Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که به گفته اپوزیسیون، دوره قانونی حکومت وحدت ملی پایان یافته است، منابع دولتی از انتصاب‌های جدید رئیس جمهور افغانستان در آستانه انتخابات خبر می‌دهند. ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابع دولتی افغانستان اعلام کردند که رئیس جمهور این کشور در نظر دارد تا وزارتی را برای امور صلح ایجاد کند و «سلام رحیمی» رئیس دفتر اشرف غنی به عنوان وزیر معرفی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع دولتی که خواست نامش فاش نشود به «رادیو آزادی» گفت: «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در چندین نشست درباره این موضوع سخن گفته است.

پیش از این نیز در رسانه‌های اجتماعی اخبار تایید نشده‌ای درباره کناره‌گیری رحیمی از ریاست دفتر منتشر شده بود اما هنوز مشخص نیست که وی پس از آغاز به کار در مسئولیت جدیدش به عنوان وزیر دولت در امور صلح سمت کنونی خود را نیز حفظ خواهد کرد.

از سوی دیگر نیز یک منبع در شورای عالی صلح اعلام کرده که «محمدعمر داودزی» رئیس دبیرخانه شورای صلح افغانستان نیز به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی اشرف غنی تعیین شده است.

رئیس جمهور افغانستان پس از پایان دوره قانونی دولت خود تاکنون چند عزل و نصب دیگر در مقامات بلندپایه دولتی نیز داشته است که منتقدانش این اقدامات را سیاسی و غیرقانونی می‌دانند.

شورای نامزدان ریاست جمهوری افغانستان عزل و نصب‌های «غنی» را غیرقانونی می‌داندنامزدان ریاست جمهوری افغانستان: ادامه کار دولت «اشرف غنی» غیرقانونی استتیم انتخاباتی «امنیت و عدالت» غنی را به مهندسی انتخابات افغانستان متهم کرد

گفتنی است که غنی در سوم و چهارم خرداد ماه وزرای مخابرات و فناوری اطلاعات و همچنین وزارت تحصیلات عالی افغانستان را برکنار کرد و چهره‌های جدیدی را به عنوان سرپرست در برخی کرسی‌ها جایگزین کرده بود.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۵۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

پیترس اوستویس، رئیس بخش خاور میانه، آسیا و اقیانوسیه اتحادیه اروپا در سفر به ولایت هرات با حضور معاون مقام ولایت و رئیس نمایندگی وزارت خارجه با والی هرات دیدار کرد.

شیخ نور احمد اسلام جار، والی هرات در این دیدار بر لزوم همکاری این اتحادیه در بخش‌های کاهش تاثیرات اقلیمی، صنعتی شدن زراعت و مالداری، وصل کردن بانک‌های افغانستان به بانک‌های بین‌المللی و ایجاد سهولت‌ اخذ ویزا برای تاجران افغانستانی در بیرون از کشور تاکید نمود.

از سویی دیگر، مولوی مهاجر فراهی، معاون والی هرات ضمن استقبال از سفر هیئت اتحادیه اروپا به هرات، از همکاری‌های اتحادیه اروپا با افغانستان به خصوص ولایت هرات ابراز قدردانی نمود. 

پیترس اوستویس، رئیس بخش خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه اتحادیه اروپا، از ادامه کمک های اتحادیه اروپا به مردم افغانستان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید