Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@09:51:51 GMT

۶۰۰ هزار نفر، بیننده شکوه تمدن آسیا

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۶۶۳۱

۶۰۰ هزار نفر، بیننده شکوه تمدن آسیا

مدیر کل موزه ملی ایران خبر داد: آمار بازدید نمایشگاه " شکوه تمدن های آسیا " در موزه ملی چین به مرز ۶۰۰ هزار نفر رسید.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی موزه ملی ایران، جبرئیل نوکنده اعلام کرد: نمایشگاه «شکوه تمدن‌های آسیا» که از ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ در موزه ملی چین گشایش یافت، براساس اعلام مجریان این نمایشگاه، در کمتر از یک ماه پذیرای ۵۸۳۵۲ نفر بازدیدکننده بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان این‌که این آمار در این محدوده زمانی نشان از استقبال ویژه مخاطبان از این رویداد بزرگ فرهنگی در کشور چین دارد، اضافه کرد: موزه ملی ایران در مقام یک سفیر فرهنگی با شرکت در این نمایشگاه سعی بر آن داشت تا گامی مؤثر در نمایش فرهنگ اصیل و هنر فاخر سرزمین ایران بردارد و تمدن ایرانی را به عنوان یکی از قدیمی ترین و تاثیرگذارترین تمدن‌های تاریخ بشر به جهانیان معرفی کند.

در این نمایشگاه ۲۲ کشور آسیایی با انتخاب ده تا بیست اثر تاریخی فرهنگی حاصل از یافته‌های باستان‌شناسی، معرف تصویری قابل توجه از فرهنگ و تمدن سرزمین مادری خود بوده و همچنین تلاش شده نمایش سابقه ارتباط با کشور چین را به ویژه در امتداد جاده ابریشم ارائه کنند.

افغانستان، ایران، پاکستان، ارمنستان، هند، اردن، تاجیکستان، مغولستان، ترکمنستان، میانمار، سریلانکا، آذربایجان، لبنان، امارات متحده عربی، کامبوج، ژاپن، عربستان سعودی، مالزی، سنگاپور، لائوس از قاره آسیا و یونان و مصر هم به عنوان دو کشور میهمان از قاره‌های اروپا و آفریقا با آثاری مرتبط در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

موزه ملی ایران نیز در این نمایشگاه با ۱۵ اثر تاریخی-فرهنگی شرکت کرده که قدیمی‌ترین آن سنگ پی بنای داریوش هخامنشی است. از دیگر آثار می‌توان به ریتون سفالی دماوند از دوره اشکانیان، سردیس گچی حاجی آباد فارس، بشقاب برنزی با نقش گریفون و آبگینه‌های از شوش و گیلان دوره ساسانی، سفالینه و کاشی زرین فام از شهرهای باستانی تخت سلیمان و گرگان، چینی‌های آبی سفید از مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، کره برنجی به عنوان ابزار ستاره شناسی از دوره سلجوقی اشاره کرد.

این نمایشگاه تا ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ در موزه ملی چین در پکن دایر خواهد بود و روزهای دوشنبه نیز تعطیل است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۶۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان معلمان و استادان دانشگاه از موزه هنر‌های معاصر تهران در روز معلم

به مناسبت ۱۲ اردیبهشت که همزمان با روز معلم است موزه هنر‌های معاصر تهران به صورت رایگان میزبان معلمان و استادان دانشگاه است. از اینرو، این مناسبت فرصت خوبی برای آن‌هاست تا روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ از نمایشگاه «بر فراز دشت»  بازدید کنند.

گفتنی است که معلمان و استادان دانشگاه می‌توانند با ارائه کارت شناسایی معتبر از این نمایشگاه به صورت رایگان در موزه هنر‌های معاصر تهران دیدن کنند. 

نکته شایان ذکر این است که این نمایشگاه تا ۱۶ اردیبهشت جاری (به جز شنبه ۱۵ اردیبهشت) از ساعت ۹ الی ۱۸ برای بازدید عموم علاقه‌مندان برقرار است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری موسیقی و هنرهای تجسمی

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه آثار آندره سوروگیان درباره شاهنامه در ایروان
  • با عشق به ایران در ارمنستان
  • خلیج‌فارس؛ نامی به بلندای تاریخ و شکوه ایران است
  • بازدید رایگان معلمان و استادان دانشگاه از موزه هنر‌های معاصر تهران در روز معلم
  • خرید بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اینترنتی شد
  • بازدید رایگان از موزه هنرهای معاصر در روز معلم
  • چگونه به هنر نگاه کنیم و واقعا آن را ببینیم؟
  • کارگران در سنگر کار و تولید نقش ارزنده در شکوه ایران دارند
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد