Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@08:57:12 GMT

کمک مؤثر کشت غله اصفهان در مهار ریزگردها

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۶۱۳۵

کمک مؤثر کشت غله اصفهان در مهار ریزگردها

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به ذخیره ۷۶۲ میلیون مترمکعب سد زاینده رود، گفت: کشت غله امسال در شرق اصفهان کمک بسیار مؤثری در مهار گرد و غبار و ریزگردها داشته است.

حسن ساسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- در خصوص آخرین وضعیت سد زاینده رود، اظهار کرد: در حال حاضر ورودی سد زاینده رود ۱۲۷ و خروجی آن ۷۰ مترمکعب بر ثانیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ذخیره مخزن سد زاینده رود امروز شنبه (۲۵ خرداد ماه) ۷۶۲ میلیون مترمکعب است، افزود: در حال حاضر ۵۵ درصد مخزن سد زاینده رود آب دارد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان درباره زمان اتمام تحویل حقابه کشاورزان شرق اصفهان، گفت: در جلسه‌ای با حضور نماینده جهادکشاورزی و کمیته ۱۵ نفره صنف کشاورزان، با توجه به اتمام نیاز به آب برای کشت غلات، کاهش آب مورد توافق قرار گرفت.

وی در خصوص بحران امروز گرد و غبار در اصفهان و تأثیر جریان زاینده رود، اظهار کرد: خوشبختانه کشت غله امسال در شرق اصفهان کمک بسیار مؤثری در مهار ریزگردها داشته است.

ساسانی در پاسخ به این سوال که آیا مکاتبات لازم برای تداوم جریان زاینده رود انجام شده است یا خیر؟ گفت: به طور قطع تداوم جریان رودخانه منوط به تصمیم وزارت نیرو و شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود است.

وی در ادامه در خصوص سرریز سد باغکل خوانسار، اظهار کرد: ظرفیت سد باغکل خوانسار ۵.۷ میلیون مترمکعب است که به دلیل بارش‌های خوب آن منطقه، سد با ظرفیت کامل آبگیری و در مدت کوتاهی سرریز شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر سد گلپایگان و کوچری نیز سرریز شده است و ظرفیت آنها به طور کامل پر شده است، افزود: هم اکنون ظرفیت سد خمیران کامل است، همچنین ۹۰ درصد ظرفیت سد قره‎قاچ در شهرستان سمیرم پُر است، اما سد حنا سمیرم با ظرفیت مخزن ۵۰ میلیون مترمکعب، اکنون تنها ۱۰.۵ میلیون مترمکعب آب دارد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سد زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۶۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزگردها به ترکیه رسیدند

روزنامه «حریت دیلی» در گزارشی از این پدیده طبیعی نوشت: بادهای داغ از سمت لیبی به نواحی غربی ترکیه رسیده و شهرهایی از جمله استانبول، ازمیر، آنتالیا، بولو، تکیرداغ و موغلا (موغله) را فراگرفته است.

در این گزارش آمده است افزایش سطح ذرات معلق که توسط «شبکه ملی پایش کیفیت هوا» در ترکیه نظارت می‌شود، در این مناطق مشاهده شده و اندکی از استانداردهای سازمان جهانی بهداشت فراتر رفته است.

کارشناسان می‌گویند این رویدادهای جوی ناشی از انتقال ماسه و گرد و غبار بر اثر وزش بادهای شدیدی است که عمدتا از صحرای آفریقا سرچشمه می‌گیرد.

پیش‌بینی می‌شود این تاثیر جوی تا اواخر امروز (جمعه) کاهش یابد با این حال تا دو روز دیگر در مناطق ساحلی و جنوب شرقی آناتولی ادامه خواهد داشت.

با این حال شبکه ملی پایش کیفیت هوای ترکیه اعلام کرد در استانبول به دلیل وزش باد، غلظت این ریزگردها افزایش نخواهد یافت و سلامت شهروندان را تهدید نمی‌کند.

این در حالی است که خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از شهردار استانبول گزارش داد در برخی از محله‌های این شهر افت کیفیت هوا نگران کننده است و به ساکنان توصیه می‌شود تا بهبود شرایط از پیک نیک و هر گونه فعالیت ورزشی در فضای باز خودداری کنند.

کارشناسان همچنین توضیح می‌دهند افزایش چنین پدیده‌های اقلیمی در خاورمیانه و جنوب غرب آسیا ناشی از تغییرات آب و هوایی است و احتمالا در آینده، مناطق غرب و جنوب ترکیه را بیشتر تحت تاثیر قرار خواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ریزگردها به ترکیه رسیدند
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • رنجش اهالی شهرک زاینده رود اصفهان از جاری شدن فاضلاب در سطح معابر + فیلم
  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است