Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@07:01:42 GMT

تاکید پوتین بر توسعه روابط روسیه با چین و قطر

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۸۲۴۷

تاکید پوتین بر توسعه روابط روسیه با چین و قطر

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز شنبه در خصوص دیدار ولادیمیر پوتین با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در حاشیه نشست سران تعامل و اقدامات اعتماد ساز در آسیا (سیکا) در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان به نقل از پوتین نوشت: سال گذشته ما و شما سی وامین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین روسیه و قطر را برگزار کردیم ضمن اینکه روابط دو کشور در این سالها بطور مستمر توسعه یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پوتین قطر را شریک مهم روسیه در منطقه خاورمیانه خواند و افزود: شاهد همکاریهای قابل توجه دو کشور در عرصه سرمایه گذاری هستیم.
رئیس جمهوری روسیه گفت: صندوق سرمایه گذاری های ما فعال است و با تصمیم شما دو میلیارد دلار برای طرح های سرمایه گذاری اختصاص یافته است. در زمان حاضر امکان ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری هم بررسی می شود.
پوتین افزود: روسیه و قطر در حوزه های دیگر نیز همکاری می کنند که همکاری های فرهنگی و انسانی و فنی و نظامی از آن جمله است.
رئیس جمهوری روسیه همچنین علاقه مندی خود را برای گفت وگو درباره اوضاع منطقه خلیج فارس و نیز مقدمات برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر ابراز کرد.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر نیز با بیان اینکه روابط کشورش با روسیه در سالهای اخیر توسعه یافته اظهار داشت: روابط دوجانبه بویژه در حوزه های انرژی و سرمایه گذاری گسترش یافته است.
وی همچنین از پوتین بخاطر حمایت کمیته برگزاری جام جهانی ۲۰۱۸ فوتبال روسیه از قطر و برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در این کشور قدردانی کرد.
شیخ تمیم بن حمد آل ثانی گفت که کمیته برگزاری جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به قطر در برگزاری جام جهانی آینده کمک می کند.
وی به آمادگی قطر برای افزایش سرمایه گذاری در روسیه اشاره کرد.

** تاکید بر گسترش روابط با پکن
پوتین امروز همچنین با شی جین پینگ رئیس جمهوری چین دیدار و با اهدای یک جعبه بستنی سالروز تولد رهبر چین را تبریک گفت.
رئیس جمهوری روسیه نقش شی جین پینگ در توسعه روابط دوجانبه با روسیه را عالی ارزیابی و خاطرنشان کرد که دیدار اخیر وی از سن پترزبورگ موفق بود.

شی جین پینگ رئیس جمهوری چین نیز گفت: پس از بازگشتم از روسیه، رسانه های چینی به توسعه روابط دو کشور اشاره کردند که امکان جدیدی برای گسترش مناسبات دوجانبه را بوجود آورده است.
وی افزود: مردم چین از گسترش روابط پکن و مسکو خرسند هستند و معتقدند که شما (پوتین) نقش بزرگی در این روند ایفا می کنید.
پوتین امروز همچنین با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در دوشنبه دیدار کوتاهی داشت.
دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه با اشاره به این دیدار سرپایی از بیان هر گونه جزییات در باره آن خودداری کرد.

مهمترین مشکل روسیه و ترکیه در حال حاضر تحویل سامانه پدافند موشکی اس ۴۰۰ است که با مخالفت جدی آمریکا روبرو شده است.

رجب طیب اردوغان پیشتر اعلام کرده بود که این قرارداد نهایی شده است و دیگر نمی توان آن را متوقف کرد.

داود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز دیروز اعلام کرد در صورتی که آمریکا بخواهد در مقابل معامله بر سر اس ۴۰۰، ترکیه را مجازات کند، آنکارا نیز دست به اقدام متقابل می زند.
اروپام **۱۳۴۶۳۹۱

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۸۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم

به گزارش صدای ایران از ایرنا به نقل از رویترز، زلنسکی در سخنرانی شبانه خود گفت: این روز‌ها بسیار مهم است. باید تمرکز داشتبه باشیم. باید تقدیر ویژه‌ای از مبارزان تیپ ۱۱۰ مکانیزه ارتش به عمل آورد که امروز یک سوخوی-۲۵ دیگر روسیه را سرنگون کردند.

رئیس جمهوری اوکراین به جزئیات بیشتری در این باره اشاره نکرد.

اظهارت شنبه شب زلنسکی در حالی است که وزارت کشور روسیه وی را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داد.

در پایگاه اطلاعاتی افراد تحت تعقیب و مورد پیگرد وزارت کشور فدراسیون روسیه آمده است: ولودیمیر الکساندرویچ زلنسکی، متولد ۲۵ ژانویه ۱۹۷۸ تحت یکی از مواد قانون کیفری تحت تعقیب است.

بنا بر گزارش این رسانه روس، در این پایگاه اطلاعاتی به جرمی که زلنسکی بر اساس تحت تعقیب است، اشاره نشده است.

پترو پوروشنکو رئیس جمهوری سابق، اولکساندر لیتویننکو دبیر شورای امنیت و دفاع ملی، میخائیل کووال وزیر دفاع سابق و والنتین نالیوایچنکو قانونگذار اوکراینی نیز در فهرست تحت تعقیب روسیه قرار گرفته‌اند.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشور‌های غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیارد‌ها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس اقلیم کردستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • تاکید کلمبیا به اسرائیل برای برقراری آتش‌بس در غزه
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم