Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، روستای انجیل نسام از توابع شهرستان میاندورود از روز گذشته با مشکل قطعی آب مواجه است و در این روزهای گرم منتهی به تابستان، اهالی با مشکل روبه رو هستند. این روستا بر اساس آمار سال ۹۵ دارای ۴۱۰ نفر جمعیت، ۲۳ هکتار طرح هادی روستا و حدود یکصد هکتار اراضی کشاورزی است.

زمانی که حوالی ساعت ۱۲ خبرنگار ایرنا با فرماندار شهرستان میاندورود در این زمینه تماس گرفت، وی گفت که قبلاً این روستا با کمبود آب مواجه بود ولی برای رفع آن، چاه آب این روستا به خط آب شهری سورک وصل و به وسیله یک خط لوله بخشی از مشکل کم آبی منطقه حل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامیان ضمن ابراز بی اطلاعی از قطعی دوباره آب در این روستا و بیان اینکه گزارشی درباره قطعی آب دریافت نکرده، گفت که برای ارائه اطلاعات دقیق نیازمند بررسی بیشتر است.

مدیرکل آب و فاضلاب روستایی مازندران هم با ارسال پیامک اطلاع داد که اکنون در جلسه است و امکان پاسخگویی ندارد.

دهیار روستای انجیل نسام میاندورود در این باره به ایرنا گفت: آب روستای انجیل نسام از روز گذشته قطع است و به ما اطلاع رسانی نکرده اند تا اهالی روستا را در جریان بگذاریم و مردم بتوانند از آب ذخیره استفاده کنند.

حمید برزگر با اشاره به اینکه آب روستای انجیل نسام از چاه تامین می شود که برای تقویت این چاه، یک خط لوله از سورک وصل شده است، افزود: اگر این چاه را مرمت کنند می تواند پاسخگوی بخش بیشتری از نیاز مردم به آب باشد.

وی با بیان اینکه در گذشته در ورودی روستا منبع آب وجود داشت که آب در آن ذخیره می شد، گفت: این منبع سال ها قبل دچار پوسیدگی شد و از بین رفت و برای آن هم جایگزینی در نظر نگرفتند.

دهیار روستای انجیل نسام افزود: در پی صحبت هایی که با اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان داشتم اعلا م کردند که در صدد تقویت چاه آب روستای کیاپی هستند تا با تقویت این چاه، خط لوله ای که از سورک به این روستا وصل است برای دیگر مناطق کم آب استفاده شود.

شهرستان میاندرود از مناطقی است که سال کشاورزی گذشته به دلیل کمبود شدید آب، کشت برنج در بخشی هایی از آن ممنوع اعلام شده بود.

فرماندار میاندرود در حالی که خبرنگار ایرنا از طریق مراجع مختلف پیگیر حل مشکل آب روستای انجیل نسام بود، با وی تماس گرفت و اعلام کرد که مشکل قطعی آب حل شده است.

غلامیان توضیح بیشتری در باره چگونگی رفع این مشکل نداد.

۹۹۲۷/‏۱۶۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۵۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور پیگیری می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی فدوی غروب سه شنبه در همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان به میزبانی محل دائمی نمایشگاه‌های سمنان ضمن بیان اینکه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای به سرانجام رساندن نهضت آبرسانی به روستاها عزم خود را جزم کرده است، ابراز داشت: با توجه به تغییر اقلیم و بروز خشکسالی بسیج سازندگی دست به کار شد تا بتواند به روستاهای در معرض خطر بی آبی آبرسانی انجام دهد.

وی ضمن بیان اینکه نهضت آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور در دست پیگیری است، افزود: به دنبال این هستیم که با آبرسانی بتوانیم از خالی شدن روستاها و مهاجرت سکنه به دیگر نقاط جلوگیری کنیم.

جانشین فرمانده سپاه کشور ضمن بیان اینکه مهمترین رویکرد و هدف سپاه از آبرسانی رفت محرومیت است، ابراز داشت: نیمی از هدف گذاری طرح‌های آبرسانی در کل کشور به انجام رسیده است.

فدوی ضمن بیان اینکه اجرای پروژه‌های آبخیزداری و احیای قنات‌ها دیگر برنامه‌های مهم سپاه برای آبرسانی است، تصریح کرد: احیای تمامی قنوات کشور در دستور کار بسیج سازندگی کشور است.

وی ضمن بیان اینکه با کار جهادی و انقلابی می‌توان به پیروزی رسید، افزود: موضوع اقتصاد و معیشت موضوع مهمی که برای پیروزی در این جبهه تلاش می‌شود.

کد خبر 6099771

دیگر خبرها

  • نهضت آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور پیگیری می‌شود
  • مشکلات و دغدغه های تولیدکنندگان ملارد پیگیری و حل شود
  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • آغاز طرح آبرسانی به روستای کم رضوان بندرلنگه
  • عبور از رودخانه با طناب
  • فارسیان، پلکانی به بلندای تاریخ
  • پیگیری طرح وکلا در مساجد از سوی رئیس قوه قضاییه
  • روستای "سویرو" بانه شهری برای لک‌لک‌ها
  • رویش گل‌های بهاری در دل کوه‌های روستای شوراب + فیلم
  • مشکل تامین برق روستای سیل زده«تختان» دهلران حل شد