Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-05@03:36:52 GMT

لاریجانی: مکانیزم اینستکس روی کاغذ مانده است

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۷۴۰۵

لاریجانی: مکانیزم اینستکس روی کاغذ مانده است

علی لاریجانی امروز در دیدار با دوسارنز رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس فرانسه، با تاکید بر اهمیت روابط اقتصادی با کشور فرانسه، گفت: کشور فرانسه به خوبی می‌تواند در منطقه نقش آفرینی کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجود مذاکرات متعددی که وجود داشت، اما وعده رئیس جمهور فرانسه به رئیس جمهور ایران برای حفظ برجام محقق نشد، در واقع باید گفت: مکانیزم اینستکس روی کاغذ مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به همکاری فرانسوی‌ها در کاشان، بیان داشت: در شرایطی که روابط بین بانکی فراهم نیست چگونه می‌توان فعالیت اقتصادی بین شرکت‌های دو کشور ایجاد کرد، شرکت توتال اولین شرکت فرانسوی بود که بعد از خروج ترامپ از برجام ایران را ترک کرد.

رئیس دستگاه قانون گذاری کشور تاکید کرد: نمایندگان مجلس دو کشور می‌توانند نقش مهمی در تصمیم گیری‌ها ایفا کنند.

ماریل دو سارنز رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس فرانسه در این دیدار گفت: روابط و گفت‌وگوی پارلمانی اهمیت وافری دارد چرا که نمایندگان دو کشور می‌تواند در شرایط سخت، نقش مؤثری ایفا کنند، از این رو روابط دو جانبه را بسیار مهم می‌دانیم.

وی بیان داشت: ایران و فرانسه در سطوح مختلف از جمله علمی، فرهنگی، پزشکی و ورزشی روابط دارند که به دنبال توسعه آن هستیم، از سوی دیگر در این دیدار می‌خواهیم تعلق خاطر فرانسه به برجام را یادآوری کنیم، نیت و تلاش ما این است که اینس تکس راه اندازی و کار شود.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس فرانسه ادامه داد: امنیت منطقه برای ما مهم است و می‌خواهیم مسئله سوریه با راه حل سیاسی خاتمه پیدا کند و شرایطی فراهم شود که صلح در یمن برقرار باشد.

دوسارنز با بیان اینکه حفظ برجام برای اروپا مهم است، بیان داشت: تلاش‌هایی در حال انجام است که برجام حفظ شود و فرانسه برای رسیدن به این هدف مصمم بوده، این مهم است که طرفین مذاکره به نقطه نظرات مشترک برسند، اراده‌ای در اتحادیه اروپا وجود دارد که برجام حفظ شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علی لاریجانی ایران اروپا اینستکس کاغذ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۷۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جعفرزاده ایمن‌آبادی: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

‏با نزدیک شدن به تشکیل ⁧‫#مجلس_۱۲‬⁩ دو مجموعه زیر نظر مجلس ( ⁧‫#مرکز_پژوهشها‬⁩ و ⁧‫#دیوان_محاسبات‬⁩ ) احساس آزادگی بیشتری کرده و گزارشات متنوع و کارشناسی واقعی از عملکرد ⁧‫#دولت_تردمیلی_۱۳‬⁩ ارائه کرده اند. اینجانب نیز از بخشی از آنها، در مصاحبه هایم استفاده کرده ام که دولت را عصبانی کرده.

‏این گزارشات که کماکان با ملاحظاتی تهیه شده بخشی از ⁧‫#واقعیت_عینی_جامعه‬⁩ و ⁧‫#سفره_های_کوچک_شده_مردم‬⁩ و بیانگر ضعف شدید دولت در اجرا و خلاف گویی های دولت و عدم صداقتشان با مردم است ‏نتیجه میگیریم: هر کسی به جز ⁧‫#قالی_باف‬⁩ ⁧‫#رییس_مجلس‬⁩ شود کشور شفاف تر اداره میشود.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902759

دیگر خبرها

  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • جعفرزاده: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • جعفرزاده ایمن‌آبادی: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم/ از اینکه مشکلات کشور همچنان باقی مانده، ناراحت می‌شویم
  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم
  • ۹ روز مانده به انتخابات ۲۱ اردیبهشت
  • مسئول یک سوپرمارکت هم این همه تغییر نمی‌کند!
  • آیین دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس مانده است
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند