Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-06@18:18:19 GMT

وضعیت مصدومان شیمیایی سردشت پذیرفتی نیست

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۷۸۹۵

وضعیت مصدومان شیمیایی سردشت پذیرفتی نیست

به گزارش مهر، رسول خضری ظهر یکشنبه در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفت تیر و سالروز بمباران شیمیایی سردشت با بیان اینکه با گذشت سه دهه از فاجعه انسانی بمباران شیمیایی سردشت هنوز وضعیت مصدومان مناسب نیست اظهار داشت: در این خصوص باید مسئولان کشوری با قدرت ورود کنند.

وی با اشاره به اینکه هنوز حق مردم سردشت و ایران را از مجامع بین المللی نتوانسته ایم بگیریم ادامه داد: وزارت امور خارجه در رابطه با پیگیری‌های حقوقی قربانیان و بازماندگان بمباران شیمیایی سردشت باید ورود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خضری با تاکید بر اینکه باید پیگیری‌های حقوقی در دادگاه‌های بین‌المللی و دستگاه دیپلماسی استمرار داشته باشد تا به صورت جدی از این موضوع دفاع شود افزود: کشورهایی که سلاح شیمیایی را در اختیار رژیم بعث عراق قرار دادند هنوز در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه نشده و همچنین غرامتی را که باید به بازماندگان و قربانیان این فاجعه ضد بشری پرداخت می‌کردند باقی مانده است.

وی خاطرنشان کرد: کشورمان و سردشت قربانی تروریسم بین‌الملل بوده و استکبار جهانی با فشار بر مجموعه‌های دلسوز انقلابی سعی در تروریست خواندن آنها دارد که باید وزارت خارجه از فرصت سردشت در مجامع جهانی استفاده‌های به جا و درستی داشته باشد.

وی در رابطه با احراز جانبازی مدعیان مصدومیت شیمیایی گفت: خطیب موقت تهران در سال ۱۳۶۶ تعداد مصدومان شیمیایی سردشت هشت هزار و ۴۴ نفر معرفی کرده بود اما پس از گذشت سه دهه و برگزاری چندین کمیسیون پزشکی، تعدادی کمتر از یک هزار و ۶۰۰ نفر احراز جانبازی شده است که در این خصوص وضعیت شفاف نیست.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص کلینیک جانبازان شیمیایی سردشت اضافه کرد: در مورد واگذاری و تجهیز این کلینیک قول‌هایی داده شد اما اختلافات وزارات بهداشت و بنیاد شهید مانع پیشرفت آن شد.

فرماندار سردشت نیز در این نشست با اشاره به بمباران شیمیایی این شهر گفت: این جنایت علیه ملت ایران در واقع سند مظلومیت مردم و سند حقانیت جمهوری اسلامی در مقابل دشمنان تا دندان مسلح بود که با دفاع جانانه و مقدس شاهد پیروزی کشور ایران اسلامی در این مقطع تاریخی بودیم.

اقصی نخشی‌پور گفت: از سوی استکبار جهانی و ایادی آن و رژیم بعثی در سال ۶۶، بمباران شیمیایی علیه مردم بی‌دفاع انجام که نتیجه آن یکصد و ۱۹ تن شهید و بیش از ۸ هزار نفر مصدوم شیمیایی بود.

وی افزود: این بمباران و جنایت علیه ملت ایران در واقع سند مظلومیت مردم و سند حقانیت نظام و انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان تا دندان مسلح بود که با دفاع جانانه و مقدس شاهد پیروزی و توفیق کشور ایران اسلامی در این مقطع تاریخی بودیم.

فرماندار سردشت تصریح کرد: هم اکنون نیز در مقابل تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی و ایادی آن قرار داریم و جنگ تحمیلی اقتصادی بر ملت ایران آغاز کرده که نیاز به یک دفاع جانانه و مقدس است.

وی گفت: با رونق تولید همه آمادگی کامل دارند تا بتوانند در راستای فرامین مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی، رونق اقتصادی و توسعه معیشتی مردم تلاش کنند.

نخشی‌پور در ادامه به آمادگی کامل شهرستان برای میزبانی راهیان نور شمال‌غرب کشور اشاره و خاطر نشان کرد: راهیان نور فرصتی مغتنم برای تبادل فرهنگی است و شهروندان سردشتی با وجود فرهنگ غنی، هر یک از آنان به عنوان سفیران فرهنگی می‌توانند تبادل فرهنگی انجام بگیرد که این خود موجب همبستگی و وحدت بیشتر اجتماعی در جامعه اسلامی می‌شود همچنین از طرفی دیگر می‌تواند یک بازخوانی و الگوی دفاع مقدس باشد.

وی با بیان اینکه مراسم امسال باشکوه و پر بار خواهد بود و بسیاری از مقامات کشوری و لشکری حضور خواهند داشت گفت: مهمانان ویژه این مراسم عراقچی قائم مقام وزیر امور خارجه، موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه، سردار جلالیرئیس پدافند غیر عامل کشور، کاویانی معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی به همراه چند تن دیگر از مقامات کشوری و استانی و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین ۵۰ خانوار از وزارت کشور که مصدوم شیمیایی هستند مهمانان ویژه مراسم سالگرد هفت تیر امسال سردشت خواهند بود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۷۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است

امیر سرتیپ محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش، با حضور در آیین افتتاحیه بیست و ششمین دوره هیات معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، ضمن ابراز مسرت از حضور دانشجویان دانشگاه‌های افسری در این دوره هیات معارف جنگ، گفت: همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند «دوران هشت سال دفاع مقدس، دانشگاه انسان‌سازی بود»؛ بدین معنا که تمامی آحاد جامعه، با هر رنگ و جنسیتی، از هر قومیت و گویشی، برای پاسداری از آب و خاک میهن اسلامی خود به پا خاسته و با وجود تمام تفاوت‌های رفتاری و زیستی، از انقلاب و نظام اسلامی دفاع کردند.

وی افزود: تبدیل شدن به انسان‌هایی وارسته و متعالی برای حراست از آب و خاک کشور و عبور از کسوت‌ها و تعلقات دنیوی و دست یافتن به صفات و نشانه‌های الهی بر روی زمین، رسیدن به تجرد معنوی که افراد را به اصل خود نزدیک‌تر کرده تا به پاسداشت ارزش‌ها و هنجار‌های ناب انقلاب اسلامی پرداخته و از این رهگذر بتوان در مقابل هر دشمنی از شرق تا غرب عالم ایستادگی کرد، همان مراد و منظوری است که امام خمینی (ره) از دانشگاه بودن جنگ و دوران هشت سال دفاع مقدس مد نظر داشتند.

امیر سرتیپ دادرس با تأکید بر توأمانی شناخت گذشته برای نیل به موفقیت در آینده، اظهار کرد: همکاری و تعامل میان تمام افراد دست‌اندرکار و نیز ایستادگی به پای ارزش‌ها و اصول بنیادین نظام اسلامی، با وجود انواع هجمه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، اصلی است که می‌تواند نظام مقدس جمهوری اسلامی را در مقابل هرگونه توطئه، تحمیل یا تغییر ارزش‌های غیرمرتبط با اسلام ناب محمدی رهایی بخشد.

وی حضور مؤثر در فضای مجازی را برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و تقویت بنیه‌های انقلابی ضروری دانسته و تصریح کرد: با حضور در عرصه فضای مجازی می‌توان ضمن برخورداری از آخرین اطلاعات، در راه دفاع و حفاظت از ارزش‌های والای هشت سال دفاع مقدس نیز کوشش کرد تا بدین ترتیب بتوان با تقویت اعتقادات و تکیه بر ارزش‌هایی که در دوران جنگ تحمیلی، سبب برتری ما بر دشمنان شده‌اند، برای روز‌ها و حوادث آتی نیز آمادگی و بصیرت خود را حفظ کنیم.

امیر سرتیپ دادرس در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که امروز در دستان نظام اسلامی وجود دارد، همرده با آخرین دستاورد‌های فنی- مهندسی کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی بوده و لازم است تا این برتری در حوزه جنگ سخت را با بهره‌گیری از مهارت‌های نیرو‌های انسانی و قدرت نرم جوانان کشور، به موفقیت دوچندان بدل کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • خجالت بکشید!
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • عملیات وعده صادق وجدان مردم آزادیخواه جهان را بیدار کرد
  • ویژگی‌های منحصربه‌فرد مردم اصفهان در دفاع مقدس استثناء است
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • زائران حج، دفاع از ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار دهند
  • پیکرهای شهدای گمنام در سراسر کشور تشییع شدند+ عکس و فیلم
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق