Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@12:00:53 GMT

سند توسعه آب استان سمنان تدوین‌شده است

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۷۲۰۹

سند توسعه آب استان سمنان تدوین‌شده است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان از تدوین سند توسعه آب این استان خبر داد و گفت: منابع تأمین آب برای کوتاه‌مدت و درازمدت در سند توسعه آب استان مشخص‌شده است. ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، ایرج حیدری آن ظهر امروز در همایش علمی تخصصی ضرورت انتقال آب دریای خزر به سمنان که با حضور مسئولان کشوری و استانی در محل تالار امیرکبیر دانشگاه سمنان برگزار شد اظهار داشت: بر اساس سند توسعه آب استان سمنان تأمین آب در کوتاه‌مدت از طریق سدها و طرح‌های آب‌رسانی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تدوین طرح‌های میان‌مدت و بلندمدت تأمین آب در سند توسعه آب استان گفت: استفاده از سد فینسک و روزیه در طرح‌های میان‌مدت مدنظر بوده و در طرح‌های بلندمدت انتقال آب بین‌حوزه‌ای نیز  مدنظر است.

دفاع پروفسور کردوانی از انتقال آب خزر به سمنان؛ انتقال آب، غلظت نمک دریای خزر را افزایش نمی‌دهداجرای طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان در ردیف بودجه قرار گرفت‌استاندار سمنان: نگرانی زیست‌محیطی برای انتقال آب دریای خزربه سمنان نداریم

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان با بیان اینکه بخش کشاورزی بیشترین مصرف آب را به خود اختصاص داده است گفت: باهدف کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی سند بهره‌وری آب تدوین‌شده است.

حیدریان خاطرنشان کرد: بر اساس سند بهره‌وری آب در مدت 10 سال , بخش کشاورزی در مصرف آب 33 درصد صرفه‌جویی کند.

وی با بیان اینکه نصب کنتورهای هوشمند در استان سمنان نیز در حال انجام است گفت: در حال حاضر 80 درصد چاه‌های این استان به کنتورهای هوشمند مجهز شده که این مهم سبب مدیریت بهینه مصرف آب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان درباره طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان نیز گفت: در حال حاضر مطالعات طرح و روش تصفیه آب شیرین سازی آب دریا و مخازن ساحلی انجام‌شده است.

حیدریان از انجام مطالعات زیست‌محیطی کافی در طرح انتقال آب دریای خزر خبر داد و  خاطرنشان کرد: نگرانی برای پساب انتقال آب به دریای خزر وجود ندارد.

انتهای پیام/ ع

R41366/P1494/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۷۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت

سی بی اس نیوز گزارش داد, یک پهپاد ام کیو ۹ریپر این هفته در سواحل یمن سقوط کرد که احتمالاً توسط انصارالله سرنگون شده است. به اذعان این شبکه آمریکایی، انصارالله یمن از ماه نوامبر تاکنون دو فروند این نوع پهپاد را سرنگون کرده‌است.

به گفته سرویس تحقیقات کنگره، هر پهپاد ام کیو ۹ ریپر تقریباً ۳۰ میلیون دلار قیمت دارد.

 ارتش یمن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی اسرائیلی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است و می‌گوید نیرو‌های ارتش این کشور متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل، حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیرو‌های ارتش یمن در عین حال تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

آمریکا و انگلیس با همراهی ۸ کشور دیگر، ۲۱ دی ماه جاری برابر با ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، به مواضع انصارالله یمن حمله کردند.

شورای امنیت سازمان ملل ۲۰ دی ماه ۱۴۰۲ برابر با ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴، قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده آمریکا و ژاپن را با شماره ۲۷۲۲ علیه انصارالله یمن درباره حملات در دریای سرخ بدون اشاره به دلیل اصلی این حملات و حمایت‌های واشنگتن از رژیم اسرائیل در بمباران غزه، تصویب کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۲) اعلام کرد تحریم‌هایی که ایالات متحده آمریکا به دلیل حملات حوثی‌ها (انصارالله) یمن به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ علیه این گروه اعمال کرده است، از امروز وارد مرحله اجرایی شد.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۲) در پی اجرای دور جدید تحریم‌ها علیه انصارالله یمن از سوی وزارت خزانه داری این کشور، این جنبش را گروه تروریستی جهانی اعلام کرد.

دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۲۰۲۱ و با هدف تسهیل در مذاکرات صلح یمن، نام جنبش انصارالله را از فهرست تروریستی واشنگتن خارج کرده بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • کشتی کانتینری در دریای سرخ با چند موشک هدف قرار گرفت
  • وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن
  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • امواج کوتاه در دریای خزر
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت