Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مسلمان سومالی‌تبار مجلس نمایندگان آمریکا، عربستان سعودی و امارات را به دلیل نقش‌آفرینی در سرکوب خیزش‌های آزادی‌خواه در منطقه به باد انتقاد گرفت. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «ایلهان عمر» نماینده مسلمان سومالی‌تبار مجلس نمایندگان آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی «الجزیره» متذکر شد عربستان سعودی و امارات سابقه‌ای طولانی در سرکوب جریان‌های دموکراتیک دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این نماینده آمریکایی همچنین قرارداد‌های تسلیحاتی با این دو کشور را محکوم کرد و اظهار داشت که این کشور‌ها «در سرکوب ملت‌های آزادی‌خواه دست دارند».

وی افزود: «موضوع قابل توجه این است که عربستان سعودی و امارات همچنین جزو بازیگران منطقه‌ای در بحران سودان هستند. سعودی‌ها و اماراتی‌ها سابقه‌ای طولانی به مدت دست‌کم ۳۴ سال در سرکوب جنبش‌های آزادی‌خواه در منطقه دارند.»

ایلهان عمر افزود، این دو کشور «در سرکوب ملت‌های آزادی‌خواهی که خواهان خودکفایی و استقلال ذاتی هستند، دست دارند و به نظر می‌رسد ما (در آمریکا) از منافع آن‌ها در منطقه دفاع می‌کنیم».

ایلهان ائتلاف آمریکا با عربستان سعودی و امارات را غیر اخلاقی خواهد و تأکید کرد که این ائتلاف، پوچ و متناقض با ارزش‌های آمریکایی است.

این عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا اضافه کرد: «چگونه می‌توان تصمیم به فروش تسلیحات به عربستان سعودی گرفت در حالی‌که ایالات متحده می‌داند که این کشور پادشاهی در یکی از بدترین بحران‌های اسانی، یعنی در یمن، دخالت داشته است و در حال حاضر در سودان، لیبی و مناطق بسیار دیگر دست دارد.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۷۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان

آفتاب‌‌نیوز :

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار‌های خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

آخرین دیدار امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند ۱۴۰۲ در جده و در جریان اجلاس فوق العاده OIC به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در اولین دیدار خود صبح امروز به وقت بانجول با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر دیدار و گفتگو کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • سی‌ان‌ان: سرکوب اعتراضات و حمایت از صهیونیست‌ها آرای بایدن را می‌خورد
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • طالبان: بازداشت دانشجویان در آمریکا سرکوب دموکراسی است
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد