۱۷۹ واحد خون در مهربان
  • آذربایجان شرقی مبدأ صادرات به ۱۰۳ کشور دنیا
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی