Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@13:46:38 GMT

مراکز خرید ترکیه در تور ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۷۹۵۹

مراکز خرید ترکیه در تور ترکیه

یکی از دلایل سفر به ترکیه می‌تواند بازدید از مراکز خرید ترکیه باشد. ایرانی‌های بسیاری به هدف خرید و تجارت به ویژه خرید و فروش در زمینه پوشاک و پارچه به ترکیه سفر می‌کنند. در این میان گردشگران بسیاری نیز که به دلیل وجود جاذبه‌های توریستی به ترکیه سفر کرده‌اند، علاقمند هستند تا از مراکز خرید این کشور دیدن کرده و در حد نیاز خود اقلامی نیز خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا که ترکیه و به ویژه شهر استانبول به دلیل موقعیت ویژه خود که در واقع قرار گیری در تقاطع سه قاره است، شرایطی بسیار عالی برای داد و ستد بین تجار هر سه قاره را دارا است. از این رو در این مقاله قصد داریم تا به منظور کمک و راهنمایی مسافران به کشور ترکیه، یک معرفی اجمالی از مراکز خرید این کشور به ویژه مراکز خرید شهر استانبول داشته باشیم.

بازار‌های سنتی استانبول
بازار بزرگ استانبول در تور ترکیه یا گرند بازار استانبول یک بازار سنتی بسیار بزرگ و تماماً سرپوشیده است. این بازار که به بازار کاپالی چارشی نیز شهرت دارد، بزرگترین بازار سرپوشیده دنیا به حساب می‌آید و قریب به چهار هزار مغازه دارد. از کوی فرش فروش‌ها تا کوی زرگر‌ها و مغازه‌های لباس در این بازار وجود دارند و به لحاظ قدمت و همچنین جلوه سنتی آن، دیدن و خرید از این بازار خالی از لطف نیست. بازار بزرگ استانبول محل مناسبی برای خرید سوغاتی است. قلیان که سوغاتی اصلی ترکیه و استانبول است را می‌توان به راحتی در این بازار پیدا کرد. این بازار در محله بایزید قرار دارد.

بازار مصری‌ها یا بازار ادویه بعد از بازار بزرگ استانبول دومین بازار معروف و سرپوشیده این شهر است. عطر و رایحه ادویه فروشی‌های این بازار بسیار مسحور کننده است. این بازار را از این جهت به بازار مصری‌ها می‌شناسند که در زمان حکومت عثمانی از محل خراج مصریان ساخته شده است. این بازار در محله رستم پاشا قرار دارد و شامل ۸۸ باب مغازه است. ادویه کشور‌های مختلف در این بازار به فروش می‌رسد. برای مثال به راحتی می‌توانید زعفران ایران را دقیقا به همین نام در این بازار پیدا کنید. مسجد تاریخی رستم پاشا نیز در نزدیکی بازار مصری‌ها قرار دارد.

خیابان‌ها
خیابان‌های معروف استانبول در تور ترکیه لحظه آخری نیز برای خرید و پاساژ گردی بسیار مناسب هستند. از جمله این خیابان‌ها می‌توان به خیابان بسیار معروف استقلال اشاره کرد. این خیابان در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد و از یک سمت به میدان تقسیم می‌رسد. تراموای سه کیلومتری این خیابان نیز انتخاب مناسبی برای پیمودن مسیر بین میدان تقسیم تا میدان تونل است. مغازه‌ها و مراکز خرید بسیار زیادی در این خیابان وجود دارند که امکان خرید رضایت بخشی را فراهم آورده‌اند.

خیابان بغداد در قسمت آسیایی استانبول قرار دارد و با اینکه نسبت به خیابان استقلال آرام‌تر است، ولی در این خیابان نیز می‌توان خرید مناسبی داشت.
خیابان عبدی ایپکچی از جمله خیابان‌های بسیار لوکس استانبول است و برند‌های مختلف در این خیابان شعبه‌ای دارند. می‌توان گفت: این خیابان به طور غیر رسمی تبدیل به مرکز مد استانبول شده است.
خیابان تشویکیه نیز محل مناسبی برای خرید است و شعبه برند‌های معروف را در این خیابان می‌توان پیدا کرد. برند‌های با قیمت مناسب مانند «زارا» را نیز می‌توان در این خیابان دید.

مراکز خرید
در کنار بازار‌های سنتی و بزرگ استانبول، مراکز خرید بسیار بزرگ و مجلل نیز وجود دارند. تعداد این مراکز بسیار زیاد بوده و ما در این مقاله فقط به تعداد محدودی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.
مرکز خرید جواهر در منطقه شیشلی و در نزدیکی اسکله امینو‌نو قرار دارد و ششمین مرکز بزرگ خرید دنیا است. این مرکز خرید برای خرید‌های بسیار لوکس مناسب است.
مرکز خرید اولیویوم در منطقه کارگر نشین استانبول قرار داشته و برای خرید‌های اقتصادی‌تر مناسب است. در این مرکز خرید جنس‌های با کیفیت بالا و قیمت مناسب می‌توان پیدا کرد. سایر تور‌های ترکیه آفری و لحظه آخری و ارزان در سایت موجود است.
از مهم‌ترین و معروف‌ترین مراکز خرید استانبول می‌توان به استانبول مال اشاره کرد. این مرکز خرید در قسمت اروپایی استانبول قرار داشته و از ویژگی‌های آن می‌توان به وجود یکی از بزرگترین شعبه‌های برند ویکیتوریا سیکرت، وجود یکی از بزرگترین شهربازی‌های اروپا و همچنین وجود سینمای بزرگ و رستوران‌های متنوع اشاره کرد.

به گزارش سفر باتو، ایستینیه پارک از دیگر مراکز خرید استانبول است. وجود فروشگاه‌های بسیار مجلل، کافه‌ها و رستوران‌های بسیار زیاد، سینمای بزرگ آی مکس و همچنین معماری جالب این مجموعه از ویژگی‌های بارز ایستینیه پارک هستند.

بیشتر بخوانید: غذا‌های سنتی ترکیه در تور ترکیه

پالادیوم استانبول نیز علاوه بر وجود فروشگاه‌های بسیار بزرگ، سینما و رستوران‌های زیاد، دارای معماری مدرن و بسیار منحصر به فردی است که دیدن آن خالی از لطف نیست. این مرکز خرید در قسمت آسیایی استانبول قرار دارد و معماری مدرن آن بسیار ویژه و خاص است.
از دیگر مراکز خرید استانبول می‌توان به مرکز خرید فروم، مرکز خرید آکوا فلوریا، مرکز خرید کانیون، اوت لت ویاپورت و بسیاری دیگر از مراکز خرید این شهر اشاره کرد.
لازم به ذکر است که در استانبول بازار‌های روز بسیار معروفی نیز وجود دارد که می‌توان برای خرید با قیمت مناسب به آن‌ها مراجعه کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تور ترکیه مراکز خرید ترکیه سفر به ترکیه تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۷۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدها هزار تن گندم خوزستان به سیلوها منتقل شد

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در پی عملیات جهادی وزارت جهاد کشاورزی و مسوولان استانی به دلیل بارندگی‌های اخیر استان خوزستان، صدها هزار تن گندم خریداری شده در این استان به انبارهای مسقف و سیلوهای سربسته سطح استان و سایر استان‌های منتقل شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، «سید سعید راد» اظهار داشت: خرید تضمینی گندم در استان خوزستان از بیستم فروردین آغاز شده و تا صبح جمعه (15 اردیبهشت) بیش از 855 هزار تُن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران بیان‌داشت: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی، نسبت به اتخاذ و اجرای تدابیر و تمهیدات لازم از جمله به‌کارگیری کامل ناوگان حمل و نقل جاده‌ای برای انتقال گندم‌های خریداری شده استان خوزستان به انبارها و سیلوها اقدام شد.

وی گفت: 50 هزار تُن گندم در مراکز روباز باقی مانده بود که با پوشش‌دهی دقیق و چادرکشی سریع بر رویِ گندم‌ها اقدام شد.

راد با تاکید بر این که صیانت از گندم‌هایی که حاصل دسترنج کشاورزان است را وظیفه خود می‌دانیم و با استفاده از همه امکانات موجود، پایِ کار جمع‌آوری گندم‌های خریداری شده در استان خوزستان آمدیم، افزود: تلاش می‌کنیم تا یکی دو روز آینده، نسبت به انتقال گندم‌های باقی ‌مانده به انبارها و سیلوها اقدام کن

از سوی دیگر رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در طول سه روز بارندگی در استان، با استفاده از پوشش های پلاستیکی و برزنتی گندم موجود در مراکز خرید روباز پوشانده شد و از این جهت مردم نگران وارد شدن خسارت به محصول گندم موجود در مراکز خرید نباشند.

 وی گفت: در سال زراعی 1402-1403 ، 754 هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت گندم رفت .

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی در مرحله برداشت گندم به استان افزود: 864 هزار تن گندم از مزارع استان پیش از آغاز بارش ها برداشت شده بود که از این میزان 560 هزار تن گندم در مراکز خرید روباز انبار و بیش از یکصد هزار تن گندم نیز به سیلوها منتقل شده بود.
نبی پور اضافه کرد: با توجه به هشدارهایی که صادر شده بود جلسات متعددی با ارگان های مربوطه از جمله استانداری، سازمان جهاد کشاورزی ، اداره کل غله و بازرگانی، تعاون روستایی برگزار شد و با همکاری گمرک نیز کامیون های حمل کالا به سمت حمل محصول گندم جهت انتقال از مراکز روباز به مراکز مسقف سوق داده شد.
وی با بیان اینکه در کمتر از یک هفته 510 هزار تن گندم به مراکز مسقف انتقال داده شد تصریح کرد: مرکز خرید حمیدیه یکی از مراکز مهمی است که حدود 16 هزار تن گندم در آن انبار شده است .
نبی پور اظهار داشت: کمتر از 5 درصد از گندم های خریداری شده در مراکز خرید روباز باقی مانده که طی مدت امروز تا فردا به مراکز مسقف انتقال داده خواهد شد.
وی ادامه داد: در طول سه روز بارندگی با استفاده از پوشش های پلاستیکی و برزنتی گندم موجود در مراکز خرید روباز پوشانده شد و از این جهت مردم نگران وارد شدن خسارت به محصول گندم موجود در مراکز خرید نباشند.
نبی پور افزود: به حدود یکصد هزار هکتار از مزارعی که برداشت گندم در آنها صورت نگرفته بود خسارت بین 20 تا 70 درصدی با میانگین 40 درصد ناشی از ناشی از ورس، تگرگ ، آبگرفتگی و ... وارد شده است.
وی تصریح کرد: در روزهای آینده برآورد خسارات مزارع برداشت نشده که 50 درصد از کل مزارع گندم را تشکیل می دهد انجام خواهد شد.
نبی پور در پایان اظهار داشت: حدود 2800 کمباین در سال جاری برای برداشت محصول گندم در استان به کار گرفته شد که این میزان در سال گذشته 2200 دستگاه بود سرعت برداشت نیز نسبت به سال گذشته 20 درصد بیشتر بود که در نتیجه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 250 هزار تن محصول بیشتر برداشت شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتراض به شهردار استانبول در مترو برای تروریستی خواندن حماس
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • راه اندازی دو مرکز خرید گندم در کهگیلویه/ مراکز شبانه روزی است
  • راه اندازی دو مرکز خرید در کهگیلویه/مراکز خرید شبانه روزی است
  • نماینده آیت الله سیستانی در ترکیه؛ تأکید بر وحدت و گفت و گوی دینی و نقش مثبت رهبران مذهبی / آینده شیعیان ترکیه، روشن است
  • بهترین برند ترکیه برای خرید در سال ۲۰۲۴
  • ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف خوزستان انتقال داده شد
  • صدها هزار تن گندم خوزستان به سیلوها منتقل شد
  • فرار یاران محمدی از بحران با یک گل
  • پیروزی آدانا دمیراسپور با محمدی در استانبول